XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
szerokosc, ET a prowadzenie
#1
Napisano 20:05, 24.04.2012
Mój pacjent to acco coupe. Standardowy rozmiar felg 16x6,5 ET 55. Opony 205x55x16.
Auto prowadzi się dobrze, jedną rączką leci jak po sznurku. Wiadomo opona lekko baloniasta i zawias amerykanco zestrojony, więc trochę buja na zakrętach ale ogólnie jest OK.
Teraz nastąpiła zmiana na felgę 18x8,5 ET 53, opony 225x40x18. Po zmianie nieco twardziej ale bez tragedii, natomiast jakakolwiek nierówność, koleina powoduje WYRYWANIE kierownicy z rąk. Nie ma mowy o kierowaniu jedną ręką. Ja jestem wytrzymały ale to co się dzieje to jest dramat. Prowadzenie się nie pogorszyło tylko przestało istnieć. MASAKRA!
Teraz się zastanawiam bo koło siedzi przy tym ET prawie idealnie. Szerokość niewiele większa niż w moim atr (215x45x17 ET 55) gdzie można puścić kierownicę i naprawdę nie czuć, że są koleiny na drodze.
Co tak naprawdę wpływa na takie zachowanie auta? Nie chce mi się wierzyć, że sama szerokość opony (+10mm) tak dramatycznie wpływa na prowadzenie. Istnieją x6 z oponami po 335 a pewnie prowadzą się dobrze.
Mam wrażenie, że to połączenie szerokości, ET, sztywności ścianki daje taką wybuchową kombinację. Ale jeśli tak to jakie parametry są dobre? A eksperymenty ze względu na wielką ilość kombinacji są niestety dość kosztowne...
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
#2
Napisano 20:45, 24.04.2012
vice mistrz europy 2011 do 3000W rms -149dB
#3
Napisano 21:04, 24.04.2012
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
#4
Napisano 22:39, 24.04.2012
seryjne )jakie parametry są dobre?
każdy producent auta dostosowuje kazdy element do jego bezpiecznego prowadzenia - zwłaszcza układ jezdny ma szczególne znaczenie.
Siła wspomagania i jego stabilnosci, szerokosci opony, osadzenie felgi. sztywnosc zawieszenia - jego zestrojenie.
Ustawienie srodka cięzkosci auta.
Zmiana szerokosci opon, osadzenia koła - moze teoretycznie minimalna, ale jak poczytasz nasze forum to przekonasz się ile osób ma problemy z prowadzeniem auta - wyrywa kierownice, nosi na koleinach itp
Załóż do accorda taki zestaw
Oś tylna: 305/30 R19
Oś przednia: 235/35 R19
to seryjny komplet do Porsche 911 Coupe 997 Turbo S 3.8
czy myslisz ze accord bedzie sie lepiej prowadził - nie sądzę
tak więc mysle że tylko seria ze wzgledu na stabilnosc, ekonomie i bezpieczeństwo - przede wszystkim bezpieczeństwo lub zmiany i ewentualne problemy trzeba wliczyc w koszty tych zmian.
#5
Napisano 08:56, 25.04.2012
Czyli da się. Mnie zdziwiło tylko to, że teoretycznie dobrałem parametry koła wprost idealne. Jedyna różnica z oryginałem to o 2mm mniejsze ET i jest straszna różnica na niekorzyść nowego zestawu. Jak widać wyżej często parametry znacznie odbiegają od oryginału a jeździ się lepiej niż u mnie. Nie mówiąc o eksperymentach na V6performance gdzie pcha się wszystko byle wlazło w nadkole a jak się nie mieści to trzeba rozklepać
Widzę, że większość kół aftermarketowych do coupe v6 ma rozmiar 18x8 i ET 40-42. Może u mnie przyczyna leży w zbyt małym offsecie?
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
#6
Napisano 09:41, 25.04.2012
#7
Napisano 09:48, 25.04.2012
może być jeszcze tak ,że na wąskich małych kołach jest wszystko ok, po założeniu szerszych i większych zawieszenie i układ kierowniczy odsłania swoje luzy, niedociągnięcia i ząbek czasu. Przecież obciązenie i praca elementów zawieszenia, układu kierowniczego a nawet napędowego jest inna między tymi rozmiarami.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#8
Napisano 09:50, 25.04.2012
Tuned by Cinsoft
#9
Napisano 09:57, 25.04.2012
Ja u siebie w zimie miałem 205/55 R16 czyli fabryczny setup. Letnie mam 225/45 R17. Na 16'' komfort super. Kolein nie czułem i dziury jakies mniejsze były. Po założeniu na 17'' (a przecież jeździłem już na nich i wczesniej też miałem podobne rozmiary), myślałem że coś z zawieszeniem się stało. Hałas, uderzenia i ciąganie po drodze.... niższy profil i szerokość niestety pogarszają jakość prowadzenia na polskich drogach. Mineło pare tygodni i jak się przyzwyczaiłem, to teraz nic nie czuje
#10
Napisano 12:24, 25.04.2012
W coupe na tej samej drodze szarpało kierownicą tak mocno, że żona odmówiła jeżdżenia i powiedziała, że jej popsułem auto
Teraz nie chce mi oddać kół z ATR. Pojeżdżę trochę i poobserwuję. ATR na osiemnastce wygląda super i może się jeszcze do tego przyzwyczaję
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
#12
Napisano 12:59, 25.04.2012
Poka foty tej QP
#13
Napisano 16:05, 25.04.2012
Szkoda, że nie zrobiłem adnych fotek na 18 bo doprawdy ładnie się prezentowała. A teraz żona mi nie pozwoli ich z powrotem założyć
Mam tylko taką:
Zresztą wszyscy ją znają bo to była Quicksilvera
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
#14
Napisano 16:20, 25.04.2012
I muszę powiedzieć ,że wygląda jak ... terenówka ale koło fajne
#15
Napisano 17:20, 25.04.2012
No furę znają ale chcieli zobaczyć jak na osiemnastce wygląda.
I muszę powiedzieć ,że wygląda jak ... terenówka ale koło fajne
Spoko, Eibachy w bagażniku leżakują.
----------
MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych