Nie męcz się, szkoda czasu i wysiłku a efekt może być słaby. Kup używkę. Może być nawet ta od przodu (tańsze) ale wtedy trzeba przekładać dźwignię i uchwyt mocujący co nie jest takie proste bo nakrętka na osi jest zagnieciona a przy odkręcaniu siły nie można przykładać pomiędzy oś a obudowę czujnika bo zmiażdżysz delikatne wnętrze. Trzeba trzymać za dźwignię (a nie za obudowę lub uchwyt mocujący) i odkręcać nakrętkę kluczem. Ja tak zrobiłem. Do zakręcenia dałem dwie nowe nakrętki (tej zaciskanej już drugi raz nie użyjesz) i gwint posmarowałem klejem do śrub dla pewności. Proponuję też rozebrać używkę i zobaczyć w jakim jest stanie a gumowy o-ring dodatkowo uszczelnić płynną uszczelką (u mnie woda weszła do środka i dokonała zniszczenia właśnie przez ten o-ring)
Ktoś pisał, że podobno sam czujnik od Mazdy RX8 jest identyczny (i tańszy) ale też trzeba przekładać dźwignię i uchwyt.
Dla jasności ma być tak (wcześniej zapomniałem o najważniejszym !)
zewrzeć złącze diagnostyczne SCS spinaczem (tak jak przy "wymigiwaniu" kodów błędów)
włączasz zapłon
włącz i wyłącz światła mijania (3 razy) <- to się musi zakończyć w ciągu 5 sekund od włączenia zapłonu
włącz światła
w tym momencie światło powinny się "bujnąć" co oznacza zakończenie uczenia pozycji spoczynkowej czujników obciążenia
wyłącz światła
wyłącz zapłon i wyjmij spinacz
Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:55, 10.09.2016