Operacja liftingu mająca na celu delikatne, mechaniczne zmiany została przeprowadzona w Hondzie Accord
w roki 2001. Konstrukcja auta była na tyle dobra, że zmiany objęły tylko kilka elementów.
Postaram się teraz przybliżyć różnice jakie spowodowała w/w operacja, pozwolę sobie pominąć różnice jakie
wynikają z różnych wersji silnika, nadwozia czy rynku docelowego dla auta.
Skrzynia biegów.
Przed liftem oznaczona U2J4 (lub rzadko spotykana U2G4), po liftingu U2L4. Model skrzyni można odczytać
tu:
Różnice między nimi kosmetyczne, wynikające z budowy wewnętrznej (inne przełożenia zmiany biegów).
Pasują zamiennie.
Układ wydechowy. (tylko poj. 1.8)
Zmiana nastąpiła głównie w okolicach katalizatora. Po liftingu została dodana druga sonda lambda,
mająca na celu badanie pracy katalizatora. Znajduje się ona za katalizatorem, patrząc od przodu auta.
Zawieszenie.
Najbardziej diametralną zmianą jest zmiękczenie oraz zwiększenie komfortu zawieszenia.
Różnica wynika z innych sprężyn oraz amorków. Zestawu nastawionego po 2001r. na większy
komfort. Wszystko pasuje zamiennie.
Ale uwaga, czasem w poliftach były montowane w OEMie sprężyny z przedlifta. Za to amorki, zawsze inne.
Kwestią dyskusyjną jest jeszcze przedni stabilizator. W polifcie jego grubość oraz wygląd
są takie same jak w wersji przedliftowej (a także takie same jak w ATR bez różnicy rocznikowej),
za to pojawiają się głosy, że może być różnica w materiale. Ciężko się do tego odnieść i zweryfikować.
Jak ktoś coś ma jeszcze, proszę pisać. Doda się do pierwszego postu, później uporządkuje i zamknie dla potomnych.
Użytkownik kardas edytował ten post 13:45, 21.11.2014