Dobry wieczór wszystkim. Od niedawna jestem szczęśliwym użytkownikiem Accorda VIII gen (2010 rok). A dokładnie byłem szczęśliwym, dopóki nie pojawiły się stuki w zawieszeniu (?). Dziwne o tyle, że słychać je wyłącznie kiedy jest gorąco (26-28 st C) i przy hamowaniu przy niskich prędkościach. Głuche, delikatne popukiwanie przy naciśnięciu i potem odpuszczeniu hamulca. Byłem na diagnostyce, byłem w dwóch serwisach, sprawdzali, wszystko sztywne, żadnych widocznych luzów. Przebieg to ok 154 tys. Pomocy! Zapowiadają upały a irytacja narasta
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Stuki w zawieszeniu (?) przy upalnej pogodzie
#1
Napisano 23:18, 08.08.2017
#2
Napisano 12:36, 09.08.2017
Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"
"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"
#3
Napisano 12:46, 09.08.2017
#4
Napisano 18:03, 09.08.2017
Najprawdopodobniej luz na maglu. Niedawno ktoś o tym pisał i miał identyczne objawy tylko w upalne dni.
#6
Napisano 08:19, 12.08.2017
Pociesze Cie to nie maglownica a dolne sworzenie - pisalem juz o tym kilka razy na forum.
Mialem identyczne objawy. Mozna z tym jezdzic ale bedzie sie coraz glosniej robilo. W skrocie zly smar jest uzyty i jak jest goraca to nie ma odpowiedniego smarowania i wali.
Mi to zajelo 2 lata aby doisc co to sie tam tlucze
Tutaj masz biuletyn z numerami czesci i procedura: http://techinfo.hond.../SB/B12-041.pdf
Poprawiony sworzen kupowalem w UK ale z europejskiej dystrybucji takze w Polsce w ASO jak dasz numer czesci tez Ci powinni sciagnac.
Po wymianie odrazu cisza i spokoj. Jak chcesz sprawdzic na 100% czy to wina sworzni to jak jest goraca i sie tlucze podniesz auto na chwile aby kolo opadlo i rozsmarowalo smar ponownie. Powinno przestac stukac wtedy na jakis czas dopoki znowu caly nie splynie na dno.
Użytkownik hangie edytował ten post 08:22, 12.08.2017
#7
Napisano 19:50, 12.08.2017
Ja z kolei w VI genie miałem taki objaw że było pojedyncze puknięcie np przu ruszaniu najczęściej. Okazało się, że jabłko w drążku kierowniczym jak się nagrzało to ono pukało a jak było chłodniej to miałem spokój. I zaznaczam, że nie było luzu tylko robiło się jakby za ciasno i każde ruszenie drążka powodowało pojedyńczy stuk. A doszedłem do tego jak zacząłem podnościć nagrzane auto na lewarku. Każde mompnięcie żabą był stuk aż lewe koło oderwało się od ziemi.
pozdr
#8
Napisano 23:06, 15.08.2017
#9
Napisano 14:08, 16.08.2017
Mialem dokladnie to samo. Tez mi sie nie chcialo wierzyc ze to sworznie ale to jednak bylo to.
Pamietaj ze sworznie jako czesc nie maja nakretek koronkowych i zawleczek. Ja musialem na szybko domawiac
#10
Napisano 15:37, 06.09.2017
Pociesze Cie to nie maglownica a dolne sworzenie - pisalem juz o tym kilka razy na forum.
Mialem identyczne objawy. Mozna z tym jezdzic ale bedzie sie coraz glosniej robilo. W skrocie zly smar jest uzyty i jak jest goraca to nie ma odpowiedniego smarowania i wali.
Mi to zajelo 2 lata aby doisc co to sie tam tlucze
Tutaj masz biuletyn z numerami czesci i procedura: http://techinfo.hond.../SB/B12-041.pdf
Poprawiony sworzen kupowalem w UK ale z europejskiej dystrybucji takze w Polsce w ASO jak dasz numer czesci tez Ci powinni sciagnac.
Po wymianie odrazu cisza i spokoj. Jak chcesz sprawdzic na 100% czy to wina sworzni to jak jest goraca i sie tlucze podniesz auto na chwile aby kolo opadlo i rozsmarowalo smar ponownie. Powinno przestac stukac wtedy na jakis czas dopoki znowu caly nie splynie na dno.
Kolego z nieba mi spadłeś. Już myślałem że zwariuje przy tych upałach. Stawiałem na magiel ale magiel stuka na dołkach a ja mam ciszę może czasami coś lekko puknie. U mnie jest tak jak ruszam i hamuję w czasie toczenia się auta. Jak nacisnę na hamulec i poruszam kierownicą także. Teraz jest chłodno i spokój.
Ja właśnie pisałem w wątku http://www.accordklu...y/?fromsearch=1 Poczytaj sobie, z problemu urodził się inny pomysł na stukającą maglownicę.
Użytkownik Kacprowy edytował ten post 08:42, 07.09.2017
#11
Napisano 08:54, 07.09.2017
Mam jeszcze pytanie. Z amerykańskiego manula serwisowego wynika, że sworzeń jest o numerze 51220-TA0-306 a w naszych accordach 51220-TA0-A02 . Przynajmniej w moje wersji silnikowej..
Może ktoś mi podpowie jakie sworznie występują w danej wersjach silnikowych są takie same u wszystkich?
#12
Napisano 13:50, 07.09.2017
Cytuję wypowiedź sklepu hparts:
Mail 1
Sytuacja jest prosta:
Dedykowany do Hondy Accord VIII generacji sworzeń ma numer katalogowy 51220-TA0-A02 i taki należy stosować w tym samochodzie.
Sworzeń o numerze 51220-TA0-306 to numer niejako „serwisowy”, który powstał w związku ze stwierdzeniem wady fabrycznej na rynku amerykańskim w samochodach Acura TL oraz TSX.
W Hondach Accord VIII generacji na żadnym rynku nie stwierdzono wady fabrycznej sworzni zwrotnic. BYĆ MOŻE stosowanie elementu 51220-TA0-306 nie będzie błędem, ale nie należy też zakładać, że będzie trwalszy od 51220-TA0-A02.
Sytuacja jest analogiczna do popularnego montowana sworzni od Hondy Legend KA9 do Accordów VII generacji. Niby pasują, zamiennie, ale jaki sens ma takie rozwiązanie, kiedy produkt dedykowany przez inżynierów Honda Motor Co., Ltd. do tego konkretnego modelu auta legitymuje się trwałością na poziomie minimum 200 tysięcy kilometrów? J
Co do różnic pomiędzy wersjami silnikowymi – to bez znaczenia. Accordy VIII generacji napędzane silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi posiadają te same sworznie zwrotnic.
Oraz: mail 2 tu jest sprostowanie maila 1 już z oficjalną informacją
Jest jednak trochę inaczej niż napisałem poniżej.
To jest tak, że wady fabrycznej nie wykryto w Accordach na innym rynku niż Amerykański. Czyli sprawa dotyczyła też Accordów VIII generacji, ale tylko tych oferowanych na szeroko pojętym rynku USDM.
To są oficjalne informacje.
Użytkownik Kacprowy edytował ten post 13:53, 07.09.2017
#13
Napisano 18:06, 18.02.2018
Dostałem info z Haparts
foty sworzni https://drive.google...iew?usp=sharing
https://drive.google...iew?usp=sharing
Dzień dobry,
Sprawa nabrała rozpędu już i to samoistnie. Od jakiegoś już czasu posiadamy na stałe w ofercie obydwa rodzaje sworzni. Przesyłam zdjęcia, na których widać różnice między nimi.
