witam
borykam się z problemem zgrzytania / terkotania silnika po rozruchu zimnego silnika, na forum jest parę podobnych tematów jednakże dotyczą innych silników jak i często powodem jest bendiks... (przykłady i prawdopodobne rozwiązanie problemu - na końcu postu)
auto to accord VIII 2.4 k24z3 cu2
szerzej problem opisałem w tym wątku http://www.accordklu...imnym-rozruchu/
(...) na ciepłym silniku "zgrzyt" czasem występuje w bardzo nikłym stopniu, na zimnym praktycznie zawsze coś zazgrzyta (czasem zgrzyt jest umiarkowany, czasem mam wrażenie, że za chwilę silnik się rozpadnie).... jak zgaszę silnik a potem od razu odpalę to już jest w miarę ok, auto ma nalatane 140tyś i to raczej pewne....
początkowo stawiałem na napinacz łańcucha, wymieniłem olej (poprzedni właściciel trochę zaniedbał tę sprawę), po 1000km wymieniłem ponownie licząc na poprawę niestety rezultatów brak... odgłos jest dziwny tak jak by właśnie łańcuch był luźny i dopiero po chwili napinacz go napinał, bądź jak by zawory przez chwilę pracowały "na sucho".... kolejna sprawa to fakt, że po zgaszeniu silnika coś jak by się jeszcze przez chwilę kręciło,
na pewno nie jest to osprzęt, zrzuciłem już kilkukrotnie pasek osprzętu i odgłosy pozostają, więc jest to "coś" w silniku, bendiks? hmmm może ale odgłos jest inny niż ten jakie są mi znane w tym temacie... może jakiś zawór albo "coś" co jest sterowane/napędzane ciśnieniem oleju? muszę jeszcze zweryfikować napinacz na ile jest wysunięty....
do tej pory zrobiłem cały osprzęt tzn łożysko na klimie, łożyska alternatora, łożysko rolki napinacza, rolki prowadzącej, rozebrany i przesmarowany rozrusznik - wszystko to pomogło, jest mniej fałszywych odgłosów ale nadal powyższy irytujący zgrzyt pozostał.... próbowałem nagrać ten odgłos lecz z mizernym skutkiem....
dziś w sumie przypadkiem trafiłem na materiały na zagranicznych forach które dokładnie opisują mój problem jak i sądząc po prywatnych wiadomościach nie tylko mój...
a nie natrafiłem na wątek u nas na forum, który by to poruszał, dlatego piszę...
więc tak po kolei:
youtube:
- gość trochę gada ale idealnie słychać rzeczony dźwięk (0:38):
https://www.youtube....h?v=TM96ks7gDBI
- kolejne
(0:21 - delikatnie) https://www.youtube....h?v=JLqdLEmswn4
https://www.youtube....h?v=S-zKmhwCw6U
(i wiele innych które są na yt po wpisaniu "vtc actuator noise") i wiele z nich dotyczy Accordow (USA/ EU), TSX itp z silnikami 2.4
- fora
http://honda-tech.co...d.php?t=2901871
i tutaj link, który pokazuje dokładnie instrukcję serwisową nr TSB 09 010
https://www.youtube....h?v=QTnufuKpp6c
http://www.learninga...start-l4-09-010
Pytanie czy ktoś może powiedzieć coś więcej w tym temacie? opisać dokładnie po polsku o co dokładnie chodzi (przypuszczam, że coś z vtec) i czy jest na to jakaś akcja serwisowa? bo z tego co zauważyłem serwisy nie zawsze chcą robić akcje, do czasu jak klient się o tym nie przypomni.... jakie mogą być zagrożenia jeśli się tego nie naprawi? (wiem, że pod linkiem z forum jest wszystko wyjaśnione ale techniczny samochodowy angielski trochę u mnie kuleje, a translatory czkawki dostają) :"This intake cam gear rattle noise during cold start." z tego co zrozumiałem chodzi o część 14310-R40-A01 czyli koło / zawór na wałku wdechowym // edit: siłownik VTC i link jak to działa https://www.youtube....h?v=OtRlQrAc5IY
z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że niektórym z nas to pomoże w naprawieniu naszych dupowozów i sorry za przydługi opis
Użytkownik michal_n edytował ten post 20:39, 25.06.2014