Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Padnięta pompa wspomagania.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 24.01.2010

Padła mi pompa wspomagania. Zaczęło się od odgłosu syczenia podczas jazdy, nie mogłem dojść co to. Potem zaczęło wyć, ale tylko podczas jazdy. Teraz już jestem pewien, bo wyje na postoju. Pojawił się wyciek spod dekla. Moje pytanie brzmi - jak myślicie jest zatarta,czy może zassała powietrza. Najbardziej irytuje mnie to, że odkąd zaczęła wyć na ostro, zaświecił się [Check Engine], cz to może być od tej pompy. Ni mam możliwości teraz sczytać kodu błędu. Nie wiem czy mogę z tym jeździć, a może lepiej rozglądać się za pompą.
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:15, 24.01.2010

Zrób diagnostyke kompa. Jakoś nie kojarze aby był jakiś kod błedu na pompe wspomagania, więc coś się dzieje pozatym.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 24.01.2010

Pompa nie ma nic wspólnego z checkiem, zacznij od sprawdzenia plynu w zbiorniczku i sprawdź czy czasem mocno się nie pieni , to jest objaw zapowietrzenia.
Dopisz proszę o jaki "dekiel " chodzi , o pokrywe zaworów?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:02, 24.01.2010

Ja 2 dni temu też wymieniłem pompę a moja była zatarta. Przy wymianie rozrządu mechanik musiał ją wykręcić pewnie wylał się płyn i na sucho pracowała chwilę lub jakoś musiął ją uszkodzić bo po wymianie rozrządu zaczęła tak świerczeć i jęczeć a potem powiedział że mam pompę do wymiany. Pojechałem do pogw. hondy w lublinie mechanik rozebrał ją i okazało się że nie pracuje tłoczek czy zawór i jest do wymiany, wymienili na drugą zalali plynem hondowskim i jest dobrze. U ciebie może dostawać ona powietrze może uszczelka kiepska jak płyn wycieka i jest zapowietrzona tylko, u mnie była sucha a musiałem ją wymienić. Pozdrawiam!
  • 0

#5 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:11, 24.01.2010

Pompa nie ma nic wspólnego z checkiem, zacznij od sprawdzenia plynu w zbiorniczku i sprawdź czy czasem mocno się nie pieni , to jest objaw zapowietrzenia.
Dopisz proszę o jaki "dekiel " chodzi , o pokrywe zaworów?


Niekoniecznie nie ma, płyn się nie pieni, tyle że się saczy pomiędzy korpusem pompy, a deklem do komory wirnika pompy. Nie obrażaj mnie tą pokrywą zaworów. ;-)

[ Dodano: 2010-01-24, 23:17 ]

Ja 2 dni temu też wymieniłem pompę a moja była zatarta. Przy wymianie rozrządu mechanik musiał ją wykręcić pewnie wylał się płyn i na sucho pracowała chwilę lub jakoś musiął ją uszkodzić bo po wymianie rozrządu zaczęła tak świerczeć i jęczeć a potem powiedział że mam pompę do wymiany. Pojechałem do pogw. hondy w lublinie mechanik rozebrał ją i okazało się że nie pracuje tłoczek czy zawór i jest do wymiany, wymienili na drugą zalali plynem hondowskim i jest dobrze. U ciebie może dostawać ona powietrze może uszczelka kiepska jak płyn wycieka i jest zapowietrzona tylko, u mnie była sucha a musiałem ją wymienić. Pozdrawiam!


Mam bardzo podobną sytuację, tydzień temu wymieniałem silnik, w układ wspomagania poszedł nowy płyn, w niektórych układach sama pompa wymaga odpowietrzenia po każdym zdemontowaniu, szczególnie jak jest najwyższym punktem układu. Wygląda mi na to, że moja tez będzie do wymiany, bo po tych odgłosach co wydaje to już na ostro się kręci, zaczyna chodzić głośniej niż silnik.

[ Dodano: 2010-01-25, 23:04 ]
CHECK ENGINE (na benzynie) - kod 45 mieszanka zbyt bogata albo zbyt uboga, powód - zalałem tego siuwaxu do czyszczenia wtrysków i chyba za dużo :mrgreen: . Skasowałem dolałem benzyny i się nie zapala.

Pompa też ogarnięta, ssała powietrze. Rozebrana, wyczyszczona, uszczelniona - chodzi, rewelacji nie ma, ale do wiosny musi pojeździć. Muszę się za nią powoli rozglądać.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq