XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zawór EGR
#1
Napisano 17:14, 05.07.2008
EGR:
Kasowanie bledu silnika:
Pozdrawiam!!
Był CH6 2001 1.8 LS
Był CL7 2003 2.0 Comfort <---klik
Jest CN1 2006 2.2i-cdti <-- klik
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:57, 05.07.2008
Z tego co wiem są dwa błędy EGR - błąd zaworu i błąd przepływu.
Co do zwiększenia mocy - po czyszczeniu - to jakieś bajki - przecież to ustrojstwo działa wtedy jak zdejmujemy nogę z gazu. Przy przyspieszaniu zawór jest zamknięty i wszystkie spaliny lecą prosto w wydech.
Co do kasowania błędu - mi zawsze prościej wyjąć pod maską bezpiecznik opisany jako backup coś tam - chyba działa tak samo jak ten w kabinie - a prościej go wyjąć
Pozdro
Dark
#3
Napisano 08:08, 06.07.2008
Był CH6 2001 1.8 LS
Był CL7 2003 2.0 Comfort <---klik
Jest CN1 2006 2.2i-cdti <-- klik
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:57, 25.07.2008
Jeśli auto dostanie wiecej tlenu a nie spaliny spowrotem znacznie przyspieszy wiec nie zgadzam sie z twoja opinia ze to jakies bajki. Jak sama nazwa mowi recyrkulacja spalin wiec nie tylko jak zdejmujemu noge z gazu. Wiec podczas procesu spalania czesc spalin wraca do silnika, jesli zawor jest zaslepiony lub nie dziala spaliny nie wracaja do silnika tylko sam czysty tlen. Zawor ma za zadanie ograniczyc ilosc spalin.
No nie tak do końca.
Zawór EGR domyślnie jest zamknięty, jest otwierany przez rosnące podciśnienie w kolektorze tj. podczas przymykania przepustnicy, jeśli przyspieszasz podciśnienie maleje zawór się zamyka (przymyka), do tego na przewodze podciśnienia jest jeszcze elektrozawór którym steruje komputer.
Generalnie nie powinno się odczuwać pracy EGR-a.
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 08:22, 28.07.2008
Wielkie dzięki Tomi za wrzucenie tego tematu, bo powiem że miałem już wielkiego stracha.
Jestem już po naprawie i powiem, że opis Tomiego jest rewelacyjny i w zasadzie nie napiszę nic lepszego ani bardziej trafnego, trzymając się jego opisu można naprawy dokonać samemu bez żadnego problemu nawet będąc takim laikiem jak ja. Natomiast uzupełnię może jego opis o informację, że przed odłączeniem kostki elektrycznej od zaworu lepiej odłączyć akumulator. Sam zawór jest zamocowany na 2 śrubach - dwunastkach, które można wykręcić przy pomocy jedynie klucza nasadkowego ze względu dostęp do nich tylko w zasadzie od góry. Dalej postępowałem zgodnie z opisem Tomiego czyli nafta w pojemniczeku na wysokość 2 cm i zanurzenie zaworu na jakieś 20 min. Później pędzelek, następnie przykręcenie zaworu podpięcie kostki elektrycznej no i podłączenie akumulatora. Resecik komputera wg opisu Tomiego, 5 min na wolnych obrotach, 10 min jazdy i na razie jest dobrze – sygnalizacja błędu już się nie zapala a silniczek chodzi cicho i dynamicznie nawet mam wrażenie, że lepiej niż przed całą operacją ale nie wiem czy to nie złudne odczucie.
Później postaram się jeszcze dorzucić kilka fotek.
#6
Napisano 11:57, 08.08.2008
Jeżeli położenie zaworu nie zgadza się z zadanym otwarciem to dostajemy Check Engine. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zacinanie się zaworu spowodowane np. zabrudzeniem i dlatego czyszczenie pomaga !
ECU jednak nie jest w stanie stwierdzić braku przepływu spalin przez zawór i dlatego zapchanie otworów dostarczających spaliny w kolektorze ssącym (konkretnie w rzeczonym EGR plate) nie będzie w żaden sposób sygnalizowane. Są artyści twierdzący, że recyrkulacja spalin na tyle obniża im osiągi silnika (co jest bez sensu bo EGR działa tylko na zimnym silniku), że pomiędzy zawór EGR a kolektor ssący wkładają metalową uszczelkę podobną do oryginalnej ale bez otworów, blokując w ten sposób de facto recyrkulację spalin i ECU tego nie zauważy !
W V generacji HA było to bardziej skomplikowane - w zaworze jest tylko czujnik położenia zaworu natomiast elektryczny zawór sterujący zaworem EGR jest gdzie indziej gdyż zawór EGR jest sterowany pneumatycznie ! (a nie wprost elektrycznie jak w HA VI) podciśnieniem z kolektora ssącego i tam usterki są dużo częstsze ze względu na złożoność tego układu (dużo elementów, wężyków itp.). Jest to zrobione podobnie jak w HA VI generacji zrobiono sterowanie przekrojem kolektora ssącego (F18Bx, F20B6) lub długością dolotu (H22).
Co do HA VII generacji to nie wiem jak to zrobili - jeszcze się jej nie dorobiłem a service manual jeszcze nie wypłynął na szeroki świat
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#7
Napisano 11:38, 15.08.2008
EGR działa nie tylko na zimnym silniku, zrób sobie prosty test-po dogrzaniu silnika wypnij wtyczkę od EGR i przygrzej trochę tak do 6 rpm na biegach i zobaczysz-ECU wywali błąd EGR (błąd 12). A ja jestem jednym z tych "artystów", którzy mają zaślepiony ten zawór przez metalowa płytkę już od ponad 2 lat i z doswiadczenia powiem-nie będę jej "odślepiał", wolę żeby silnik oddychał pełną piersią niż spalinami. Co do ekologii- to widząc błotniaki i co za sobą zostawiają moje sumienie śpi spokojnie
#8
Napisano 12:50, 15.08.2008
Był CH6 2001 1.8 LS
Był CL7 2003 2.0 Comfort <---klik
Jest CN1 2006 2.2i-cdti <-- klik
#9
Napisano 20:39, 27.08.2008
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:00, 02.09.2008
<
>
EGR działa nie tylko na zimnym silniku, zrób sobie prosty test-po dogrzaniu silnika wypnij wtyczkę od EGR i przygrzej trochę tak do 6 rpm na biegach i zobaczysz-ECU wywali błąd EGR (błąd 12). A ja jestem jednym z tych "artystów", którzy mają zaślepiony ten zawór przez metalowa płytkę już od ponad 2 lat i z doswiadczenia powiem-nie będę jej "odślepiał", wolę żeby silnik oddychał pełną piersią niż spalinami. Co do ekologii- to widząc błotniaki i co za sobą zostawiają moje sumienie śpi spokojnie
Tez myslalem zeby go zatkac ale skoro jest caly czas zamkniety to czemu komp nie pokazuje bledu przeciez to tak jakby byl zapchany gdzie bardzo czesto wlasnie wywala blad z tego powodu. A propo plytki jak ja zrobiles? Czy uszczelniales czyms? Co z uszczelka ktora jest oryginalnie pod zaworem, jest ona przesmarowana srebrnym uszczelniaczem, czy jest to tez konieczne? Jaka roznice w pracy silnika zauwazyles zatykajac zawor? I czy nie wzroslo ci spalanie?
Wiem ze duzo pytam, ale nie chce bladzic
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:49, 13.10.2008
chciał bym dodać swoje zdanie do wypowiedzi klosz007 więcej tlenu więcej paliwa i temperatury która źle działa na zawory.
#12
Napisano 14:46, 25.10.2008
Do zobaczenia na trasie.
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:09, 25.10.2008
#14
Napisano 17:59, 25.10.2008
Czarna i piękna HA VI Ś.P.
#15
Napisano 18:29, 25.10.2008