Witam.
Od trzech dni męczy accorda i przy okazji mnie świecąca się kontrolka poduszek powietrznych.
Przeczytałem już sporo literatury z tego forum, która okazała się bardzo pomocna i chciałbym jedynie rozwiać pewne wątpliwości.
Zacznę od początku.
We wtorek zapaliła się kontrolka SRS. Autem jechała moja mama i nie jest pewna czy zapaliła się podczas jazdy czy podczas odpalania. Efekt był taki, że kontrolka po włączeniu zapłonu gasła na ok sekundę i powtórnie się zapalała. Mama powiedziała też, że przesuwała fotel pasażera, więc pomyślałem, że może naruszyła wtyczkę od poduchy. Po przeszukaniu forum, sprawdziłem wtyczkę i zgodnie z instrukcjami zresetowałem kontrolkę SRS. Ucieszyłem się gdy kontrolka po zgaśnięciu na zapłonie się nie zapaliła. Następnego dnia mama napisała mi smsa, że po którymś odpaleniu "czerwony ludzik", jak to określiła, znów się świeci. Znów lektura forum i decyzja o samodiagnostyce. No i oto efekty:
Kontrolka SRS wymigała dwa błędy:
-54 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
-22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
Poprawcie mnie jeśli kody nie odpowiadają opisom. Znalazłem je na innym forum.
Co więcej błąd wymigała także kontrolka ABSu a jest to błąd nr 61 (Napięcie zapłonu zbyt niskie).
Dzisiaj dobrałem się do przewodów i wtyczki poduszki pasażera, poprzez wyjęcie schowka i docisnąłem wtyczkę poduszki(mam nadzieję że właściwą, żółta wtyczka dwupinowa). Kontrolki nadal wymigiwały te same błędy.
Ponieważ trafiłem też w którymś temacie, że może bo być wina słabego akumulatora (upewnił mnie w tym ten błąd ABSu) sprawdziłem dziś napięcia:
napięcie w spoczynku - 12,9 V
napięcie przy rozruchu - 11,3 V
napięcie ładowania - 14,3 V
Dodam, że akumulator BOSCH wymieniany rok lub dwa lata temu(nie mogę znaleźć faktury).
Dodatkowo postanowiłem trochę potestować. Przeczytałem, że układ SRS się testuje po włączeniu zapłonu i gdy jest wszystko ok kontrolka gaśnie a gdy jest coś nie tak świeci nadal. Ciekawiło mnie czy po skasowaniu tych błędów kontrolka podczas samodiagnostyki pokaże błędy.
Więc po skasowaniu błędów włączyłem zapłon na chwilę, żeby SRS zrobił test układu (kontrolka się wyłączyła), wyłączyłem zapłon, zrobiłem diagnostykę i migał tylko ABS.
Czyli moim zdaniem SRS nie widzi błędu podczas testowania, tylko po którymś odpalaniu auta. Po skasowaniu błędów dwa razy odpaliłem auto i kontrolka gaśnie i nadal nie ma błędów.
Jutro mama znów jedzie w kilka miejsc i się okaże co będzie, choć spodziewam się, że kontrolka za którymś odpaleniem się zapali.
I teraz moje pytania:
1. Czy błąd 54 może wynikać z pojawienia się błędu 22, lub czy te błędy mogą wynikać z niewłaściwego zasilania układu.
2. W jaki sposób uporać się z błędem 22 i co moze być przyczyną tej za wysokiej rezystancji.
Wybaczcie, że wysmarowałem takiego tasiemca ale chciałem jak najbardziej szczegółowo opisać mój problem i działania.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 21:14, 04.04.2014
#2
Napisano 21:38, 04.04.2014
Przyczyna zbyt wysokiej rezystancji moze byc przerwa w obwodzie poduszki pasazera, ale to bylby blad 21. Moze robiles cos ostatnio w okolicach tej poduchy? Jesli nie to moze sterownik SRS padl i "wymysla" jakies bledy, ktore wcale nie istnieja.
#3
Napisano 01:32, 05.04.2014
#4
Napisano 16:48, 05.04.2014
Nie grzebałem w okolicy żadnej z poduszek.
Dziś autko zrobiło kilkadziesiąt kilometrów i kontrolka się nie świeci. Zobaczymy co będzie dalej.
Użytkownik damban edytował ten post 15:55, 13.04.2014
#5
Napisano 15:57, 13.04.2014
No i niestety nadal walczę z SRSem.
Wykluczyłem już związek z ABSem bo po wykasowaniu błędu z pamięci ABSu już go nie pokazuje.
Ciekawi mnie jednak inna sprawa.
Z ciekawości odłączyłem poduszkę pasażera, żeby sprawdzić co wymiga kontrolka.
I ku mojemu zdziwieniu wymigało mi poprzednie błędy (22 i 54) i dodatkowo błąd 12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
No i teraz już nie wiem o co chodzi. Czy sterownik SRS może tak mylić poduszki? I czemu nie pokazało błędu przerwy w obwodzie tylko za wysoką rezystancję?
#6
Napisano 17:38, 13.04.2014
#7
Napisano 20:31, 13.04.2014
czesc Koledzy!
Pozwole dorzucić coś od siebie.
Ja mam taki problem - przekrecam zaplon pojawiaja sie kontrolki (vsa, olej, itd itp) oraz poduszka ktora po chwili znika.
Gdy zaczynam kręcić i silnik łapie kontrolka od poduszki znowu sie zapala (czasem nawet pokazuje sie symbol na wyswietlaczu)
Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje. Oczywiście jak już silnik chodzi, kontrolka znika.
W pt w serwisie powiedzieli mi by sie nie przejmować, że przy starcie tak może byc.
Tylko dlaczego tak sie dzieje nikt nie umie mi wyjaśnić.
Moze ja jestem zbyt przewrazliwony.
Dodatkowo jak krece, opada mi wskaźnik poziomu paliwa...
Macie jakies pomysly z czego to moze wynikac.
3majcie sie
wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje...
#8
Napisano 21:28, 13.04.2014
czesc Koledzy!
Pozwole dorzucić coś od siebie.
Ja mam taki problem - przekrecam zaplon pojawiaja sie kontrolki (vsa, olej, itd itp) oraz poduszka ktora po chwili znika.
Gdy zaczynam kręcić i silnik łapie kontrolka od poduszki znowu sie zapala (czasem nawet pokazuje sie symbol na wyswietlaczu)
Nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje. Oczywiście jak już silnik chodzi, kontrolka znika.
W pt w serwisie powiedzieli mi by sie nie przejmować, że przy starcie tak może byc.
Tylko dlaczego tak sie dzieje nikt nie umie mi wyjaśnić.
Moze ja jestem zbyt przewrazliwony.
Dodatkowo jak krece, opada mi wskaźnik poziomu paliwa...
Macie jakies pomysly z czego to moze wynikac.
3majcie sie
Moze akumulator juz slaby i przy rozruchu jest za duzy spadek napiecia i elektronika zaczyna wariowac. Warto sprawdzic.
#9
Napisano 22:46, 13.04.2014
Od zawsze masz ten problem? Jeśli tak to może poprzednik coś kombinowal a jeśli błąd dopiero się pojawił to może sterownik uszkodzony i wymyśla bzdury. Najłatwiej byłoby podmienic.
Problem pojawił się niecałe dwa tygodnie temu. Wcześniej było ok.
Najbardziej interesuje mnie to, czy komputer SRS może mylić poduszkę pasażera z poduszką kierowcy. Bo jeżeli tak, to przypominam sobie, że dzień przed pojawieniem się tego błędu bawiłem się regulacją kierownicy. Mogło to mieć jakiś wpływ na poduszkę?
#10
Napisano 22:52, 13.04.2014
Problem pojawił się niecałe dwa tygodnie temu. Wcześniej było ok.
Najbardziej interesuje mnie to, czy komputer SRS może mylić poduszkę pasażera z poduszką kierowcy. Bo jeżeli tak, to przypominam sobie, że dzień przed pojawieniem się tego błędu bawiłem się regulacją kierownicy. Mogło to mieć jakiś wpływ na poduszkę?
A Ty masz poduchy w fotelach? Bo pisales, ze mama fotel pasazera przesuwala.
#11
Napisano 06:04, 14.04.2014
damban sterwnik SRS może być walnięty..przy przesuwaniu fotela nie ma opcji dotknąć kabla od SRS'a.. każdy VII gen ma poduchy w fotelach (oprócz Euro-R'a bo tam jest Recaro)
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#12
Napisano 16:54, 16.04.2014
A powiedzcie mi jeszcze gdzie w VII genie znajduje się sterownik SRS.
#13
Napisano 06:15, 17.04.2014
A powiedzcie mi jeszcze gdzie w VII genie znajduje się sterownik SRS.
W środkowym tunelu znajduje się sterownik SRS, trzeba wymontować schowek pod radiem i popielniczkę, żeby się tam dostać ...
#14
Napisano 12:01, 20.04.2014
Ok, dogrzebałem się do sterownika żeby sprawdzić numer seryjny na nim.
Oto on: 77960-SEA-G816-M1
Czytałem muszę kupić sterownik z takim samym numerem ale czy musi on się zgadzać co do cyferki?
Czy może być np 77960-SEA-G817-M1?
Czy da się naprawić taki sterownik czy trzeba go koniecznie wymienić?
#15
Napisano 07:40, 21.04.2014
dzięki LIPSON za cenna uwage.
Nie mam miernika, ale podpiąłem akumulator do ładowania na całą noc.
Odpukać od tej pory problemu nie ma.
Pozdrawiam i mokrego życze
wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, SRS, poduszki
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak prądu w niektórych podzespołachNapisany przez Krejzol , 14 maj 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Dokładka type sNapisany przez Karol321 , 12 maj 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Grzałki sond lambda grzeją cały czas?Napisany przez szymek152 , 10 maj 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wymiana tylnego lewego kierunkowskazu/stopu w błotniku sedanaNapisany przez PanJan , 08 maj 2024 VII, kierunkowskaz, stop wymiana |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych