Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bulgotki i swisty


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:10, 06.11.2008

Witam!
Jestem swiezym posiadaczem hondki(i jest to moj pierwszy benzyniak-wiec to pewnie stad te pytania) i mam kilka watpliwosci co do pracy silnika.

1. Przy niskich obrotach tak do 1500(lub na wolnych) po lewej stronie(od pasazera) slysze jakby takie dziwne, troche metaliczne, bulgotanie - troche to tak jakbym zamiast 1.8 mial przynajmniej 5.7 pojemnosci :)

2. Podczas przyspieszania, przy wchodzeniu na coraz to wyzsze obroty slysze poswist jak od turbiny - czy to normalne?

3. Przjerzalem forum i pare stron ze specyfikacja tych silnikow ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie - czy ten silnik to juz jest e-vtec?(nie wiem czy jest to poprawna pisownia skrotu)
Chodzi mi o to czy do tych 2500 obrotow chodzi na 12 zaworow? bo wlasnie w tym zakresie dopiero odzczuwam ze cos sie dopiero zaczyna dziac

Tak dopowiem jeszcze do pytania nr 1 - auto ma przebieg 42k mil(udokumentowane)
Czy jest to cos normalnego czy jednak powinienem sie niepokoic?

:B

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:19, 06.11.2008

2. Podczas przyspieszania, przy wchodzeniu na coraz to wyzsze obroty slysze poswist jak od turbiny - czy to normalne?


Normalne, ale to zależy jaki świst :) Ja jak przyspieszam to też czasem to słysze, ale to muszę mieć otwarte okna, wyłączone radio i musi być pusto i cicho na ulicy :mrgreen: Pamiętaj wsłuchiwanie się w samochód prowadzi do ciężkich chorób - nie polecam :mrgreen:

3. Przjerzalem forum i pare stron ze specyfikacja tych silnikow ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie - czy ten silnik to juz jest e-vtec?(nie wiem czy jest to poprawna pisownia skrotu)


Dziwny masz opis: jaka to niby wersja Type S w accordzie VI ??
Masz zapewne silniczek f18b2 więc to vtec a nie i-vtec. Pracuje zawsze na 16 zaworach, ale od 4200 obrotów włącza się vtec, powodując inny kąt otwarcia zaworów (zresztą poczytaj o dokładnej zasadzie działania vteca)

Chodzi mi o to czy do tych 2500 obrotow chodzi na 12 zaworow? bo wlasnie w tym zakresie dopiero odzczuwam ze coś się dopiero zaczyna dziac


To normalne że od 2500 obrotów coś się zaczyna dziać, te silniki tak mają, tak naprawdę to zaczynają porządnie przyspieszać od 4200 obrotów ;-)

Wg mnie to wszystko jest jak powinno być.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:31, 06.11.2008

1/2. Moze byc lekko posypany katalizator (czy nie jest to taki nieco metaliczny pisk jakby jakaś szczotka druciana....)

3. Jak kolega wspomniał jest to VTEC a te 2500obr... po dziś dzień mnie to zastanawia co tam sie dzieje ze uczucie jak takie jakby silnik dopiero się właczył => w H-serii tak nie ma :-P


Co do Type S, moze kolega ma Accorda VI gen w wersji Sport :) Taki ATR z silnikiem 1,8 ;)

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:36, 06.11.2008

Pamiętaj wsłuchiwanie się w samochód prowadzi do ciężkich chorób - nie polecam :mrgreen:

A może to tylko paseczki do wymiany.Ja się wczoraj wsłuchiwałem w swój silnik i coś tam słyszałem,ale Murphy sprowadził mnie na ziemię :glupek: :mrgreen:

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:48, 06.11.2008

Co do Type S - takie "cus" mam w dowodzie - ale to chyba faktycznie Sport jest.

Czy to mozliwe ze katalizator juz po takim czasie poszedl?
Jeszcze tak dorzuce - dzwiek jest slyszalny w srodku - jak wujde z auta posluchac to dzwieku brak :shock:

Seth - poprzendio mialem mondeo w dizlu - choroba popsutego auta w stanie krancowym :-?

#6 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:49, 06.11.2008

Kat jest zaraz za obrysem kola => przejedziesz za szybko przez wysoka gorke zwalniajaca i kat moze zostac uszkodzony :/

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:54, 06.11.2008

A może to tylko paseczki do wymiany.


Paseczków nie słychać przy zamkniętej masce, no chyba że strzelą ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:05, 06.11.2008

Panowie bez zartow ;-) - nerwy sa juz w strzepach po poprzednim pojezdzie - teraz wlasnie hondka zeby sie sie wyleczyc.

Blade - to nie odglos szczotki po prostu taki dzwiek jakby mi ktos silnik od mustanga wlozyl

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:20, 06.11.2008

Wiesz my też mamy różne odgłosy i słyszymy różne głosy ;-) Naprawdę wcale nie żartuje.
A to mi coś puka, a to Glinusiowi jęczy, a to Siwemu się piasty nie podobają bo zardzewiałe :r, a to świszczy coś a potem okazuje się że śrubka niedokręcona :-P
Mi mechanik już powiedział i to nie jeden, po co ja się tak wsłuchuje tak w samochód.
Moja rada, jeśli nie masz poważniejszych objawów, samochodzik pracuje idealnie, to nie doszukuj się dziury w całym ;-) Z drugiej strony faktycznie może coś ci szwankować, ale wg mnie to objawy które przedstawiłeś nie skłąniają do zaczynania jakichkolwiek napraw ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:50, 06.11.2008

Czyli jak dziala i jezdzi to nie grzebac bo mozna dopiero napsuc :ok

Jeszcze takie pytanie - chcialem kupic sobie skaner(czytnik) do autka
znalazlem takie cuda
http://cgi.ebay.co.u...2|39:1|240:1318

http://cgi.ebay.co.u...2|39:1|240:1318

Ma ktos pojecie czym to sie rozni i przede wszystkim czy cos to w ogole da?

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:51, 06.11.2008

Hej!

Bulgotanie to może zaworki są do regulacji...podstawowa czynność w H
A pojedynczy pisk przy przekraczaniu 2500 obr też mam, przysłuchiwałem się temu przy powolnym przyspieszaniu na 2 i 3 biegu...dodam ze po przekroczeniu 2500 cichy pisk mija, odgłos jednorazowy....

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:29, 06.11.2008

Kolkrabe skad ty jestes w ogole, masz daleko do Nottingham? Mysle ze duzo bym ci mogl o samochodzie powiedziec jesli jestes w nim swierzy. Moze nagraj dzwiek silnika i wrzuc na youtube. Dolot masz stokowy czy stozek, moze stad ten dzwiek rasowej rajdowki.

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:19, 07.11.2008

Czy "zaworki do regulacji" to jest to proces samoregulacji? tzn odpiecie kostki i potem zostawienie silnika az do wentylatorow?

Ja nie mam jednego pisku - wydaje mi sie ze slysze coraz wyzszy poswist przy coraz wyzszych obrotach. Ale to moze byc po prostu efekt szukania dziury w calym - z tego co widze dosc popularna choroba wsrod forumowiczow :r
offtopik -> az zal ze choroba lokomocyjna jest juz zaklepana bo pasuje jak ulal.

Marines - wszelkie rady przyjme z radoscia - co do miejsca zamieszkania - 500 mil w gore :k

Dolot normalny - wlasnie bede mial zakladany KNN od X5

Postaram sie nagrac dzwiek - dla mnie tylko najdziwniejsze jest to ze slychac to w srodku a na zewnatrz juz nie :?:

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:07, 09.11.2008

Jeszcze jedno mi przychodzi do glowy, wymienialem plyn w chlodnicy i oczywiscie nie tak jak jest to przewidziane e serwisowce. Mialem bulgoty bo uklad nagrzewania kabiny byl zapowietrzony, teraz wymienialem plyn zgodnie z procedura i mam cisze i spokoj, paski tylko slysze ale to inna bajka.

#15 AniaW

AniaW
  • Forumowicz
  • 19 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:02, 16.05.2015

Witam.
Odswieze temat bo objawy bulgotania w srodku auta tez mam.
To juz druga moja Honda Accord, ten sam model I ROK, 1.8 executive 2000r.
W obu autach zmienialem plyn Sam, zgodnie z procedura, aczkolwiek nigdy nie starczylo mi cierpliwosci doczekac wlaczenia wentylatora.
Czyzby z tad te bulgotanie?
Dodam ze silnik po wymianie plynu chlodzacego chodzil naprawde dlugo okolo 15 minutes.




IPB Skin By Virteq