XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 22:58, 17.12.2013
Nie spotkałem się z zamiennikiem ( chyba że słabo szukałem ), oryginał to wydatek ponad 600 zeta za szt, tulejka jest chyba dostępna a jak ma się sprawa ze sworzniem? Musze zdjąć koło i zorientować się czy jest wymienny.
[ Dodano: 2013-12-19, 22:08 ]
Popytałem w kilku miejscach i nikt nie jest w stanie znaleźć jakiegokolwiek zamiennika. Myślę że trzeba będzie rzeźbić czyli postanowiłem kupić dwa takie wahacze i dobrać no nich sworznie. Rozmawiałem z człowiekiem w Motorsystemie i powiedział że chyba w jakiejś Preludzie jest podobny problem że wahacza nie ma w zamienniku, nie ma w ofercie sworznia ale ludzie dopasowują z civiców więc jest nadzieja że do Accorda też da się coś dorzeźbić
Na razie muszę znaleźć odpowiednie wahacze-używki i lecimy z tematem
EDIT-------------------->
Zacząłem całą operację od zakupu używanych wahaczy. Jak najtaniej, aby całe i proste. Trafiłem po 20 zł na allegro prawą i lewą stronę. A oto pacjent:
Sworzeń został wybity młotkiem, ważne aby podłożyć coś pod wahacz tak, aby obejmował kołnierz sworznia.
Po wyjęciu sworznia zdobyłem wymiary:
Średnica sworznia - 35mm
Wysokość kołnierza w wahaczu- 10mm
Rozmiar stożka: od 13mm w najwęższym miejscu do 14mm w najgrubszym
Sworzeń dobrałem z katalogu Dokuji numer TL0192. Wymiary:
Średnica - 35,5mm
Wysokość od kołnierza do segera ( zamiennik ma seger, oryginał niema ) - 10mm
Stożek zgodny z oryginałem
Sworzeń w oryginale jest kierunkowy zaś w zamienniku nie. Jak to się będzie sprawowało to będę miał okazję przetestować na sobie
Swożeń po wciśnięciu pasował idealnie, seger został zapięty.
Tulejkę dobrałem też z katalogu Dokuji numer katalogowy TU0439. Tuleja jest dwustopniowa i wymiarami zgodna z oryginałem:
Długość całkowita - 50mm
Długość od ramienia do ramienia - 31mm
Średnica: z jednej strony 37mm, z drugiej 38mm
średnica wewnętrzna 12mm
WAŻNE: tulejka jest stopniowa dlatego też należy wyprasować ją w odpowiednią stronę aby nie zniszczyć otworu w wahaczu. Podczas wyprasowywania napotkałem jeszcze na jeden problem mianowicie wahacz zbudowany jest z dwóch ramion, które potrafią się deformować podczas wyciskania. Dlatego też u tokarza dorobiłem taki pierścionek, który włożyłem pomiędzy ramiona aby te się nie deformowały. Wymiary pierścionka:
Grubość - 24mm
Średnica wew - 43mm
Średnica zew -53mm
Wygląda to tak:
Po zamontowaniu wszystkich gratów wygląda to tak:
Zaczynamy wyjmowanie tego dziada Odkręcamy koło i odkręcamy nakrętkę ze sworznia. Kilka młotków na zwrotnicę i sworzeń powinien sam wyskoczyć. Ważne aby zapamiętać w jakiej pozycji jest wahacz po wyskoczeniu ze zwrotnicy gdyż w takiej samej należy go ustawić. Teraz odkręcamy tulejkę. Odkręcamy śrubę a nie nakrętkę ponieważ nakrętka jest na stałe o czym dowiedział się połamany na niej klucz płaski Aby ruszyć śrubę zmontowałem pokrętło z przedłużką i przegubem gdyż prosta nie podejdzie. Przełożyłem taki zestaw jak na foto:
Jak już się ruszy śruba to wystarczy płaski klucz 17. Ja dla zwiększonego komfortu pracy użyłem płaskiego z treszczotką. Jak już wyjęliśmy dziada, wkładamy "nowego". Śrubę posmarowałem smarem grafitowym aby sie nie zapiekał w tulei. I tak nie powinna się zapiec ale strzeżonego Pan Bóg strzeże Dokręcając ustawiam wahacz w takiej pozycji, w jakiej się ustawił jak wystrzelił ze zwrotnicy. Jak już dociśniemy śrubę to bierzemy się za sworzeń. Trzeba trochę siły aby napchnąć zwrotnicę a jak ktoś za dużo jej nie ma to najlepiej robić to we dwie osoby gdzie jedna napycha druga trafia sworzniem w zwrotnicę. Samemu jest ciężko ale wykonalne. Jak już trafiliśmy to teraz dokręcanie i powinno wyglądać to tak:
Skoro wszystko dokręciliśmy to stawiamy na koło i jazda.
Można dobierać sworznie i tuleje z innych firm ale z Dokuja pasowały idealnie. Można kupić tuleje Dokuja i dać do wypełnienia poliuretanem. Sworzeń można zapewne dopasować z innej firmy i jak ktoś coś znajdzie to dawać znać
I tak zamiast 620 zł za szt wydałem w sumie blisko 300 zł za 2 szt razem z przesyłkami i dorabianiem pierścionka. Na jak długo to wystarczy to się okaże w praniu
#2
Napisano 02:50, 02.03.2014
i Jak sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy działa
#3
Napisano 20:58, 02.03.2014
Byłem we czwartek na sprawdzenie zawieszenia bo coś pukało z tyłu jednak okazał się to być łącznik stabilizatora. Sworznie jak i tuleje jak narazie robią robotę a jeżdżę miesiecznie około 1000 km po średniej jakości drogach. Znalazłem jednak inne sworznie z firmy CTR chyba jdmshop ma takie i teoretycznie pasują wymiarami, są też w katalogu Ruville'a sworznie, które też teoretycznie pasują wymiarami więc jak Dokuje się wytłuką to pokombinuję z tymi CTR a tuleje wyślę do wypełnienia poliuretanem. Jak ktoś ma jakiś dobrze zaopatrzony sklep z częściami lub znajomości w intercarsie to zawsze może zajść z suwmiarką na magazyn i pomierzyć sworznie. Wymiary oryginału podałem w pierwszym poscie
#4
Napisano 09:02, 04.03.2014
Bardzo fajnie opisana robota !
Proponujue wrzucic to do dzialu "zrob to sam" aby i inni w przyszlosci skorzystali na Twojej wymianie :P
<p><span style="font-size:18px;">Obecna Hania TYPE S 2.4:</span> <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...lack-sedan/</a>
#5
Napisano 18:43, 25.05.2014
23.05 sprawdzałem zawieszenie. Dokuje dają radę. Żadnych luzów i innych niepokojących zachowań także nie jest ok zważywszy na to że drogi mamy takie jakie mamy no i teraz dochodzi jazda na 18" i niskim profilu
#6
Napisano 20:19, 14.11.2014
12.11 kolejne sprawdzenie zawieszenia. "Kombinowane" wahacze są ok, nic nie stuka, żadnego luzu także myślę że te elementy z Dokuji mogę polecić zważywszy na jazdę przez cały sezon na 18" po średniej jakości drogach.
#7
Napisano 20:57, 22.11.2014
Wrzucaj kolego temat do działu "zrób to sam". Niebawem wymieniam wszystkie tuleje w zawieszeniu na poliuretan i sprawdzę jaki u mnie stan tych sworzni, w razie czego wiem, że można same sworznie wymienić, dzięki
#8
Napisano 23:10, 29.03.2015
Sworzeń w oryginale jest kierunkowy zaś w zamienniku nie.
Dokuji również jest kierunkowy ale w przeciwieństwie do oryginały nie jest oznaczony na kołnierzu ale po zdjęciu gumy widać że jest kierunkowy. Poza tym nie pasuje tak dokładnie. W skrajnych wychyleniach wahacz opiera się o zwrotnicę i boję się że może się uszkodzić. Po prostu trzpień jest krótszy i węższy niż oryginał przez co wchodzi głębiej w zwrotnicę.
#9
Napisano 12:02, 11.04.2015
UWAGA - nie kupujcie tego gówna, bo te sworznie są "do kuja" nie podobne i to tylko zmarnowanie kasy.
Tak wyglądają osłony sworznia Dokuji które wymieniłem dwa tygodnie temu. Jest pocięta i porwana przez zwrotnicę.
Dzisiaj wymieniłem na sworznie kupione w ASO (jednak można) po 100 zł za sztukę.Sworznie są firmy CTR a numer jest na zdjęciu.
Sworznie dokuja jak wspominałem nie pasują bo mają za krótki sworzeń i cieńszy niż oryginał przez co sworzeń wchodzi bardzo głęboko. Różnicę widać od razu - wahacz opiera się na zwrotnicy:
Dokuji
CTR
CTR wchodzi elegancko, wystarczająco ciasno ale jednocześnie można go wpić tuleją pukając w nią młotkiem.
Cały zestaw jest rozłożony więc nie trzeba się babrać ze zdejmowaniem osłony. W zestawie jest smar który nakładamy przed założeniem osłony:
Oryginał i CTR wychylają się dużo bardziej niż dokuji i widać to na zdjęciu:
Numer katalogowy sworznia:
Sam sworzeń w Dokuji jest nie tylko krótszy o 3 mm od ctr i oryginału ale też cieńszy:
#10
Napisano 19:44, 11.04.2015
Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂
#11
Napisano 20:00, 11.04.2015
Long May You Ran
#12
Napisano 21:11, 11.04.2015
Jakie były objawy że wymieniłeś?
Na badaniu wyszło że lewy ma lekki luz więc wymieniłem oba. Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora i chciałem amortyzatory ale śruba ani drgnęła.
Sworzeń 15-0534 CTR jest też zakładany do górnego przedniego wachacza, u chłopaków na forum +-55zł
Wiem że są w takiej cenie bo nawet wcześniej widziałem je na allegro ale nie wiedziałem czy będą pasować. W ASO powiedzieli że mają ale zobaczyłem że to CTR dopiero jak kupiłem.
#13
Napisano 10:50, 04.05.2015
czyli ten sworzeń na tył to ten sam co w przednich wahaczach górnych i wystarczy wybić stary i założyć nowy CTR? dobrze zrozumiałem?
#14
Napisano 09:56, 05.05.2015
Nie wiem czy ten sam, ale tak, wystarczy wybić stary i wbić nowy.
#15
Napisano 15:27, 05.06.2015
Mam pytanko czy ktos zamawiał z innej firmy ta tulejke do górnego wachacza? czy jest wogóle dostepna?? i czy sa dostepne tulejki do dolnego wachacza?
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Wnętrze →
Problem z szybami/centralnymNapisany przez Kemiter , 12 cze 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak składania lusterek i tylko częściowe sterowanieNapisany przez BarryPioter , 01 cze 2024 VII, vii, lusterka, elektryka |
|
|
||
VII
Mechanik →
Układ napędowy →
Accord vii automat 2.4 wyciek atf.. Wszytko mokreNapisany przez ferby22 , 27 maj 2024 VII, ATF wyciek silny |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak prądu w niektórych podzespołachNapisany przez Krejzol , 14 maj 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Dokładka type sNapisany przez Karol321 , 12 maj 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych