Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Drgania na kierownicy (mrowienie powyżej stówki)

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:42, 30.09.2014

Witam Panowie,

 

Zapodam temat juz wałkowany na forum wielokrotnie, przeczytałem juz wszystkie wątki dotyczące drgań kierownicy, natomiast w zadnym nie ma opisanego jednoznacznego rozwiązania problemu.

 

 

Otóż, coraz bardziej chodzi mi po głowie sprzedaż auta chociaz bardzo je lubie i chciałbym tego uniknąć.

Natomiast jestem trochę bezsilny.....

 

Przykład Blackfly mnie trochę przeraża i nie chciał bym wymienać pół auta z niewiadomo jakim skutkiem.

 

Otóz, mam nowiutkie opony, koła wywazone, wszystkie tarcze zemieniałem ok miesiąca temu, pilnując przy tym aby porządnie wyczyścić piasty, luzów w zawieszeniu nie ma.

 

Objawy standarodwe jak  przypadku wielu accordów na forum.

 

przy pręskosci powyzej 100wki pojawia sie na kierownicy mrowienie, czasem minimalne drganie.

 

Co ciekawe, to raz jest odczuwalne a raz nie.

 

Trochę głupieje, i nie wiem co dalej..... a sprzedać bym nie chciał bo naprawde lubie to auto.

 

Czy ktoś kto miał podobny problem usunął go i jezdzi zadowolony??

 

Proszę o pomoc :))

 

z góry dzięki :)

 

 

 


  • 0

#2 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 30.09.2014

Ooo, nawet nie musze  pisać nowego tematu, tylko się podepne. U mnie też troche "mrowi" dodatkowo przy dodaniu i odjęciu gazu łepek się kiwa, szczególnie pasażerowi. Tak jakby w układzie napędowym był luz albo silnik sie mocno przestawiał zależnie od obciążenia. Poduszka? Zniszczona i nie izoluje drgań? Która? Może to jest jakiś trop.


  • 0

#3 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:05, 30.09.2014

przeguby....?

 

dużo już o tym było pisane...


  • 0

#4 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:46, 30.09.2014

Jeździcie na standardowych alusach? Pytam bo czasami ktoś kupuje "inne" to zapomina o dystansach i pojawia sie bicie.

Ja bym spróbował jeszcze raz wyważyć opony ale w dobrym warsztacie (najlepiej dynamiczne wyważenie kół - na samochodzie), albo spróbuj tylne opony dać na przód i wtedy zobacz.

Ewentualnie podjechać do kogoś kto ma rozmiar pasujący felg i zamienić wszystkie 4 i przejechać sie -w ten sposób wyeliminujemy felgi i opony.

Ciśnienie w oponach takie same?

Końcówki drążków w jakim stanie?

Tuleje na wachaczu ?

Przegub?

Półoś?


Użytkownik taryfa edytował ten post 21:49, 30.09.2014

  • 0

#5 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:39, 30.09.2014

Jeździcie na standardowych alusach? Pytam bo czasami ktoś kupuje "inne" to zapomina o dystansach i pojawia sie bicie.

Ja bym spróbował jeszcze raz wyważyć opony ale w dobrym warsztacie (najlepiej dynamiczne wyważenie kół - na samochodzie), albo spróbuj tylne opony dać na przód i wtedy zobacz.

Ewentualnie podjechać do kogoś kto ma rozmiar pasujący felg i zamienić wszystkie 4 i przejechać sie -w ten sposób wyeliminujemy felgi i opony.

Ciśnienie w oponach takie same?

Końcówki drążków w jakim stanie?

Tuleje na wachaczu ?

Przegub?

Półoś?

Tak, jezdze na standardowych alusach (fabryczne hondy) 


  • 0

#6 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 01.10.2014

Niech mechanik sprawdzi, tą dłuższą półoś od strony pasażera, czy nie ma luzow. Koła na jakiej maszynie wyważałeś? Jezeli na zwyklej, to mozesz miec nowe felgi i nowe opony a i tak moze coś bić. Jedyną wyważarką, która daje 100 pewnosci ze kolo ok. to wyważarka z testem drogowym (hunter). U mnie dopiero po wyważeniu kół przednich na niej był spokój. Wczesniej bylem u oponiarzy to wszyscy mowili, ze ok a okazalo sie na tej maszynie, ze jedno kolo jest zle wywazone i przekrecali opone odpowiednio zeby zniwelowac bicie. W wawie najtaniej wywazaja na tej maszynie kolo atrium Promenada przy jeziorańskiego. Pozdro


  • 0

#7 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:31, 01.10.2014

Jakie koszta takiego wywazania?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#8 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:29, 04.10.2014

a Tu link dla potomnych :)))

 

 

http://typeaccord.co...764-vibrations/


I to :)

 

https://www.heeltoea...-and-fixed.html


  • 0

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:23, 12.11.2014

@Gołdziarz
Rozwiązałeś problem drgania kierownicy ?
  • 0

#10 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:12, 20.11.2014

No kurcze cały czas walcze :/

Czasem tracę siłę i pewnie nie jestem pierwszy, który sie zastanawia nad sprzedaniem fury.....

 

Ciekaw Jestem czy jest tu wogóle chociaz jedna osoba na tym całym forum , która sie bujała z permanetnym drrzeniem kierownicy.

 

I moze powiedziec ze rozwiazała temat całkowicie elilinujac konkretną usterkę a temat u niej nie powrocił :)

 

Bo duzo jest tu postów na ten temat. a konkretnego rozwiazania nadal brak.


  • 0

#11 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:49, 20.11.2014

Ja założyłem wczoraj letnie koła przednie i wibracji kiery nie ma. Założyłem ponownie koła zimowe z przodu i wibracje sa. Muszę kupic nowe opony zimowe na przód. Felgi wykluczyłem bo zmieniałem na inne i nie było poprawy.

Upewnij sie w 100% że to nie jest wina opon lub felg.
  • 0

#12 awdam

awdam
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:40, 20.11.2014

Pojedz do nich http://www.renowacjafelg.pl/
Miałem taki problem na zimówkach, drgało, denerwowało na maxa. Wszyscy wulkanizatorzy jak jeden pies mówili "felgi krzywe, opona kijowa, felgi naprawimy/wyprostujemy będzie super".
Okazało się że felgi są prościutkie i nic im nie dolega, luzów żadnych nie było w zawieszeniu, felgi oryginał.
Samo dokładne wyważenie koła pomogło. Czasem opony z kołem ciężko wyważyć, zamiast walić po 200 gram trzeba przekręcić oponę żeby zniwelować niewyważenie. Nie znam się na tym i nie znam fachowego nazewnictwa ale taka opona ma swoją nazwe.
Kilka gram przy prędkości >100kmh róbi różnice.

Dlaczego Ci polecam wyżej wymieniony "warsztat" - u nich jest zawsze sucho, maszyny są wyważone, ludzie się znają na tym co robią, sprwadzą Ci falgi, ewenualnie doradzą. Mi się nie zdażyło żeby mnie na coś naciągnęli.
Może Ci to pomoże - mi pomogło.
Jak nie to, to ja nie mam pomysłu skoro w zawiszeniu jest wszystko ok.

powodzenia
  • 0

#13 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:28, 20.11.2014

Spoko, generalnie to niedaleko nas :) wiec mogę podjechać .   moze przyokazji sciagna felgi i posprawdzają czy są proste .

Rozumiem ze to dobre miejsce zeby ocenic w jakim stanie są felgi :)

Podjadę pogadam itp itd :D

 

Dzieki za namiar :)

 

Dawno wywazałeś u nich?


  • 0

#14 awdam

awdam
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:23, 21.11.2014

Oststnio letnie u nich zakładałem, przy okazji sprawdzili mi zimowe felgi czy są proste.
  • 0

#15 bolex

bolex
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 21.11.2014

Miałem ten sam problem. Po stówce, drgania. Nic nie pomagało. Wyważanie, zamiany kół, zbieżność itp. W końcu pojechałem na porządne szarpaki i znaleźli. Drążek kierowniczy lewy przód miał luz. Wymiana załatwiła sprawę. Koszt, 60zł za drążek + 40 robocizna. Teraz jeszcze geometria i będzie cacy ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq