XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Szary dymek przy odpalaniu auta i regeneracja turbiny
#1
Napisano 09:48, 17.10.2013
sprawa dotyczy Hondy CR-V, ale z uwagi na ten sam silnik co w Accordach proszę Was o pomoc, co zarekomendowali mi koledzy z forum CR-V Klub. Sprawa jest poważna. http://www.crvklub.f...8f021f0a100e633
Kilka miesięcy temu kupiłem używaną Hondę CR-V 2.2 CTDI w ASO (program "używane jak nowe"). Rocznik 2008.
Auto przy odpalaniu zimnego silnika, jakąś sekundę po przekręceniu kluczyka, z rury wydechowej wydziela chmurkę szarego dymu. Przy bezwietrznej pogodzie chmurka tworzy oblok o średnicy jakiegoś metra i sobie powoli sunie i powoli się rozplywa. Dym jest jasnoszary, jednolity.
Na cieplym silniku nic takiego się nie dzieje.
Czy to normalne? Jak to wygląda w Waszych Hondach?
W ASO najpierw powiedzieli mi, że Diesel tak ma. Przy 3 wizycie, gdy mialem jeszcze jeden temat u nich, powiedzieli mi, że jest problem z turbiną (). Po dluższych dyskusjach, postanowili że zregenerują mi turbinę, co także miało zalątwić problem z dymkiem.
Po pierwsze - jak sprawdzić czy ASO faktycznie zregenerowało turbinę, bez rozbierania silnika? (niepokoi mnie prosty fakt - spisałem liczniki przed i po odstawieniu auto do ASO i auto przejechalo 200 metrów w calym czasie w jakim bylo w ASO - a to bylo ponad tydzień!). Wątpliwe aby bylo to możłiwe...
Kilka odpowiedzi:
Jaki masz przebieg? 128 000
Czy ubywa ci oleju? to też właśnie zauważyłem, co także bagatelizowali w ASO. Po ok. 5 000 ubyło trochę ponad 0,5L.
Czy ubywa ci plynu chlodzacego? Raczej nie
Czy sie nie mieszaja? nie wiem
Problem z dymkiem występuje nadal, stąd - jakie są Wasze sugestie i odpowiedzi na 2 powyższe pytania?
#2
Napisano 10:19, 19.10.2013
#3
Napisano 16:55, 19.10.2013
#4
Napisano 10:12, 20.10.2013
Tuned by Cinsoft
#5
Napisano 16:34, 20.10.2013
zresztą shine także regererował i potwierdził ze po regeneracji też turbo głośniej chodzi. Gwizd musi być taki jak np gwizdzacy czajnik który jest nie do wytrzymania.
#6
Napisano 20:08, 20.10.2013
#7
Napisano 09:26, 21.10.2013
Tak samo z innymi firmami, które niby zregenerowały turbinę czy też wtryskiwacz.
#8
Napisano 06:41, 22.10.2013
#9
Napisano 22:19, 24.10.2013
W aucie nie miałem turbo (mazda 6) i winne były uszczelniacze na zaworach. Pojedz do jakiegoś mechesa na pomiar kompresji. I jak obeznany meches to niech zrobi próbę olejową - ta prawdę Ci powie.
U mnie kompresje pokazywało dobrze, na próbie olejowej wyszło co i jak.
Jak już kompletnie padły to na trasie 1500 km (ciągła trasa) zeżarło mi 3-3,5 litra oleju.
#10
Napisano 16:07, 26.10.2013
Już się szykuję w wolnej chwili do mechanika. ASO na razie omijam z daleka, ale znajdę na nich sposób aby się odegrać.
Z samym tylko dymkiem auto było u nich 3 razy. Raz stalo ponad tydzień, bo "potrzebowali sprawdzić jak rusza na zimno".
Jak inny warsztat mi to zrobi za pierwszym razem, to rzucę ASO w twarz rachunkiem od niego. Zresztą poproszę żeby fakturę wystawili od razu na nich.
#11
Napisano 17:29, 26.10.2013
Jak sie silnik rozgrzał to nie było nic widać chyba że gwałtownie wcisnąłem gaz do dechy to było widać chmurkę.
Dodatkowo rano jak odpalałem i ukucnąłem do wydechu to było czuć spalający sie olej, nawet jak rozgrzany był to z wydechu czuć olej.
Działo sie to tak głównie z rana, bo przez całą noc olej sobie zlatywał przez uszczelniacze i przy pierwszym porannym odpaleniu musiało go wypalić.
Spadku mocy nie miałem w ogóle, auto jeździło normalnie.
No ale przez ten spalany olej cały kat mi zawalało i wydech, więc przy dłuższej jeździe w takim stanie pewnie cały tłumik bym miał do wymiany.
Zrobiłem mały test - kumpel swojm autem jechał za mną i obserwował mój wydech (różne tryby jazdy)
Wynik - kumpel powiedział: Normalnie nic nie widać jak jedziesz, dopiero jak mocno depnąłeś to wyłoniła sie wielka chmura i aż u mnie w środku auta czuć olej było.
U mnie były 2 diagnozy (zła i bardzo zła):
- 1sza to uszczelniacze na zaworach (koszt naprawy 500 funtów - ze względu że miałem rozrząd na łańcuchu a nie każdy meches ma narzędzia ,żeby łańcuch zrzucić)
- 2ga Uszczelniacze i pierścienie (koszt 650-750 funtów)
Auto z 2005 roku, miało przejechane 70000 mil (112000 km)
Dziwny zbieg okoliczności, że zaczęło się takie coś u mnie dziać gdy zacząłem używać dodatków do paliwa firmy STP.
Nie wiem czy to coś się przyczyniło do tego czy przypadek po prostu.
Ale zanim cokolwiek było sprawdzane padło pytanie jaki olej mam zalany (czy nie za rzadki przypadkiem), ale potem meches stwierdził że jakby był zalany zły to nie żarłoby go aż tyle.
#12
Napisano 20:43, 02.11.2013
#13
Napisano 10:45, 05.11.2013
Wobec tego można uznać że to jest normalne i tak ma działać?
#14
Napisano 10:57, 05.11.2013
#15
Napisano 16:59, 05.11.2013
Niepokoi mnie jeszcze ta sprawa z turbiną, ale to już sobie podjadę do sensownego mechanika.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych