XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wycinanie opon
#1
Napisano 16:39, 19.09.2012
Ostatnio zauważyłem że wycina mi tylne opony, panowie z lubelskiego aso zaskoczyli mnie mówiąc że jest to wina butli gazowej która jest za kołami i zatankowana do pełna daje dodatkowy ciężar. Zalecili wymianę sprężyn. Co Wy na to?
Pozdrawiam!
#2
Napisano 16:59, 19.09.2012
ps. jak tnie opony to zaczyna się od sprawdzenia zbieżności.
#3
Napisano 17:00, 19.09.2012
#4
Napisano 17:19, 19.09.2012
Zajrzyj do wątku o lubelskich serwisach: http://www.accordklu...opic.php?t=4581
#5
Napisano 18:47, 19.09.2012
Może być też tak, że masz z tyłu negatyw, tzn. koła delikatnie pochylone do wewnątrz, co też może być przyczyną problemu.
#6
Napisano 19:19, 19.09.2012
Zapraszam do komentowania:
http://www.accordklu... seby irlandia
"...nieujarzmioną mocą poznania władam..." K44
#7
Napisano 08:33, 21.09.2012
Po pierwsze butla z gazem to jakieś 60 kg nadmiarowej masy a po drugie z tyłu jest zawieszenie wielowahaczowe dzięki któremu koło pracuje w pionie nie zmieniając swojego odchylenie. W zawieszeniach jednowahaczowych koło idąc do góry zmienia swój kąt.
#8
Napisano 08:40, 21.09.2012
po drugie z tyłu jest zawieszenie wielowahaczowe dzięki któremu koło pracuje w pionie nie zmieniając swojego odchylenie.
Jesteś pewien? Moim zdaniem to stwierdzenie dalekie od prawdy.........
#9
Napisano 08:42, 21.09.2012
#10
Napisano 10:23, 21.09.2012
#11
Napisano 10:35, 21.09.2012
Z tyłu na stronę są cztery wahacze, koło zmienia kąt nachylenia pod obciążeniem.
Masz racje, są cztery a myślałem że dwa dolne i dwa górne są jako jeden dolny i jeden górny.
W każdym razie zasada działania dla dwóch czy czterech jest ta sama i określana jako zawieszenie wielowahaczowe. Z tego co wiem ideą stosowania wielu wahaczy na koło było między innymi wyeliminowanie zmian nachylenia koła. Pewnie jakieś tam jest ale nie na tyle żeby zcinać oponę przy nacisku 60 kg.
#12
Napisano 16:36, 21.09.2012
może poczytaj w fachowej literaturze dlaczego stosuje się zawieszenia wielowahaczowe etc. a później dziel się tymi informacjami w innymi...,po drugie żeby pełna butla z gazem ważyła ok 60kg. to musiało by się do niej zmieścić co najmniej 80L LPG..., a chyba nikt nie ma butli toroidalnej o takiej pojemności
pozd.
#13
Napisano 22:10, 21.09.2012
#14
Napisano 14:50, 22.09.2012
Totalnie nie wiem co zrobić z tym fantem, wymieniłem 1 wahacz który według aso był wadliwy fabrycznie (za krótki) na geometrii praktycznie bez różnicy, postaram się jutro wrzucić skan z geometrii
Zapytam tak jeszcze dla ścisłości - masz standardowe zawieszenie? Fabryczne?
Jak już mierzyli geometrię to sprawdzili, czy prawy i lewy rozstaw osi jest w normie? Prościej mówiąc - czy odległość między przednim i tylnym kołem jest ok z prawej i lewej strony auta?
#15
Napisano 16:05, 22.09.2012
może poczytaj w fachowej literaturze dlaczego stosuje się zawieszenia wielowahaczowe etc. a później dziel się tymi informacjami w innymi...,po drugie żeby pełna butla z gazem ważyła ok 60kg. to musiało by się do niej zmieścić co najmniej 80L LPG..., a chyba nikt nie ma butli toroidalnej o takiej pojemności
pozd.
To może podasz te fachowe dane z fachowej literatury. Nie upieram się że mam rację więc chętnie poczytam fachowe argumenty.
Poszperałem trochę i oto co ustaliłem.
Kąt nachylenia koła tylnego w accordzie to -1* z tolerancją do -1,45*. Odchylenie koła przy maksymalnym ugięciu zawieszenia to niecałe -3*. Wychodzi z tego że między prawidłowym pochyleniem a maksymalnym pochyleniem jest tylko ok. 1,5*.
Mając butle do której wchodzi 45 litrów LPG przy temperaturze 15* mamy wagę paliwa ok 25kg. Wagę butli pomijam bo podejrzewam że waży mniej więcej tyle co wyjęta zapasówka.
Jeżdżąc na LPG paliwa systematycznie ubywa więc i waga się zmniejsza.
Wniosek z tego taki że te 25 kg LPG przy prawidłowym kącie kół, nie powinny powodować zmiany kąta poza zakres prawidłowego pochylenia kąta czyli -1,45*
A to co ja znalazłem w sieci podaję niżej:
"W większości rozwiązań brak jest pojedynczego sworznia zwrotnicy a jego rolę przejmują dwa sworznie kuliste. Jeśli oba wahacze — dolny i górny — są równej długości, to podczas przemieszczania się kół w górę i w dół, rozstaw kół ulega niewielkim zmianom. Powoduje to zużywanie się opon na skutek wzmożonego ścierania bieżnika. Wobec tego, stosowany jest zwykle dłuższy wahacz dolny, gdyż dzięki pochyleniu się koła podczas ruchu w górę, uzyskuje się w przybliżeniu stały rozstaw kół."
Dzięki układowi wielu wahaczy koła mogą być prowadzone jeszcze bardziej równolegle (z mniejszymi przechyłami) niż w zawieszeniu z kolumną McPhersona. Jednak poprzez skomplikowaną konstrukcję, w niektórych przypadkach ich eksploatacja może okazać się znacznie droższa.
Zalety zawieszenia:
- idealnie pasuje do nadwozia samonośnego
- ma zwartą i prostą budowę, nie zajmuje wiele miejsca (mniejsze wymiary geometryczne)
- ma mniejszą masę w stosunku do zawieszeń dwuwahaczowych (ok. 30%)
- tańsze w produkcji i nieskomplikowane kinematycznie.
- zapewnia równoległe prowadzenie kół mimo dużego skoku zawieszenia.
- ujemny promień zataczania r jest korzystny z punktu widzenia stateczności i kierowalności pojazdu
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych