Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Czy potrzeba specjalnego sprzyrządu do wymiany sprzęgła z SAC?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 mmzz23

mmzz23
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 21.12.2016

Cześć,

czy zapytać mechanika oddając na wymianę sprzegło w dieslu, czy posiada on przyrząd do wymiany sprzęgła z SAC ? Czy nie jest on potrzebny przy naszych hondach?


  • 0

#2 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2,228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 20:48, 21.12.2016

Jak zakladasz nowe sprzeglo to nic nie potrzeba, fabrycznie docisk jest juz wcisniety. Urzadzenie potrzebne jest, gdy zakladasz ponownie uzywane sprzeglo.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:44, 21.12.2016

Nie do końca tak jest.Zapytaj mechanika czy ma zestaw do takich sprzęgieł.To sprzęgło montujesz z wciśniętą centralną sprężyną(wtedy dokręcasz) bez ściśnięcia centralnej sprężyny istnieje ryzyko skrzywienia i niepoprawnego działania samoregulacji.


  • 0

#4 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2,228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:12, 22.12.2016

No to napisze jeszcze raz. Zakladajac nowe sprzeglo do Hondy Accord i-ctdi czy i-dtec docisk jest juz napiety i zabezpieczony i gotowy do zalozenia bez uzycia narzedzia np: typu dragon. W wyzej wymienionych modelach wystepuje tylko i wylacznie jeden model sprzegla LUK. Czy kupisz sprzeglo w kartonie OEM Hondy,LUK,Sachs to w srodku jest to samo. Tyle w temacie. Raz spotkalem sie w jednym modely BMW, ze urzedzenie nastawcze bylo potrzebne, w naszych Hondach jest zbedne.(pod warunkiem, ze zkladamy fabrycznie nowy zestaw).


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#5 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:11, 22.12.2016

A ja mam pytanie bo u mnie mechanik założył źle tarcze odwrotnie dodam że cały komplet tarcza dwumas i docisk po miesiącu za reklamowałem bo się doczytałem że tarcza musi być napisem transmision side w stronę skrzyni i teraz mam pytanie czy po tak krótkim okresie trzeba już zakładać specjalnym przyżądem bo ten mechanik chyba niema pojęcia co robi bo teraz mi szarpie przy ruszaniu

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Dodam że cały komplet sprzęgła jest nowy

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0
maniek7414

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,890 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:36, 22.12.2016

Jeśli założył nowe że sklepu, to nie ma potrzeby. Chyba że założył tylko nową tarcze a docisk zostawił poprzedni to trzeba to robić przyrządem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 maniek7414

maniek7414
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:serock
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:jhm
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:07, 22.12.2016

Docisk i tarcza były zakładane nowe po miesiącu jazdy odwrócił tarcze bo złą stroną założył czy docisk powinien w takim przypadku zakładać przyżądem

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0
maniek7414

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,890 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:40, 22.12.2016



Jeśli założył nowe że sklepu, to nie ma potrzeby.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:38, 22.12.2016

Panowie powtórzę się jeszcze raz.Używanie specjalnych narzędzi jest warunkiem koniecznym dla prawidłowego montażu sprzęgła SAC. Pozwala to uniknąć przedwczesnego rozprężania się pierścienia nastawczego w docisku sprzęgła.Montaż sprzęgła samonastawnego (SAC) wymaga specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła.

By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem.

Z jednym się zgodzę -BMW jak najbardziej (tam zastosowana jest ,,zaślepka ,, którą się usuwa po montażu całego sprzęgła mając wcześniej wycentrowaną tarczę za pomocą ,,nie tradycyjnego ,, trzpienia ,, Jako ciekawostkę dodam że na początku urządzenie do sprzęgieł SAC kosztowało 2500 zł  :depresja: ale bez tego nie dało się zrobić a używane było już dawno temu  :cwaniak: 

Możecie to robić bez urządzenia ale jakie będą konsekwencje później w dalszej eksploatacji ja nie wiem bo zawsze używam tego urządzenia i nikt się nie zgłosił na reklamację do właściciela warsztatu.Zrobisz jak zechcesz .Podobnie jest z montażem piasty SKF HBU są tacy co montują ją BEZ SPECJALNYCH URZĄDZEŃ TRADYCYJNIE NA PRASIE -potem zdziwienie że je słychać po jakimś czasie.Udać się udało wprasować tylko w efekcie klient niezadowolony i naprawa spaprana.W sumie to mechanik zrobi jak zechce .Jeśli ma wiedzę będzie wiedział jak i co ma zrobić.Wybór należy do Ciebie gdzie dasz do mechanika.Pozdrawiam


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 00:47, 23.12.2016

  • 0

#10 Jasho

Jasho
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Sól. Śląskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Elegance
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 23.12.2016

Jeśli nowy zestaw a mechanik nie posiada przyrządu do wstępnego naprężenia docisku ALE za to posiada wiedzę jak to zrobić to bez przyrządu nie widzę problemu aby założył to sprzęgło bez konsekwencji, gorzej jak tej wiedzy nie posiada wtedy możesz szybko do niego wrócić.  "Ps. tak na marginesie SAC bez przyrządu idzie ponownie założyć z nową tarczą tylko znowu trzeba mieć wiedzę jaka, oraz czy ma to sens."


Użytkownik Jasho edytował ten post 08:03, 23.12.2016

  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:42, 23.12.2016

Radzą sobie różnie -cofają mechanizm pod prasą ,pod wiertarką stołową :) ale to połowa sukcesu........ :) pozostaje druga część :) mając urządzenie robię to bez stresu .Po wykonaniu takiej usługi mogę z czystym sumieniem spojrzeć człowiekowi w oczy i powiedzieć że zrobione jest jak ,,fabryka,, :)Tak samo jak można złożyć silnik bez użycia klucza dynamometrycznego i kątowego, bez określonych momentów i kątów :) .Też będzie chodził tylko jak długo i z jaką kulturą pracy będziemy mieli do czynienia.Założenie jest jedno ,,naprawiaj samochody tak jak sam byś chciał mieć naprawione :) ,, zgodnie z założeniami i procedurami  :) Pozdrawiam


  • 0

#12 mmzz23

mmzz23
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 29.12.2016

Koledzy, a ja mam jeszcze problem innego typu, zakupiłem sprzęgło od wolka, mechanik założył, okazało się że nie wysprzęgla, rozebrał i okazało się że tarcza chyba różni się od mojej starej, postanowił zamówić oem, bo twierdzi że tylko te będzie pasowało (podobno po vin doszedł w hurtowni, że żaden zamiennik nie pójdzie), a wyżej czytam że w oem siedzi to samo sprzęgło, jak to jest? Teraz jestem stratny 2x, sprzęgło od wolka, sprzęgło oryginalne plus za robote bierze więcej bo 2 razy rozbiera. :/


Użytkownik mmzz23 edytował ten post 20:33, 29.12.2016

  • 0

#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1,280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:58, 29.12.2016

Czemu nie pomierzył oryginału i nie porównał przed montażem?


  • 0

#14 mmzz23

mmzz23
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:25, 30.12.2016

No właśnie... ale z tego by wynikało ze chyba te sprzęgła się różnią i w oryginale będzie inne. Dziś ma je dostać. Zobaczymy. Dostał do wymiany sprzęgło odemnie z samochodem wiec twierdzi ze myślał że jest dobrane.
  • 0

#15 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2,228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:39, 30.12.2016

Honda nie produkuje sprzegla. Wczesniej robilem porownanie sprzegiel roznych producentow. Zamiescilem zdjecia sprzegla OEM, Sachs,LUK i we wszytkich kartonach byl ten sam zestaw sprzegla LUK. Nie ma roznicy czy kupisz sprzeglo w ASO czy od Wolka i tak bedzie to samo. Zamiast wymieniac sprzegla na Twoim miejscu wyminilbym mechanika...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq