Cześć, mam problem z płynem sprzęgła, sprzęgło wymieniałem ok 2tyś km temu, przed wymianą sprzęgła jakieś 4 miesiące wcześniej wymieniany był płyn. Przy wymianie sprzęgła mechanik mówił że płyn był czarny jak smoła, po wymianie sprzegła zrobiłem jakieś 2 tyś km, płyn znów ciemny, a biegi zaczęły ciężej wchodzić, wymienił więc płyn ponownie. Przejechałem ok 100km, zaglądam do zbiorniczka, a płyn znów ciemny. Mechanik mówi, że przecieków nigdzie nie ma. Jak myślicie, wymienić wysprzeglik i powinno być okej, czy może macie jakiś inny pomysł? Dodam, że najbardziej odczuwam przy 3 i 4 biegu że wchodzi ciężej. Czuć opór, a następnie wbicie biegu.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Szybko brudzący się płyn sprzęgła, po 100km
#1
Napisano 14:50, 02.02.2017
#2
Napisano 15:30, 02.02.2017
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 15:49, 02.02.2017
Wysłane z Tapatalk
#4
Napisano 15:50, 02.02.2017
Przejadę w najbliższy weekend jakieś kolejne 350km, zobaczymy czy znów zaczną ciężej wchodzić biegi.
#5
Napisano 17:16, 02.02.2017
Troche dziwne, u mnie ostatnio serwis wymienial plyn hamulcowy i plyn do sprzegla 3 lata temu. We wtorek jestem umowiony na serwis, gdzie m.in beda wymieniane te plyny. Smialo moge powiedziec, ze stan wizualny plynu po 3 latach jazdy jak nowy.
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#6
Napisano 18:01, 02.02.2017
Jaki ten płyn - mam nadzieję, że nie zostało nalane coś agresywnego w stylu DOT5.
Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:03, 02.02.2017
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#7
Napisano 18:11, 02.02.2017
Poprzednio wlewany był dot 4 teraz tez przypominałem że tylko nie dot 5. Myslałem że może coś jest nieszczelnie, a jak zaciąga powietrze to coś się może z tym płynem dziać, ale jest sucho. A powiedzcie koledzy, 3 i 4 bieg wchodzi wam tak samo lekko jak np 1,2,5,6, czy troszke ciężej?
#8
Napisano 19:01, 02.02.2017
Myślę, że coś go zanieczyszcza w pompie lub wysprzęgliku ale nie mam pojęcia co. Tak jakby ktoś jakiegoś smaru gdzieś napchał który się stopniowo dostaje do płynu.
Uszczelki się raczej nie rozpuszczają bo dawno cały układ by już nie działał.
Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:02, 02.02.2017
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#9
Napisano 11:38, 10.02.2017
Po kolejnym przepłukaniu układu i zrobieniu ok 500 km, płyn nareszcie jest czysty (w sumie 3 płukania), ale biegi nadal nie wchodzą jak powinny. Sprzęgło jest nowe, oryginalne, zakładam że założone okej. I teraz sprawa wysprzęglika, chciałem wymienić, ale... no właśnie, podobno zamiennika nie ma, oryginalny nowy kosztuje 700zł, używek w internecie na tę chwilę nie widzę. Jeśli byłbym pewien że po wydaniu tych 700zł biegi będą wchodziły jak w masełko to bym pewnie się nie wahał. Z tego co czytałem na forum, można wysprzęglik rozebrać i wyczyścić, być może tłoczek nie dochodzi do końca? Jak myślicie? W ogóle można go rozebrać? Dziwna sprawa, żeby nie było zamiennika. Jeśli płyn tak mocno się brudził to może tylko jest jakiś brud w nim i nie chodzi jak należy.
Użytkownik mmzz23 edytował ten post 11:40, 10.02.2017
#10
Napisano 13:24, 10.02.2017
Wysprzęglik ma prostą budowę. Tłok, a na nim guma zapewniająca szczelność, trzpień i osłona trzpienia. Jeżeli wysprzęglik nie trzyma ciśnienia, zawsze ale to zawsze jest wyciek. Zużywa się gumka, ale też wyciera się korpus. Tym samym regeneracja wysprzęglika poprzez wymianę samej gumki często jest bezkuteczna.
Pompa sprzęgła często ma dwie sekcje i tylne uszczelnienie. Tak więc może być niesprawna, przepuszczać ciśnienie bez widocznych wycieków. Pedał będzie wpadał w podłogę, ale jest to objaw końcowy.
Na równym podłożu wciśnij sprzęgło wbij jedynkę i czekaj ze dwie minuty. Jeżeli samochód zacznie pełznąć oznacza to niesprawność hydraulicznego system sterowania sprzęgłem. Płyn jest niesciśliwy musi się gdzieś podziać.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#11
Napisano 14:10, 10.02.2017
Sprawdziłem, takiego objawu nie ma, żeby po 2-3 min auto się pełzało. Na wyłączonym silniku raczej biegi wchodzą gładko. Jak jeżdżę to generalnie 3 i 4 wchodzi ciężej niż inne, czuć taki przeskok i wbicie, czasem tylko zdąży się, że redukując z 4 na 3 wejdzie gładko. Dodatkowo, ale stosunkowo rzadko jak chce wbić 1 lub wsteczny to muszę cofnąć i jeszcze raz bo nie chce wejść.
#12
Napisano 15:22, 10.02.2017
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#13
Napisano 16:14, 10.02.2017
Chodzi ci o cm od podłogi? Norlanie pedał ma jakies 5-6cm do podlogi jak wcisne, puszczam i przy 7-8cm zaczyna jechać. Po jakiś 2cm.
#14
Napisano 16:21, 10.02.2017
8cm pełny skok, bierze po 2cm?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 16:35, 10.02.2017
Tak po 2 cm zaczyna brać, pełny nie sprawdziłem, ale ogólnie jest dość takie agresywne, jak wsiądzie ktoś obcy to przy pierwszym ruszeniu bardzo gwałtownie rusza.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, płyn, czarny płyn, sprzęgło
VIII
Mechanik →
Silniki →
Kolektor dolotu, przepustnica - moment dokręceniaNapisany przez kaer14 , 17 maj 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , 16 maj 2024 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Silniki →
Panewki oporowe do silnika R20A3Napisany przez Mariusz Vgen , 14 maj 2024 VIII, Panewki |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
„Świergotanie” spod maskiNapisany przez Jerv , 13 maj 2024 VIII |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wypadanie zapłonów - dziwny przypadekNapisany przez Wlr , 13 maj 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych