Witam, mam podobny problem w VIII dieslu.
Fajnie że nagrałeś filmik, chciałem to samo zrobić i założyć temat o "luzie na wieloklinie" bo uważam że jest to trochę bagatelizowane. Ubiegłeś mnie:-)
Kolega Klosz007 bardzo dobrze opisał problem, jestem mu wdzięczny za wszystkie informacje (prowadziliśmy rozmowę przez forumowy komunikator).
Rozmawiałem z mistrzem serwisu ASO HONDA z którym znam się kilka lat i całkowicie zbagatelizował ten luz (nie miał wolnego stanowiska żeby to sprawdzić). Po konsultacji z kolegami powiedział że nikt z tego powodu nie wymieniał wałka pośredniego. Ponoć luz tam występuje. Również kilku mechaników stwierdziło że luz może być jak auto podniesione, jak "stanie na glebie" to przegub się schowa i pewnie usztywni. Niestety sprawdzałem i dalej jest. Mechanik z ASO mówił że jak były wibracje to wymieniali prawy i lewy przegub wewnętrzny (nie mogli określić która strona). Słyszałem że częściej w dieslu ale benzyny potrafiły przyjechać z tym problemem już przy przebiegu 80kkm.
Moja historia:)
U mnie wibracje pojawiają od ok 130km/h. Występują ciągle (przyspieszanie czy odpuszczenie gazu niewiele wnosi). Czym wyższa prędkość tym większe. A jako że dużo jeżdżę autostradami to mnie to wk...
Przy wymianie kół zauważyłem że z prawej strony kielich przegubu wewnętrznego lata jak u Ciebie.
Koła:
Po wymianie na letnie pojawiły się spore wibracje (teraz wiem że zimówki z racji swojej budowy wyciszają drgania-sprawdzane, przekładałem opony przód tył, zakładałem zimówki i były mniejsze drgania)
Kupiłem nowe opony ("topowe" Goodyear'y 2szt a 2szt mam Yokohamy advan Sport v105 tez nowe) wyważyłem 3x koła w zaufanym zakładzie (maja m.in. Huntera GS9200-niestety bez testu drogowego i jedna jeszcze lepszą wyważarkę). Przemierzyłem Bicie felg (akcesoryjne Honda Quartz)- wyniki 0,15mm w każdym kierunku (honda dopuszcza 0,7mm), bicie tarcz (nowe tarcze klocki tył, wyczyszczony ręczny), bicie piast. Poświeciłem temu sporo czasu.
Doważenie aut na samochodzie zniosło wibracje w 95%. Pozostał taki dźwięk i jakby lekkie wibracje nieosiowo obracającego się wałka (wczoraj zrobiłem ok 150km autostradami i dalej nie ma takiego komfortu jak kiedyś)
Wymieniłem oś prawą (ośkę z dwoma przegubami) nową OEM, wymieniłem łożysko podpory wraz z uszczelniaczem, spinkami segera, śrubkami itp. wszytko OEM nowe (wierząc ze taka "odbudowa" załatwi sprawę).
Wymieniłem przedni lewy górny wahacz (kompletny nowy OEM) bo na szarpakach wyszedł luz na sworzniu (szukałem na różne sposoby przyczyn wibracji).
Sam to wszystko robiłem (do zrobienia w domowym garażu tylko trzeba mieć ściągacze do wymiany łożyska - kupiłem jeden "zewnętrzny" jeden "wewnętrzny", podnośnik hydrauliczny jako prasa i duże imadło do wprasowania łożyska w podporę ).
Stan elementów przed/po wymianie:
Stare i nowe łożysko podpory ma luz osiowy (domyślam się że to łożysko wałeczkowe producent NTN dla Hondy), z tym że stare większy. Nowe chodzi ciężej i ma minimalny luz osiowy (pewnie nowy gesty smar) .
Jak chwycisz podporę za "uszy" te co przykręcasz to czuć minimalne bujanie (wałeczkowe łożysko). O dziwo nowe tez ma minimalne. Ale nie ma mowy o uszkodzeniu łożyska podczas wprasowywania- zrobiłem to bardzo delikatni i precyzyjnie.
Na aucie zarówno na starym i nowym łożysku brak luzu.
Po rozebraniu przegubu wewnętrznego bieżnie gładkie, bez wżerów. Na sucho (po wytarciu smaru) minimalny luz "rotacyjny" (ze smarem mało wyczuwalny). Wielowpust w kielichu (tam gdzie wchodzi wałek pośredni) całkiem ładny, frezy wyglądają "precyzyjnie" bez uszkodzeń.
co do stanu wałka pośredniego to dokładnie nie pamiętam. Ale raczej były takie "zmeczone" (wtedy nie sądziłem że tu może być problem więc nawet foto nie zrobiłem).
Po założeniu nowej oski na wałek pośredni i zrobieniu ok 1,5 kkm mam wrażenie że ten kielich "buja" sie tak samo jak stary. zaraz po założeniu jakby był mniejszy ale nie byłem zadowolony "po robocie".
Pozostaje mi sprawdzić lewą stronę na obecność wżerów. Jest minimalny luz rotacyjny na przegubie wewnętrznym i osiowy na zewnętrznym (można ruszyć całą osią w kierunku skrzynia-koło ze stukiem.
jak Ktoś dotrwał do końca moich wypocin to prośba:
Proszę sprawdzić jaki macie luz na wieloklinie wałka pośredniego. aby to zrobić wystarczy skręcić koła maksymalnie w prawo i chwycić za kielich przegubu wewnętrznego (wskazane rękawiczki) oraz poruszać nim góra dół. Będę wdzięczny za informację.