Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 criss20ster

criss20ster
  • Klubowicz
  • 208 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:07, 15.04.2010

Nie wiem czy takowe tamaty byly ale mam pytanie jak wymienic samemu olej sinlinkowy w accordzie CG9 2.0 Es z 1999r gen. VII ? Wiadomo ze wiaze sie to rowniez z wymina filtr oleju

Jakies linki mile widziane dziekuje
  • 0

#2 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 15.04.2010

odkrećasz spust oleju, podstawiasz jakąś michę i pozamiatane. Potem powoli odkręcasz filtr - uwaga moze troche oleju sie polać i też pozamiatane :)
Jak dobrze pamiętam w manualu zalecają wymienić podkładkę pod śrubą spustową, ale myślę że sie obejdzie. Przed przykręceniem nowego filtra wytrzyj wszystko co sie polało, wez na palec kapkę nowego oleju i przeciągnij nim uszczelkę w filtrze i przykręcasz.
Według mnie najgoersza rzecze to właśnie to przykręcanie. Przy śrubie spustowej trzeba uważać by ni eprzekręcić gwintu - trzeba to robić powoli i z wyczuciem. Natomiast kwestia przykręcania filtra z reguły opisana jest na samym filtrze - o ileś tam go trzeba przekręcić.
Po operacji wszystko ładnie wycierasz, a potem po jakimś czasie musisz rzucić okiem czy nic nie cieknie :)
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#3 criss20ster

criss20ster
  • Klubowicz
  • 208 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 15.04.2010

Chyba to troche ryzykowne przykrecanei filtra au mnie nie mam jak i le pzrykrecac razy ten filtr ?

A sluchaj wierz moze gdzie jest jakis temat z wymiana plynu hamulcowego bo wiadomo hamulce trzeba odpowietrzyc tez ?
  • 0

#4 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:56, 15.04.2010

Bez obrazy kolego ale jak nie wiesz jak sie wymienia olej to tym bardziej nie łap się za hamulce, to jest twoje bezpieczenstwo. Daj lepiej komuś kto się na tym zna na dobre piwo i jeździj bez stresu. :)
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#5 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:12, 16.04.2010

Bez obrazy kolego ale jak nie wiesz jak sie wymienia olej to tym bardziej nie łap się za hamulce, to jest twoje bezpieczenstwo. Daj lepiej komuś kto się na tym zna na dobre piwo i jeździj bez stresu. :)


sie zgadzam. niektore rzeczy lepiej oddać w ręce kogoś bardziej wprawionego
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:52, 17.04.2010

racja, raczej samemu za to się nie brać, tym bardziej, że to nie są jakieś bagatelne kwoty
wymiana oleju 20-30zl
wymiana płynu hamulcowego z odpowietrzeniem układu ok 70zl,
a tym bardziej, że zużyte płyny trzeba jakoś zutylizować, przecież chyba nie wylejesz ich do kanalizacji, ani nie wyrzucisz do śmietnika
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:52, 19.04.2010

wymiana płynu hamulcowego

Najprosciej dowiedziec sie ile oleju jest w ukladzie. Odkrecic odpowietrznik w jednym kole i naciskajac pedal hamulca odlac z ukladu (jednoczesnie dolewajac do zbiorniczka) ok. 1/4 calej zawartosci. Powtarzamy czynnosc w reszcie kol. Plyny hamulcowe sa mieszalne wiec nie ma co sie bac ze caly nie zleci. Nie ma opcji wymienic wszystko do ostatniej kropli.
  • 0

#8 broda

broda
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:52, 19.04.2010

O ile wiem, płyn hamulcowy powinno się wymieniać pod ciśnieniem,
żeby nie zapowietrzyć ABS-u. Przynajmniej tak było w Preludzie.
  • 0
Były preludomaniak

#9 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:35, 19.04.2010

O ile wiem, płyn hamulcowy powinno się wymieniać pod ciśnieniem,
żeby nie zapowietrzyć ABS-u. Przynajmniej tak było w Preludzie.

jak masz specjalną maszynę do tego to tak można zrobić, jak nie to musisz się bawić w odpowietrzanie, suma sumarum wychodzi na to samo.
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#10 broda

broda
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 19.04.2010

Przy odpowietrzaniu, też trzeba z głową.
Tz. włączyć zapłon ( albo silnik-nie pamiętam ), żeby otworzył się zawór ABS-u.
Oczywiście jeżeli dojdzie do zapowietrzenia ABS-u.
  • 0
Były preludomaniak

#11 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:21, 21.04.2010

ABS to sie akurat najłatwiej odpowietrza. Wlewasz płyn odpalasz silnik, za chwile gasisz i odkręcasz odpowietrznik i zakręcasz i tak wkółko, aż zacznie lecieć czysty płyn (bez powietrza) z odpowietrznika. potem tylko dolewasz płynu i sprawa załatwiona. Z hamulcami jest gorzej a dokładniej więcej roboty i potrzebne są 2 osoby do tego ale to nic trudnego.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq