Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Hałasujący accord film z pracy silnika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:41, 12.10.2008

Witam mam to taki dziwny problem w accordzie , w okolicach 3000 obrotów masz straszny hałas zaworów były już regulowane w aso jednak nic to nie dało. Dowiedziałem się natomiast że skończyła mi się regulacja ale jeszcze udało sie je ustawić. i teraz sam sprawdzałem luz po około miesiącu i luzów zbyt dużych nie ma za to na dwóch mam za mały luz tzn powinien być 0.2 mm a mam około 0.18mm (na zaworach wydechowych) , czy to one mogą powodować taki hałas . Dodam jeszcze jedną ciekawostkę podczas odpalania zimnego silnika słychać po zapaleniu przez powiedzmy 2 sekundu takie trtrtrt jakby jakiś zawór dostawał takiego luzu a potem ucichał. Przy tym miga mi kontrolka oleju i wiązałem to też z ciśnieniem ale nie jest to regułą więc niejako już nie wiąrze ze sobą tych faktów.
Pomocy co to może być.?

silnik to f20z2
może jednak wie ktoś coś na ten temat ?
film http://www.wrzuta.pl...x/honda_dzwieki

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:48, 14.10.2008

No kolego coś napier... aż miło :mrgreen:
Czyli ten dzwięk pojawia się tylko w pewnym zakresie obrotów sądząc z filmiku. Najpierw myślałem że to panewki, ale one by nawalały coraz głośniej wraz ze wzrostem orędkości obrotowej. Całkiem możliwe że to klepie jakiś zawór, może jest walnięty albo wypalone gniazdo?
Ale zapala się kontrolka oleju :roll: To już coś z ciśnieniem oleju nie tak. Może coś faktycznie z panewkami?
Wez jeszcze kolego osłuchaj silnik, najlepiej za pomocą słuchawek lekarskich i powiedz skąd dokładnie ten dźwięk dochodzi.
Tak czy inaczej bez wizyty u mechanika się nie obędzie. Jak dochodzi z głowicy to siąganie głowicy, jak dźwięk dochodzi z bloku to trzeba ściągnąć miskę olejową i obejrzeć wał i panewki.

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:11, 14.10.2008

Witam i dzięki za odzew .
Powiem tak zawory już oglądałem z 4 razy i są 2 wydechowe z mniejszym luzem niż powinny ale do przeżycia natomiast zbyt luźnych nie mam.
Stetoskopem to już słuchałem wg mnie to gdzieś w okolicach głowicy lub któryś cylinder.
Po wizycie u jednego mechanika (ciekawostka) stwierdził że to luz na wale i powiedział że nie ma sensu tego naprawiać i za jego namową wlałem (uwaga!) superol do silnika, i o dziwo przy zapalaniu nie mam już tego stukotu i migania kontrolki oleju i przy wyzszych obrotach też dużo ciszej , więc zaufałem jego diagnozie i teraz czy taki silnik warto naprawiać czy lepiej zakupić drugi używany , zważywszy na to że głowica też do remontu.

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:23, 14.10.2008

Super mechanik. Jak superol już nie będzie zbyt gęsty, to podpowie, żeby dodać do oleju towotu :roll: . Kup silnik z angola za 1000 pln, tylko żeby był w aucie. Remont wg mnie się nie opłaca.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:03, 14.10.2008

Mechanik w sumie nie taki zły powiedział że temu silnikowi i tak już nic nie zaszkodzi a będzie cichszy i jest po prostu mam zamiar jeździć aż silnik odmówi współpracy.
Małe pytanie odnośnie silnika mam f20z2 da rade to zamienić na Z1 bez zmiany komputera czy też różnią sie te silniki na tyle że trzeba zmieniać komputer tu dzież soft . Ogólnie Z1-nek jest więcej na rynku , większy wybór.

#6 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:23, 14.10.2008

Moim zdaniem przy tych objawach oraz sposobie jaki na to pomógł (zagęszczenie oleju) to na pewno któraś z panewek na wale...

Co do silnika to komputery (ECU) się chyba różnią (chyba tylko oprogramowaniem) ale ECU kupisz też za jakieś 200zł. Silnika takiego za 1000zł to ja bym nie brał - na zdjęciach wyglądają jakby miesiąc leżały na deszczu. Raczej droższy - taki który jeszcze jest w aucie i można go sprawdzić.
F20Z1 jest duuuzo większy wybór no i jest mocniejszy a praktycznie niczym się nie różni (główna różnica to mniejszy stopień sprężania w F20Z2) - wkładasz i wyjmujesz plug and play (plus ECU).

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:38, 14.10.2008

No jeśli pomogło dolanie superolu to panewki jak nic. Remont moim zdaniem też nieopłacalny. Jeździj dopuki jezdzi jeszcze i szukaj jakiegoś rozbitka. I jak wspomniano wcześniej postaraj się brać jeszcze taki co sobie możesz odpalić i sprawdzić przed demontażem.

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:30, 15.10.2008

Dzięki panowie za informację i rady i w sumie temat do zamknięcia.

Gromleon




IPB Skin By Virteq