Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo niepokojący dzwięk


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 09.09.2011

Witam wszystkich!

Na wstępie zaznaczę że problem jest dość dziwny i denerwujący, a pacjent to accord 2,2 ictdi 2006 r.
Chodzi o dzwięk wydobywający się z podwozia lub ze sprzęgła lub z czegoś zupełnie innego. Odgłos jest zawsze tylko jeden raz po uruchomieniu silnika i przekroczeniu 20 km/h potem nic nie słychać. Dodam że jest to najczęściej na 2 biegu, choć jak pociągnę na 1 biegu do 20km/h to również to słychać. Zawsze jednak tylko jeden raz. Dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znów się pojawia (tylko raz). Odgłos tego jakby "chrupnięcia" uwierzcie mi jest bardzo niepokojący. Mimo przeczytania większości postów nie znalazłem rozwiązania problemu. Liczę na w Waszą pomoc lub podpowiedz.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:46, 09.09.2011

Każdy to ma i nikt nie wie co to jest :-) Tylko, że u mnie nie chrupie, tylko takie pyknięcie jest dochodzące z tyłu.
Coś jak zamykający się zamek (bagażnik?)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 09.09.2011

Sprawdzałem ten zamek w bagażniku to nie on. myślałem że może koŁo dwumasowe ale.... Właśnie dlatego może w końcu raz na zawsze uda się ten problem rozwiązać. W przyszłym miesiącu jadę do ASO RZESZÓW może coś poradzą. Swoją drogą dla mnie jest to dziwne. Głos pracy silnika 2,2 ictdi gdy siedzę za kierownicą jest naprawdę przyjemny a ten odgłos ni jak mi nie pasuje do japońskiej precyzji i niezawodności :-) . Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Z góry dzięki
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:05, 09.09.2011

Nie no, na 100% nie napęd, coś się przełącza przy tej prędkości i stąd to pyknięcie. tylko jak piszę, pyknięcie, ciche, żadne irytujące chrupanie.
Na codzień niezauważalne właściwie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 09.09.2011

Mikołaj może z tym chrupnięciem to przesadziłem ale u mnie ten dzwięk trwa około jednej może dwóch sekund i jest nieprzyjemny. Nie może on zależeć od obrotów bo jak zanim ruszę pierwszy raz podciągne motor na 4000 obr/min nic to nie zmienia. Jadę, dwójka przekraczam 20 km/h i jest. Zawsze ten jeden raz. Myślałem że może jakaś klapka w wydechu lub coś innego co się przełącza po 20 km/h.Krótko- niech mi ktoś powie co to jest ja to przyjmę do wiadomości i wtedy dam sobie na luz a tak sam rozumiesz.
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:25, 09.09.2011

No u mnie też dokładnie przy 20km/h, ale to nie trwa 2s, tylko ułamek sekundy. Takie "pyk" i już.
Może to coś jest u Ciebie zepsute, tylko co to? :-)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 09.09.2011

Zwracam się w takim razie do wszystkich forumowiczów dobrej woli. POMÓŻCIE. Jeśli jeszcze ktoś ma taki dzwięk objawiający się po przekroczeniu 20 km/h proszę o radę, sugestię a ja to sprawdzę. Jak tylko coś wyduszę od mądrych panów z ASO dam znać.
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:45, 09.09.2011

Może to ma związek z ABS/VSA? :roll:

W serwisówce trafiłem na takie coś

Silnik pompy
•Silnik pompy pracuje podczas działania ABS.
•Moduł sterujący ABS sprawdza działanie silnika pompy podczas pierwszej jazdy samochodem po włączeniu zapłonu (II). W tym czasie może być słyszalna praca silnika, ale jest to normalne.


Może to jest trop.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:52, 09.09.2011

I odnośnie VSA

Silnik pompy

•Silnik pompy pracuje podczas działania ABS lub VSA.

•Moduł sterujący VSA sprawdza działanie silnika pompy podczas diagnozy wstępnej, w trakcie jazdy samochodem z prędkością 15 km/h po włączeniu zapłonu. W tym czasie może być słyszalna praca silnika, ale jest to normalne.


Masz odpowiedź.

To ABS/VSA.

Tylko, że u mnie to trwa naprawde krótko, pyk i po sprawie, nie mogę powiedzieć, że to irytujące.

Może coś Ci ten silnik pompy zaczyna nawalać i hałasuje za bardzo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 09.09.2011

To może być to. Jutro spróbuję wysterować testerem pompę abs-u aż jestem ciekawy czy dzwięk będzie podobny. DZIĘKI.
  • 0

#11 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:12, 10.09.2011

U mnie też tak robi:) Też mniej więcej w tych okolicach i też jest to głośniejsze chrupnięcie a nie takie małe pyk:) Chętnie się dowiem co to za cholerstwo;p
  • 0

#12 ADRIAN 84

ADRIAN 84
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:MIELEC
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 11.09.2011

TAK!!!!!!!!! Kolejna zagadka HONDY rozwiązana. Ten bardzo niepokojący dzwięk to ODGŁOS ZAŁĄCZAJĄCEGO SIĘ NA CHWILĘ SILNIKA POMPY ABS. Serdeczne podziękowania dla Milkołaja bez którego dalej niepotrzebnie bym siwiał zastanawiając się czy to może nie koniec życia jakiegoś elementu mojego silnika. Tak jak Mikołaj pisał moduł ABS/VSA kontroluje przy prędkości 15km/h prawidłowe funkcjonowanie silnika pompy ABS. Wysyła (MODUŁ VSA) napięcie kontrolne, silnik zapracuje,a my słyszymy tego właśnie efekt. Co najciekawsze na testerze to napięcie wynosiło 5V a myślałem ,że poda 12V.Mniejsza o to. Pompa jak i moduł jest firmy Ate ale pretensje mam i tak do japońców. Mogli wymyślić cichsze sprawdzanie tego silnika pompy. Najważniejsze że znów od wczoraj wróciła przyjemność z jazdy. Jeszsze raz podziękowania dla Mikołaja!
  • 0

#13 kryszakowy

kryszakowy
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Paryż/Stalowa Wola
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:55, 11.09.2011

Ja od zawsze myślałem ze to się bagażnik zamyka :k a najlepsze w tym wszystkim jest to ze po wymianie zamka w bagażniku (stary nie chciał się już zamykać )odgłos już nie przypomina chrupania tylko jest małe klikniecie i co teraz na to powiecie :)
  • 0

#14 GATAME

GATAME
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 14.10.2011

Tylko dlaczego w dieslach a nie w benzynach? Ja tam nic nie słyszę,może inny
producent pompy?
  • 0

#15 neo2424

neo2424
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Kirkcaldy (Brzostek)
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 23.10.2011

No koledzy ja mam to samo też jakieś przełączenie po zmianie biegu na drugi i mniejwięcej przy tej prędkości ale juz tak jestem przyzwyczajony do tego bo zawsze jest w tym samym momencie wiec tak musi byc i już wiec nie przejmowałbym się tym i jezdziłbym dalej, i też wydaje mi się ze temat jest juz wyjasniony pozdro
  • 0
neo2424




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq