Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z instalacją gazową


Najlepsza odpowiedź Adamusxl , 14:22, 12.11.2014

Witam ponownie po długiej nieobecności.

 

Chciałbym napisać, że ten wątek rozwiązałem  a mianowicie problem był związany z emulatorem wtryskiwaczy.  Jak się okazało płytka emulatora była pokryta jakąś substancją (nie wiem co to było i skąd się wzieło) a przez to przy dużej wilgotnośc gdzieś, coś zwierało. Po wyczyszczeniu problem całkowicie zniknął. Ubywamnie benzyny (choć na niej nie jeśdziłem) nasunął mi ten pomysł żeby sprawdzić tenże emulator.

Jakby ktoś miał podobne problemy to niech sprawdzi emulator.

 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 30.09.2013

Witam.

U mnie jest problem z instalacją LPG i tu opiszę bo jeden gazownik stwierdził, że to stare i się nie zna a tu może ktoś mądrzejszy jest niż ten gazownik.
Instalacja to jest (chyba) II generacji (komputer od krokowego to Voila Plus), parownik BRC i to tyle co wiem.
A teraz sytuacja kiedy mi nie działa:
Na zimnym odpala mi (na gazie czy benzynie) bez problemu i chodzi przez jakiś czas (chyba póki ssanie działa) a potem nagle przestaje działać LPG ale nie całkowicie bo od czasu do czasu "łapie". Tak przełączając gaz/benzyna przejadę jakieś 20-30 km i potem działa bez problemu. Podczas postoju na włączonym LPG to silnik ledwo "chodzi" jakby na 3 cylindry działał i po chwili gaśnie. Czasami jak przejadę 2-3 km i zrobię postój 10-20 min to działa też bez problemu.
Dodam że wymieniłem:
- filtr gazu
- wymieniłem to co jest w parowniku (zestaw naprawczy) ale w tym przypadku było to rok temu
- przewody wysokiego napięcia
- ustawiłem zawory
- przeczyściłem kolektor


Już nie mam pomysłów co to może być - sonda lambda? może coś z układem chłodzenia? Może jakiś elektrozawór?
Jak ktoś ma sugestie, pomysły to proszę podsunąć.
  • 0

#2 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 00:38, 01.10.2013

Jak II gen to współczuję, coraz mniej ludzi się tym bawi bo są prostsze skuteczniejsze i wydajniejsze systemy. Możesz ratować sytuację blosem, albo inwestować w przeróbkę na sekwencję, inaczej tego nie widzę. Możesz regulować dawkę, bo jest ewidentnie nieprawidłowa, ale będziesz musiał coś poprawiać co miesiąc, także chyba lepiej raz zainwestować i mieć spokój. Tym bardziej, że masz już gaz wbity, to kwestia zakupu reduktora, listwy, wtrysków i kompa, a to w okolicach 500-800 zł dorwiesz ;-)
  • 0

#3 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 01.10.2013

Ale jak do tej pory to było wszystko OK. Spalanie w granicach 10-12 l. Nie będę inwestował w nią bo zamierzam inną kupić a chciałem by ta jeszcze "pociągnęła" :)
  • 0

#4 memento.mori21

memento.mori21
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nasielsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:IS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 01.10.2013

Witam,
Też mam II gen gazu ( autronic) to jest bardzo prosty gaz tam nie mam co się dziać przy prawidłowym montażu. Co prawda sekwencja to sekwencja ale jak się nie ma co się lubi. Sam poprawiałem spartaczoną instalacje po zakupie auta, wysztkie połączenia robione byle jak i byle gdzie. Gazownik zamiast znaleźć przerwę w przewodzie od lambdy do centralki bo nie mógł wyregulować lpg po prostu wywalił korkowy i wstawił śrubę.

Masz prawdopodobnie za małą dawkę na parowniku, odkręć śrubę od regulacji membrany.
Gdy silnik jest zimny membrana usztywnia się i podaje więcej lpg gdy wszystko się nagrzeje dawka spada.


Odpisałeś szybciej niż ja, :-) jak spalanie było w normie to zostaje nieszczelność, albo jakiś konflikt na kablach. Przerobiłem tych drobnych usterek trochę. Najlepiej jak masz laptopa kup interface z allegro za 60 zł wysyłką i od razu widać na ekranie co sie dzieje. i łatwiej szukać przyczyny.


Pozdrawiam
  • 0

#5 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:00, 01.10.2013

Kręciłem tym pokrętłem przy parowniku ale czy zakręcę czy odkręcę na maksa to nic nie zmienia (gazownik powiedział, że to od wolnych obrotów jest).
W krokowym wmontowałem nawet wkręta by nie zamykał się do końca (podejrzewałem, że ten komputer od niego padł) ale to też nic nie zmienia.
Mam wrażenie, że to jakiś elektrozawór padł bo to raz jakby nagle odłączało dopływ gazu i co jakiś czas znów załączyło. Czasami wcisnę pedał gazu i dopóki nie puszczę to jedzie ale nie zawsze.

Laptopa mam ale gdzie to wpiąć? Kiedyś szukałem i za cholerę nie mogłem znaleźć. Jakbyś miał jakieś strony (linki) to ja możesz to "zapodaj".
  • 0

#6 memento.mori21

memento.mori21
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nasielsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:IS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 01.10.2013

http://nagaz24.pl/up...ini3_2565_5.jpg

tutaj pod zaślepką masz złącze diagnostyczne. można do tego dokupić bardzo fajny interfejs ale to chyba na PW bo nie wiem czy tak moge na forum polecić ( czy tutaj za reklamę mnie nie zbanują)

W każdym razie na ekranie od razu będzie widać co się dzieje i mniej więcej gdzie szukać przyczyny. koszt interface ok 60 zł. a gazownik pewnie ze 30 - 40 za każde podpięcie komputera i powiedzenie ,, to stare jest ja się nie znam '' ;p

Posiada kolega multimetr i umie sie nim posługiwać ? proponuja najpierw sprawdzić masy.
U mnie masa byłą przykręcona do parownika, a ten się ,,urwał'' i raz dotykał do masy auta a raz nie i włąsnie lpg sie rozłączało i załączało.

Masa eletrozaworu przy butli, u mnie mimo ze miernik pokazywał przejście zawór się nie otwierał dopiero po poprowadzeniu dodatkowej masy do zaworu wszystko działa.
  • 0

#7 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:12, 01.10.2013

Elektrozawory bardzo łatwo sprawdzić, sam możesz to zrobić.
Mogą być 2 lub 3 szt u ciebie
- na butli (tu może nie być)
- na filtrze fazy ciekłej
- na parowniku
Wszystkie wyglądają podobnie - obudowa z niebieskiego plastiku.
Do każdego dochodzą 2 przewody : masa oraz zasilanie
Masę poznasz po tym że jest połączona z karoserią
Druga wtyczka to zasilanie.
Wtyczkę od zasilania zdejmujesz. Wolny styk łączysz na krótko kabelkiem z plusem od akumulatora.
Powinien być słyszalny odgłos pracy elektrozaworu takie "klik".
Jeśli nic nie słychać zawór lub cewka elektrozaworu uszkodzone.
  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#8 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:41, 02.10.2013

U mnie przy butli jest elektrozawór ale nie wiem czy dobrze jest podpięte bo nic nie napisane jest a kolory inne niż przy parowniku a nawet jak zamienię to nie widzę różnicy - przy przełączaniu słyszę kliknięcie tak wiec chyba ten działa.
Przy parowniku widzę 3 przewody gdzie dwa się łączą a później to nie widzę gdzie "biegną" bo są schowane (w jakiejś osłonce). Ale czy po rozgrzaniu (przejechaniu) zmieniałby swoje właściwości ten elektrozawór/ry?
A czy zapowietrzony układ chłodzenie miałby wpływ na to że nie działa na zimnym (nie licząc ssania)?
Bo ostatnio spadła mi obejma i uciekał mi płyn i tak z rok jeździłem nim znalazłem którędy ucieka.
No te masy to też muszę posprawdzać bo a nuż gdzieś tam nie łączy. A jak to nic nie da to kupię ten interfejs i ... zobaczymy.
  • 0

#9 memento.mori21

memento.mori21
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nasielsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:IS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 02.10.2013

Zapowietrzony układ może mieć wpływ ale tylko na początku właśnie jak jest zimne auto to może od razu zamarznąć po przełączeniu na lpg ale nie na ciepłym silniku już. Możesz to sprawdzić po przejażdżce dotknąć parownika czy jest gorący czy też lodowaty.

Sprawdzaj kolego po kolei elektrozawory, masy. Inaczej nie znajdziemy problemu.


na parowniku prawdopodobnie masz też przykręcony czujnik temperatury taki malutki np : http://83.14.73.138/...51887F446EC.jpg

idą do niego dwa kable. Jeden jest przykręcony do masy a drugi leci do centralki. Zewrzyj kabel który idzie do centralki na stałe z masą dla testów, centralka będzie myślała że silnik jest nagrzany i nie rozłączy lpg. W przypadku odpięcia czujnika lpg sie rozłączy. ( jesli oczywiście masz włączoną opcje czujnika w centralce)


Jeszcze jedna sugestia jak silnik na wolnych nierówno pracuje na lpg to zatkaj trochę dolot powietrza ręką , jak obroty wzrosną znaczy że masz nieszczelność czytaj łapie powietrze bokiem i zubaża mieszankę lub za małą dawkę lpg.

Test na nieszczelność możesz też wykonać PLAKIEM , pryskasz po silniku w okolicach dolotu , filtra powietrza, przepustnicy , miksera jak się zmienią obroty przy pryskaniu tam szukaj nieszczelności. Mało fachowy sposób ale za to skuteczny, szybki i bezpieczny :-) ( oczywiście nie pryskamy na rozgrzany kolektor, od ciepłą silnika nic sie nie zapali)

Daliśmy CI kilka wskazówek gdzie szukać problemu teraz wszystko w Twoich rękach. Pisz co sprawdziłeś i z jakim efektem. Będziemy mieli z kolegami więcej informacji. Trzeba po kolei eliminować możliwe usterki.
  • 0

#10 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:23, 02.10.2013

Dzięki za udzielone wskazówki - w sobotę będę sprawdzał bo na tygodniu to nie dam rady i jak coś znajdę lub nie to napiszę.
  • 0

#11 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:54, 02.10.2013

memento.mori21 dobrze prawi.
Ja u siebie znalazłem nieszczelność mocząc nieduży pędzelek w benzynie ekstrakcyjnej i smarowałem po wszystkich
połączeniach. Okazało się że ktoś wcześniej demontował pompę hamulcową i była podwinięta uszczelka między serwem
a pompą. Bez tego zabiegu nigdy bym nie znalazł nieszczelności.
  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#12 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 05.10.2013

No i kurcze mam zagwozdkę - wczoraj zrobiłem z 5 km i działał LPG - dzisiaj odpaliłem na 10 min i bez problemu działa i nie mam jak sprawdzić bo wszystko jest OK. Jedynie przed wczorajszą jazdą to dolałem płynu do chłodnicy. Nie wiem czemu (a może ma tak być) zaraz po odpaleniu autka to jak odkręcę kurek od chłodnicy to się płyn wylewa (po 2-óch min. pracy silnika). Może coś z tym układem chłodzenia mam coś nie tak (zapowietrzone)? Może ten płyn nie docierał do parownika i stąd problemy z LPG.
  • 0

#13 memento.mori21

memento.mori21
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nasielsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:IS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:02, 07.10.2013

Kolego wszystko napisaliśmy wyżej.
Zdaję sobie sprawę że takie usterki kiedy coś raz działa raz nie nie są łatwe do zdiagnozowania.

Dotknij parownika czy jest ciepły i będziesz wiedział czy zamarza czy nie.

Płyn będzie wyrzucać podczas odpalania i pracy bo pompa pracuje i tworzy się dodatkowo ciśnienie. Odpowietrzenie układu też nie zaszkodzi.

Wszystkie punkty masowe itp możesz sprawdzać teraz na bieżąco, to że działa nic nie szkodzi podczas sprawdzania może ruszysz jakimś kablem i znajdziesz przyczynę.
Sprawdź połączenie sondy lambda z centralką, może gdzieś masz zimne luty na połączeniach albo o zgrozo gazownicy tylko skręcili ze sobą kable.

Zawsze lepiej poszukać i naprawić niż się wkurzać potem na trasie.
  • 0

#14 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:06, 07.10.2013

Jesli masz parownik powyzej korka chlodnicy i jego wlot nie jest na dole a wylot wody na gorze parownika to juz masz odpowiedz - parownik zapowietrzony i nie ma jak sie odpowietrzyc.
  • 0

#15 Adamusxl

Adamusxl
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 15.10.2013

Mam korek na wysokości parownika tak więc .... mogło być i to ale za bardzo nie przetestowałem czy na pewno wsio jest OK bo teraz mam inny problem - padła mi kostka stacyjki (z tego co wyczytałem z forum). Muszę kupić ale nie widziałem jej nigdzie i będę musiał popytać tych co mają autka na części chyba, że da się ją naprawić (gdzieś na innym forum czytałem, że się da). Na razie czasu brak by się tym zająć.
Dzięki kolegom za pomoc :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq