XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wymiana klocków i tarcz tył - problem
#1
Napisano 17:48, 26.10.2008
Pedał hamulca jest jakby troche bardziej miękki i na początku miałem odczucie że tył słąbo hamuje, ale po paru pompowaniach pedału i paru hamowaniach jednak chyba ok.
Ale zatrzymałem się w drodze do wawy sprawdzić ciśnienie w oopnach na stacji Orlenu. PAtrze na lewą tarcze,a ona w rogu lekko fioletowa, dotykam gorąca jak diabli i śmierdzi :-/ Od czyli coś nie halo. Odkręcam koło patrze no i znalazłem przyczyne: Cylinderek hamulcowy nie trafił w wypustke na klocku no i go blokował. Udałeo mi się srubokrętem obrócić cylinderek który wskoczył na prawidłowe miejsce. Koło zaczeło się normalnie obracać.
Dodatkowo okazało się że jest uszkodzona gumka od tłoczka itrzeba ją wymienić, albo to ja ją uszkodziłęm wkręcając tłoczek
Mam nadzieję że lekkie przegrzanie nie zaszkodziło tarczy ani klockom :-/
No i ok dojechałem do wawy sprawdzam koła, wszystkie ciepłe i tyłi przód. Myśle spoko troche się w wawie pohamowało.
Wracam do domu trasa 10km jazda 100km/h zatrzymałem samochód silnikiem,aby nie grzać tarcz, wysiadam sprawdzam: Przód tylko minimalnie ciepły, a tył ciepły, moze nie gorący ale ciepły. Czyli jednak coś nie tak.
Dojeżdżam do domu biorę lewą stronę i prawą na podnośnik i koła obracają się luźniutko. Biore obracam kołęm i bez oporów się kręci, minimalnie tylko słychać że dotyka klocków, taki cichy szum.
No i pytania, czy tak powinno być, czy to się podociera i ułoży?
Czy dobrze by było odpowietrzyć układ, aby pedał był twardszy ?
Bo nie bardzo moge znaleść przyczyne tego że tarcze się grzeją, Cylinderki odbijają, wszystko pracuje.
Aha i ręczny jest kiepski, wystarczy podciągnąć linke, czy coś jest zjeba...e? :-/
Szlag mnie trafił cała sobota roboty i taka porażka :-/
#2
Napisano 18:01, 26.10.2008
#3
Napisano 18:06, 26.10.2008
Jeśli nie to wtedy podejmiesz odpowiednie środki.
Moim zdaniem powinny się "dotrzeć".
#4
Napisano 21:37, 26.10.2008
Może faktycznie wszystko się tam ułoży.
#5
Napisano 21:48, 26.10.2008
#6
Napisano 21:58, 26.10.2008
(..) Przy okazji wymienie płyn hamulcowy to odrazu mi odpowietrzą układ. Sprawdze siłe hamowania, jeśli jest w normie to ok.
Może faktycznie wszystko się tam ułoży.
Ale jeśli nic nie otwierałeś etc to powietrze nie mogło się tam dostać...
Jak dla mnie jest OK. Ciepłe a nie gorące ;P Jak ruszam po zatrzymaniu tez mi delikatnie popiskują Bez paniki kolego ;P
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#7
Napisano 10:27, 27.10.2008
I jeszcze pytanko, tylni tłoczek powinien chodzić lekko, tzn można go obrócić ręką? Ja musiałem kluczem go kręcić jednocześnie dociskając, aby wszedł do środka.
Zdejmowałem koło patrzyłem na tłoczek jak żona wciskała hamulec i tłoczek dociska i potem odbija normalnie.
[ Dodano: 2008-10-27, 15:58 ]
Btw dam manuala z wymiany klocków i tarcz to inni nie popełnią moich błędów
Ale już postanowiłem za hamulce to ja już się nie biore
#8
Napisano 16:01, 27.10.2008
Nie mając oryginalnego klucza do wciskania tłoczków musiałem poradzić sobie samoróbką z kawałka płaskownika.
Ale nie trzeba aż tak bardzo się męczyć, można poluzować trochę odpowietrznik i wtedy tłoczek wejdzie bardzo lekko. Minusem tego sposobu jest konieczność odpowietrzenia , ale można to połączyć z wymianą płynu i wtedy mamy kompletny serwis hamulców z głowy.
Seth, podejrzewam ,że osłonę na tłoczku uszkodziłeś przy wkrecaniu ( miałeś oryginalny przyrząd , czy tez samoróbkę?) ale nie martw się wymiana jest bardzo prosta i możesz zrobić to sam.
Z tego co zauważyłem to tylne hamulce w accordach są niezbyt udane , często widuję ( a może zwracam na to uwagę) sztuki z poprzypalanymi - przebarwionymi tarczami lub wręcz silnie skorodowanymi , szczególnie na rantach.
Moim zdaniem występuje tu jakiś problem z korektorem (rożdzielaczem ) siły hamowania .
Z doświadczenia wiem , że trzeba się trochę przyłożyć do wymiany klocków i zacząć od dokładnego wyczyszczenia całego zacisku a przedewszystkim powierzchni , które mają bezpośredni styk z klockami, więc najważniejsza jest prowadnica klocka w zacisku .
Czasem też sam klocek ( płytka metalowa i wpusty na prowadnicę)wymaga drobnej korekty pilniczkiem lub papierkiem ściernym.
Na koniec wszystkie te powierzchnie pokryć delikatną warstwa smaru miedziowego.
Ja tak robię u siebie i jak narazie wszystko gra.
#9
Napisano 16:17, 27.10.2008
Zaciski wyczyściłem na tyle dokładnie na ile się dało, miejsca styku z klockami, czyli te miejsca na jarzmach hamulcowych (chyba tak nazywa się ten element do którego przykręca się zacisk) też wyczyszczone i lekko posmarowane smarem do cylinderków, sprawdzałęm ładnie się po tym poruszały. Jak mówiłem tłoczek odbija prawidłowo, koło nie obciera o tarczę że ciężko je obrócić ręką, tylko swobodnie można zakręcić kołem, słychać tylko minimalnie,delikatnie że gdzieś tam się styka z tarczą. Aż dziw bierze że to powoduje grzanie tarczy. Z drugiej strony nie wiem co jeszcze da się zrobić aby wogóle się nie stykały klocki. Tarcza powinna je odepchąć przecież. Licze że to się ułoży i podociera.
A ręczny normalnie naciąga się w konsoli środkowej? Bo po wymianie słabo bierze.
p.s. nie wymieniam sam tej gumki bo żona mnie zabije jak zaczne znów coś przy Hondzie dłubać, poczekam to zapomni
#10
Napisano 17:04, 27.10.2008
Seth, a wyczyściłeś dokładnie powierzchnię piasty po zdjęciu starej tarczy?
Wiem , że jest to ważne , czasem małe zabrudzenie (najczęściej korozja)moze powodowac bicie tarczy i blokowanie na klockach - na szczęście są to skrajne przypadki.
Aha, jeszcze napisz czy nie miałeś zbyt dużych luzów na prowadnicach zacisku(sworzniach)
czasem takie mocno wyrobione sworznie i gniazda w których pracują ,mogą powodować że klocek będzie się ustawiał pod kątem do tarczy lub nawet blokował.
#11
Napisano 20:30, 27.10.2008
Na prowadnicach było ok, nie stwierdziłem luzu, ale zostały wyczyszczone.
Czyli ręczny tu ogólnie nie jest super?
[ Dodano: 2008-10-28, 11:20 ]
No panowie powiedzcie jak łapie ręczny w accordach, jest słaby czy odrazu blokuje koła ?
Nie pytam w ATRach bo tam są dwa tłoczki w zacisku.
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:01, 28.10.2008
#13
Napisano 21:13, 28.10.2008
#14
Napisano 21:20, 28.10.2008
[ Dodano: 2008-10-28, 11:20 ]
No panowie powiedzcie jak łapie ręczny w accordach, jest słaby czy odrazu blokuje koła ?
Nie pytam w ATRach bo tam są dwa tłoczki w zacisku.
ATR ma dwu-tłoczkowe zaciski ale z przodu. Tył jest taki jak w CL3
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#15
Napisano 15:35, 29.10.2008