Sworzeń po lewej to 51220-TA0-A02
Sworzeń po prawej to 51220-TA0-306
Szczerze mówiąc widać, że to inne, ale jednak bardzo podobne produkty. Prawdopodobnie produkowane w dwóch różnych fabrykach. Ale proszę się tym nie sugerować (w żadnym stopniu nie możemy stwierdzić, czy to lepiej, czy gorzej, ani czy ma to związek z „lepszością” jednego elementu nad drugim). Jedyne, co stwierdzić można okiem, to fakt, że sworznie różnią się nacięciem/podtoczeniem w mniej więcej 1/4 głębokości osadzenia w zwrotnicy (jeden z nich je posiada, a drugi nie), dodatkowo sworzeń „-306” ma średnicę o 0,06mm większą (przy błędzie pomiaru na poziomie +/- 0,01mm). Do czego ja też osobiście podszedłbym z dystansem – to znaczy daleki byłbym od wyciągania wniosku – „HA, fabryczne sworznie są o 0,06mm za małe i tu jest problem!”. To wcale nie musi tak być, i to wcale nie musi być proste, i takie myślenie niejednego wprowadziło na manowce J
Także różnice przedstawiam, nad wyciąganiem pochopnych wniosków przestrzegam, do komentarzy zachęcam J
W Europie oficjalnie cały czas nikt o wadzie nie wie.
Pozdrawiam
#14
Napisano 22:27, 18.02.2018
Gdzie domawiales nakrętke i zawlaczke? I czy nie można uznać starych? ?Mialem dokladnie to samo. Tez mi sie nie chcialo wierzyc ze to sworznie ale to jednak bylo to.
Pamietaj ze sworznie jako czesc nie maja nakretek koronkowych i zawleczek. Ja musialem na szybko domawiac
#15
Napisano 13:13, 19.02.2018
Srodek zimy a tu tematy typowo letnie
Podstawowa rzecz - Acura TSX = Honda Accord w europie. Sa to te same samochody. Jesli sprawdzisz numery czesci zawieszenia to obydwa maja identyczne. Czyli jak cos jest nie tak w TSX to u nas w Accordzie tez.
W USA tych TSX sie sprzedaje podobno w dzien tyle co w calej Europie w kilka miesiecy stad tez inne podejscie do tematu tam i u nas.
Tak samo z Diesel gate - w USA sa odszkodowania a u nas nie. Poprostu maja tam inne podejscie i tyle.
To samo z problemem z VTC. U nas cisza w USA glosno o tym bo nawet CRV z 2.4 maja ten problem.
W moim przypadku sworzen -306 zamowilem w ASO w UK. Najpierw oczywiscie zrobili wielkie oczy ze nigdy nie slyszeli ale moga sprawdzic po numerze czesci. Okazalo sie ze jest w magazynie w Holandi skad tez po 3 dniach czesc do mnie przyjechala. Cena identyczna jak za model standardowy.
Nie porownywalem dwoch czesci i z tego co wiem roznica glownie jest wewnatrz w innym smarze/jego ilosci.
Co do nakretki I zawleczki - uzyc mozesz starej ale ja wolalem kupic nowa z racji bezpieczenstwa. Zamowilem w ASO w Poznaniu - czesc standardowa pasuje do obydwu modeli.
Sworzen byl podmieniany przez mechanika w Poznaniu i zadnych problemow nie bylo wszedl jak trzeba. Po wymienie cisza i opisywane objawy ustaly.
Użytkownik hangie edytował ten post 13:14, 19.02.2018
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawieszenie
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , dziś, 09:14 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Silniki →
Panewki oporowe do silnika R20A3Napisany przez Mariusz Vgen , 14 May 2024 VIII, Panewki |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
„Świergotanie” spod maskiNapisany przez Jerv , 13 May 2024 VIII |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wypadanie zapłonów - dziwny przypadekNapisany przez Wlr , 13 May 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak pozycji,mijania,tablicy .Napisany przez StanleyX , 11 May 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych