Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne zachowanie kierownicy na rondzie lub długich łukach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 jamanek

jamanek
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 01.06.2013

Cześć!
Chciałbym się dowiedzieć czy lekkie odbijania na kierownicy to norma czy jest jakiś problem. Występuje tylko przy jeździe na rondzie lub długich ostrych łukach. Pompa wspomagania ma lekkie stare zapocenie pomiędzy obudową a pokrywą, płyn brązowy. Przesiadłem się parę dni temu na Accorda z Vectry CDTI i widzę dużą różnice w pracy wspomagania i pedału sprzęgła.
  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2947 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:17, 01.06.2013

możesz szerzej napisać co rozumiesz przez "odbijania"
bardziej poetycko z rozmachem bo ni huhu nie mogę sobie w 100% uzmysłowić co poeta miał na myśli
  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5259 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:15, 06.06.2013

Chyba wiem o co chodzi . Jadąc po długim łuku ( np.w prawo)dość szybko i trzymając kierownice jednostajną siłą ( dość lekko )....kierownica ma tendencję do ruszania się (takiego skoku np. dalej w prawo ok. cm i powrotu w to samo położenie co jakiś czas nie regularnie)
Podejrzewam ,że jest to efekt podcinania się opon na łuku i pracy samych opon co przenosi się na układ kierowniczy ,a w acco jest on dość czuły .
Mam tak samo tym bardziej ,że mam 215/50/17 i ET38 co pewnie też ma wpływ na siły przenoszone na "zwrotnice" w porównaniu z fabrycznie wyliczonym ET 55 .......przy niższym profilu i twardszej oponie może tego nie być lub będzie dużo mniej wyczuwalne
a propo
przy ET 38 11g niedoważenia na jednym kole robi różnice w jeździe i jest wyczuwalne na kierownicy
(własne doświadczenia)
  • 0
                       

#4 krzysztof324

krzysztof324
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Brzesko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:55, 07.06.2013

Tez czasami wyczuwam taki efekt u siebie - ciekawe czym jest to spowodowane? szczerze watpie zeby to byla wina opon.
Moze ktos sie jeszcze wypowie?

Ostatnio wymienialem tulejki na wahaczach i laczniki stabilizatora - zawiecha zostala sprawdzona i wszystko podobno ok.
Opony mam 225/45/17
  • 0

#5 jamanek

jamanek
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 18.06.2013

U mnie opony seria Michelin EnergySaver 195/65/15 efekt zmalal po geometrii. Żadnych bąbelkow płynu, brak wycieków na maglu. Planuje zmienic na profil 40 i klasyczny bbs. Zobaczymy czy zniknie. Pozdrawiam
  • 0

#6 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 30.06.2013

Ten efekt wystepuje rozniwez w mojej cl9 i wedle moich doswiadczen zalezy od opon.
Na letnich asymetrycznych czuc na lukach "nerwowość" kierownicy, natomiast na zimowówkach kierunkowych ten efekt nie wystepuje.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq