Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kiedy czas na wymiane sprzegla?

VII

Najlepsza odpowiedź Wlodar , 11:20, 06.05.2017

Witam. Kupilem auto jak mialo 85tys mil. W tej chwili mam juz 164tys. Do tej pory nic ze sprzeglem nie robilem. Chociaz od samego poczatku bierze przy samej podlodze ktos mi powiedzial ze hondy tak maja. Jak to w praktyce jest z tym sprzeglem czy bedzie sie najpierlw cos dzialo, slizgalo czy poprostu pewnego razu jadac skoncza mi sie biegi? Czy taki przebieg to duzo dla sprzegla? Robic czy nie? bo za 3 tygodnie bede w Polsce. Jaki to mniej wiecej koszt takiej wymiany I na co zwrocic uwage?

Póki ni szumi ,nie szarpie,nie ślizga się to jest dobrze.
Co do brania przy podłodze ...to możesz sobie poprawić regulując trzpieniem przy pedale sprzęgła ... Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:UK Luton
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:27, 06.05.2017

Witam. Kupilem auto jak mialo 85tys mil. W tej chwili mam juz 164tys. Do tej pory nic ze sprzeglem nie robilem. Chociaz od samego poczatku bierze przy samej podlodze ktos mi powiedzial ze hondy tak maja. Jak to w praktyce jest z tym sprzeglem czy bedzie sie najpierlw cos dzialo, slizgalo czy poprostu pewnego razu jadac skoncza mi sie biegi? Czy taki przebieg to duzo dla sprzegla? Robic czy nie? bo za 3 tygodnie bede w Polsce. Jaki to mniej wiecej koszt takiej wymiany I na co zwrocic uwage?
  • 0

#2 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:07, 06.05.2017

Wszystko zależy jak kto użytkuje auto i gdzie.Ja kupiłem od starszej pani Accorda (pierwszej właścicielki) i przy przebiegu 100tys.mil wymieniała sprzęgło.Mam jeszcze nissana terrano2 z przebiegiem 280tys.km który ciąga kemping i jezdził dużo w ciężkim terenie a sprzęgło oryginał. Civic ojca ma 380tys.km i też sprzęgło oryginał.Na to nie ma reguły.

Objawy będą takie że albo zacznie się ślizgać(jak tarcza będzie słaba),albo będzie ciężko jedynka wchodzić jak już docisk  będzie wyrobiony.


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5285 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 35
Super

Napisano 11:20, 06.05.2017   Najlepsza odpowiedź

Witam. Kupilem auto jak mialo 85tys mil. W tej chwili mam juz 164tys. Do tej pory nic ze sprzeglem nie robilem. Chociaz od samego poczatku bierze przy samej podlodze ktos mi powiedzial ze hondy tak maja. Jak to w praktyce jest z tym sprzeglem czy bedzie sie najpierlw cos dzialo, slizgalo czy poprostu pewnego razu jadac skoncza mi sie biegi? Czy taki przebieg to duzo dla sprzegla? Robic czy nie? bo za 3 tygodnie bede w Polsce. Jaki to mniej wiecej koszt takiej wymiany I na co zwrocic uwage?

Póki ni szumi ,nie szarpie,nie ślizga się to jest dobrze.
Co do brania przy podłodze ...to możesz sobie poprawić regulując trzpieniem przy pedale sprzęgła ...

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:20, 06.05.2017

  • 0
                       

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:43, 14.05.2017

Ja w poprzednim aucie (Octavia 1,6) wymieniłem przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego. Auto miało ok 350000 km a sprzęgło było fabryczne. Po oględzinach stwierdziłem że może jeszcze ze 100000 by zrobiło. To zależy jak i gdzie było jeżdżone.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:55, 15.05.2017

U mnie wymiana 225tyś nieco ciężko chodziło, niżej brało, ale myślę że 50tyś by na lajcie zrobiło :)


  • 0

#6 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:14, 16.05.2017

mniej więcej koszt wymiany to 1200zł już za całość. Tam jest dużo roboty dlatego cena  wyższa. Jeżeli długo Cię nie będzie w pl nastepnym razem to zrób teraz i masz z głowy bo w uk nawet nie chce myśleć ile wezmą :D (miałem pare razy coś tam naprawiać i wiem że biorą jak za zboże)


  • 0

#7 Przemo184

Przemo184
  • Młodszy Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 21.05.2017

Podepnę się do tematu sprzęgła. Podczas wbijania jedynki, na postoju lekko szarpie autem. Ktoś spotkał się z czymś takim. Czy to może być zapowietrzony wysprzeglik. Czy coś poważniejszego?
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 115
Wzorowa

Napisano 21:20, 21.05.2017

A jak wysoko bierze sprzęgło

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 26
Super

Napisano 08:44, 22.05.2017

Podepnę się do tematu sprzęgła. Podczas wbijania jedynki, na postoju lekko szarpie autem. Ktoś spotkał się z czymś takim. Czy to może być zapowietrzony wysprzeglik. Czy coś poważniejszego?

 

Ja tak miałem w stanie agonalnym krótko przed wymianą, nisko brało, biegi ciężko wchodziły i to szarpnięcię przy wrzucaniu jedynki.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 Przemo184

Przemo184
  • Młodszy Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 22.05.2017

Sprzęgło bierze praktycznie od początku, nie zauważyłem żeby coś się zmieniło w tej kwestii. Tylko to szarpniecie. Biegi też za każdym razem wchodzą i bez problemów
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5285 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 35
Super

Napisano 22:16, 22.05.2017

regulowałeś coś  ? czy tak w kółko trzeba powtarzać i to w jednym temacie :roll:


  • 0
                       

#12 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:08, 23.05.2017

ja tak mam od zawsze czy przed czy po wymianie ze leciutko auto bujnie...


  • 0

#13 Przemo184

Przemo184
  • Młodszy Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:25, 23.05.2017

Nic nie regulowałem. Jak będę miał chwilę to zajrze do tego wysprzeglika. Z tego co wiem potrafią się zapowietrzyć, i nie wysprzeglać do końca.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq