XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Różnice na jeździe w Paliwie PB 95 i 98
#1
Napisano 15:13, 08.10.2013
#2
Napisano 15:29, 08.10.2013
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#3
Napisano 20:41, 08.10.2013
na 100% lanie 98 nie zaszkodzi silnikowi....
pozdr
#4
Napisano 06:36, 09.10.2013
#5
Napisano 08:58, 09.10.2013
#7
Napisano 23:00, 15.10.2013
#8
Napisano 06:51, 16.10.2013
Pozdrawiam,
47
#9
Napisano 17:21, 16.10.2013
na niektorych stacjach to prawda, pozdrja niedawno slyszalem od pracownika jednego z koncernów iz bardzo czesto (nie zawsze) na stacjach 98 jest gorszej jakości niż 95, wynika to z prostej przyczyny - ilości jakie sa sprzedawane paliwa 98 sa tak male ze miminalne dostawy ktore stacje dostaja leza wiele miesiecy w zbiornikach co odbija sie negatywnie na ich jakości
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#10
Napisano 18:01, 16.10.2013
#11
Napisano 20:39, 16.10.2013
Wlewanie 98 do tzw. cywilnych samochodów lub do silników, które tak naprawdę nie są konstruowane pod 98 lub więcej nie ma sensu. Co oznacza 95 lub 98. To tzw. liczba oktanowa która m.in. oznacza odporność na tzw. spalanie stukowe. Im wyższa liczba oktanowa tym spalanie paliwa jest bardziej odporne na spalanie stukowe. Pytanie kiedy pojawia się spalanie stukowe. Zasadniczo w trzech przypadkach. Po 1. przy ubogiej mieszance po 2. przy wyższych stopniach sprężania po 3 przy niewłaściwym momencie zapłonu. Punkt 1 odpada bo komputer bardzo szybko reguluje skład mieszanki dzięki czujnikowi spalania stukowego więc czy to będzie 95 czy 98 to nie ma znaczenia. W drugim przypadku w większości samochodów stosuje się standardowe dla benzyniaków stopnie sprężania rzędu max 10,8:1 i mapy w komputerze są ustawiane pod paliwo rekomendowane czyli najczęściej pod 95. W 3 przypadku znowu komputer ustala moment zapłonu odpowiednio go przyspieszając lub opaźniając.
Więc kiedy powinno się stosować paliwo 98. Otóż w silnikach konstruowanych pod to paliwo czyli np. ze zwiększonym stopniem sprężania. W cywilnych autach nie ma sensu stosowania 98. Jedynie co można uzyskać to bardzo minimalna redukcję zużycia paliwa, która niestety nie pokrywa zwiększonych kosztów zakupu. Pojawia się pytanie czy auto lepiej idzie na 98 zamiast 95. Różnice pewne są ale naprawdę minimalne. Co innego jak wlejemy paliwo rzędu 100 oktanów. Wtedy różnice są zauważalne no ale nie czarujmy się nie kolosalne i to raczej w zużyciu paliwa bo w paliwach 100 oktanów główną rolę odgrywają dodatki zawarte w tym paliwie.
Pojawia się pytanie. Kiedy powinniśmy stosować w cywilnym aucie 98. No np. po splanowaniu głowicy zwiększeniu tym samym stopnia sprężania i wgraniu nowych map do komputera po ustawieniu na hamowni.
Oczywiście wlanie 98 nie zaszkodzi. Dodatki zawarte w paliwie 98 może trochę oczyszczą wtryski bo na pewno nie zawory. Portfel to odczuje negatywnie a my sami sobie wmawiamy że jest lepiej. Ja osobiście za tą rozniecę w cenie wolę wlać np. czerwony STP do paliwa który oczyszcza wtryski i częściowo zawory gdy jest regularnie stosowany. Bawiłem się kiedyś w porównywanie 95 i 98 i różnic w spalaniu czy dynamice nie zauważyłem. Kiedyś natomiast bodajże w Czechch na Shellu wlałem 100 no i autko ciut lepiej się zbierało i ciut więcej przejechało na baku paliwa ale różnicy kolosalnej nie było. Natomiast różnicy między polską 95 i 98 nie zauważam.
Pozdrawiam
Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40
#12
Napisano 22:00, 16.10.2013
Ja jakoś z przyzwyczajenia tankuję VPower (obecnie Nitro+) i w poprzednim Civicu spalał tego paliwa trochę mniej niż 95 zatankowanej np. na Orlenie choć różnice były minimalne, za to kultura pracy silnika na VPower była zdecydowanie na + w porównaniu do zwykłej 95 (w moim starym Civicu, bo w Accordzie tylko raz zatankowałem na innej stacji). Tak wiem - zaraz pojawią się głosy, że bez sensu tankować Nitro+, ale ja z reguły mam jakieś kupony rabatowe, czy inne zniżki i wychodzi tylko odrobinę drożej niż za zwykłą 95, a słyszę różnicę w kulturze pracy silnika (a przynajmniej słyszałem w Civicu). Poza tym nie jeżdżę dużo więc te kilka zł/m-c nie robi mi wielkiej różnicy...
Pozdrawiam
Tomek
#13
Napisano 21:12, 17.10.2013
VTEC PIJE VTEC ŻYJE
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych