Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord 2,2 iCTDi - Check engine odcina obroty w czasie jazdy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 bobo160

bobo160
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:21, 29.06.2012

Posiadam już od 3,5 roku Hondę Acord 2,2 iCTDi.
Zeszłego roku (przejechawszy około 25 km.) wjeżdżając na autostradę - zwiększyłem prędkość, po przejechaniu około 5 km. natychmiast spadły obroty silnika, do 1100-1200 obr/min. Nic nie dało dodanie pedału gazu, silnik nie reagował na to, a na tablicy wyświetliła się kontrolka "Check engine" Na tych wolnych obrotach dojechałem do najbliższego parkingu.
Po postoju (około 10 min.) odpaliłem auto i mogłem nadal kontynuować podróż (900 km.do celu), ale nadal kontrolka "Check engine" świeciła się.
Przestraszony... wolałem podjechać do najbliższego serwisu, tam auto zostało podłączone pod komputer i co... :shock: nic nie wykazało. Serwis w Niemczech nie mógł tego wyłapać, zlikwidowali mi tylko to, by kontrolka się nie świeciła.
W czasie podróży - odnotowałem jeszcze raz taki postój.
Okres jesieni, zimy i wiosny był spokojny od tego problemu, ale gdy nastały ciepłe dni, problem powrócił, nawet mogę powiedzieć, że uprzykrza przemieszczanie się na krótkim dystansie :-( Samochód na odcinku 15 km. potrafi 3 razy się zatrzymać - włącza się tryb serwisowy i odcina obroty.
Pojechałem ponownie na warsztat i nadal "Panowie mechanicy" nic nie mogą znaleźć... :k

Co może być przyczyną spadku obrotów silnika... ??
Jak już wspomniałem, zdarza się to latem, a nasila w upalne dni.
Rok produkcji 2004, przebieg około 135 tys.

Pozdrawiam.
  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:40, 29.06.2012

Mam wrażenie że coś Ci niefachowo zdiagnozowali (pewnie jakimś generycznym skanerem OBD2). Jeżeli jest Check Engine i włącza się tryb serwisowy to jakiś błąd musiał się zapamiętać w ECU. Bez odczytania go ciężko będzie zgadnąć co się dzieje. Może pojedź do ASO i niech podłączą do HDS/HIM ? Nie wierzę, żeby świecił się Check engine i nie było żadnych błędów w ECU.

A może inni koledzy na podstawie objawów coś pomogą. Biorąc pod uwagę, że to wystąpiło w czasie szybkiej jazdy po autostradzie to pewnie jakiś problem z turbiną - tak tylko gdybam.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 bobo160

bobo160
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 29.06.2012

Może pojedź do ASO i niech podłączą do HDS/HIM ? Nie wierzę, żeby świecił się Check engine i nie było żadnych błędów w ECU.

Gdybym mieszkał w Polsce, z chęcią bym podjechał.
Co najgorsze... jeździ Hondą moja żona i narzeka na takie dolegliwości. W poniedziałek wybiorę się do autoryzowanego serwisu Hondy, myślę że oni coś zaradzą.
Ale i tak wielkie dzięki za zainteresowanie ;-)
Gdy się dowiem co było przyczyną, dam w temacie znać.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-08-15, 23:33 ]
Witam ponownie.
Problem rozwiązany - przyczyną odcinania obrotów, był elektroniczny, hmm... (tłumacząc na Polski) - napinacz pedału gazu.
Sorry, nie wiem jak się ta część fachowo nazywa, ale dostałem tą cześć powrotnie i jutro zrobię kilka fotek zamieszczając je na forum.
Kosz tego napinacza gazu, to około 160 euro - w Niemczech.
Autko bez problemów teraz pomyka :lol:

[ Dodano: 2012-08-17, 20:04 ]
Załączam kilka fotek

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0

#4 DarkoZ

DarkoZ
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Wałbrzych
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:46, 22.08.2012

Miałem podobny problem. Około dwa tygodnie temu jechałem do siostry która mieszka na innej dzielnicy(około 8km). Gdy miałem około 500m do celu zapaliła mi się kontrolka Check System i VSA z wykrzyknikiem. Oczywiście obroty spadły i auto jechało jak żółw. Pedał gazu nie reagował na naciskanie. Dojechałem do siostry i zacząłem szukać informacji w internecie. Okazało się że włączył mi się tryb awaryjny i dla tego auto się ledwie toczyło. Przeczytałem aby odpalić i wyłączyć silnik (4 razy w odstępach 30s) i jak kontrolka zgaśnie jechać dalej, a jak będzie świeciła jechać do serwisu. Kontrolka zgasła i z rogalem na twarzy ruszyłem do domu. Moja radość nie trwała zbyt długo. Przed samym domem sytuacja podobna kontrolki zapaliły się i tryb awaryjny.
Pół nocy szukałem informacji na ten temat. Jak sugerowali forumowicze w innych wątkach trzeba zdiagnozować błąd. Na drugi dzień powtórzyłem operację (4 razy odpalałem i wyłączałem silnik) kontrolka zgasła i pojechałem po kabel ELM327 aby podłączyć laptopa z komputerem auta w celu wykrycia kodu błędów.
Zrobiłem około 50KM. Kontrolka o dziwo nie zapaliła się. Po kilku godzinach podłączyłem kabel i w programie PCMSCAN wyskoczyły mi 2 błędy: P1248- Nieznany diagnostyczny kod problemu
P2138- Obwód czujnika przełącznika położenia przepustnicy/pedału? Korelacja napięcia D/E
Wykasowałem błędy mimo że kontrolka się nie świeciła.
W wątkach naszego forum przeczytałem na temat w/w błędów aby odłączyć kostki i profilaktycznie wyczyścić styki. O tym pisał chyba "profesor" Muzyczka. Swoją drogą mega-mózg - pozdrawiam. Inny z userów pisał że podciągnął linkę gazy (właśnie przy tym urządzeniu którego wstawiłeś fotki (to jest chyba czujnik położenia przepustnicy). Odkręciłem plastikową osłonkę tego czujnika i faktycznie linka była trochę, a może nawet więcej niż trochę luźna. Dla świętego spokoju trochę podciągnąłem.
Jak do tej pory około dwa tygodnie i zrobione około 500KM mam spokój. Na jak długo, czas pokaże. Może będzie dobrze ;)

Sorry, nie wiem jak się ta część fachowo nazywa, ale dostałem tą cześć powrotnie i jutro zrobię kilka fotek zamieszczając je na forum.
Kosz tego napinacza gazu, to około 160 euro - w Niemczech.
Autko bez problemów teraz pomyka :lol:


bobo160 napisz proszę czy po wymianie tej części nadal wszystko w porządku.
160 euro to dałeś w serwisie, czy w jakimś innym sklepie ?
  • 0

#5 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:53, 22.08.2012

kurcze jakis zbieg okolicznosci, ale to juz chyba 3 temat w ciagu kilku dni na temat problemow z tym czujnikiem polozenia pedalu gazu, wszytskie objawy takie same i przyczyna tez :lol: ale dobrzez wiedziec od czego zaczac w razie czego ;-)
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#6 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:19, 22.08.2012

Tak, to nie jest napinacz tylko po prostu czujnik położenia pedału gazu. Bez niego (lub ze źle działającym) ECU po prostu nie wie czy i jak bardzo jest naciśnięty pedał gazu. Technicznie jest to zwykły potencjometr. Taki device jest też w benzynowym silniku 2.4.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:48, 22.08.2012

Dla potomnych, błędy może też powodować czujnik położenia przepustnicy, który jest nie do zdobycia w ASO (na ebay-u około 50 funtów) tylko wymiana całej przepustnicy koszt 4 tys przepustnica + robocizna http://www.accordklu...ht=przepustnica - i sterownik przepustnicy na prawym słupku. Czasami kostka nie łączy albo odpinają ją ludzie jak wymieniają filtr kabinowy i dobrze nie zapną - a tego nie ma w manualu.

Usuwanie usterek wg DTC: P1248 (37-16), P2138 (37-14)
DTC P1248: Niewłaściwy stosunek napięcia A/B czujnika APP

1. Włączyć zapłon (II).
2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
3. Wcisnąć pedał przyspieszenia do podłogi.
4. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywany jest kod DTC P1248 i/lub P2138?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika APP i modułu ECM.n
5. Używając testera HDS spawdzić CZUJNIK-A APP I CZUJNIK-B APP w menu LISTA DANYCH.
Czy mają to samo napięcie?
TAK - Przejść do 6.
NIE - Przejść do 10.
6. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund
7. Rozłączyć złączkę 6-stykową czujnika APP.
8. Odłączyć złączkę (58-stykową) ECM nr 2.
9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami nr 3 i nr 4 złączki 6-stykowej czujnika APP.
ZŁĄCZKA 6-STYKOWA CZUJNIKA APPAPSA (BRN)Złączka żeńska, widok od strony przewodówAPSB (WHT/BLU)
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między stykami nr 9 i nr 22 złączki ECM nr 2, a następnie przejść do punktu 12.
NIE - Przejść do 17.
10. Wyłączyć zapłon.
11. Wymienić czujnik APP.
12. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.
13. Włączyć zapłon (II).
14. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
15. Wcisnąć pedał przyspieszenia do podłogi.
16. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1248 i/lub P2138, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika APP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
17. Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu.
18. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1248 i/lub P2138, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika APP i ECM, następnie przejść do punktu 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.
  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:57, 22.08.2012

Oj tam, oj tam. Nowa tak. Używana a Allegro 200-300zl. Niska cena na Allegro w stosunku do ceny z Aso wskazuje na to, że jest to element rzadko się psujący :-)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 bobo160

bobo160
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 26.08.2012

bobo160 napisz proszę czy po wymianie tej części nadal wszystko w porządku.
160 euro to dałeś w serwisie, czy w jakimś innym sklepie ?


Całkowity koszt w autoryzowanym serwisie Hondy z wymianą tej części, to 320 euro.
Sam czujnik położenia przepustnicy to 159 euro.
Po wymianie czujnika, mam już spokój :-D
  • 0

#10 dan1285

dan1285
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 10.06.2013

Witam. Mam pdobny problem z moją hondzinką (accord 2.2 i-ctdi z 2004 roku). Mianowicie dodając gazu zapalają mi sie trzy kontrolki...silnik, wykrzyknik w trójkącie i VSA i auto przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu gasną i moge jecze chwilke (czasami dłuższą) jechac. Po podpięciu pod komputer ma dwa błędy: P1248 i P2138.
Przebywam w anglii i samochodem w takim stanie stwierdziłem, że nie dojade do polski. A angielscy mechanicy proponują mi wymiane wiekszej cześci silnika (czasem z turbiną włącznie) i niebotyczne koszta. Więc postanowiłem poczytac troszke i może z waszą pomocą poradze sobie jakoś. Zakupiłem już uzywaną przepustnice na EBAYu z sensorami:(HONDA ACCORD 2.2 ICDTI DIESEL THROTTLE BODY SET - http://www.ebay.co.u...984.m1497.l2649
Mam nadzieje, że bedzie oki skoro dają gwarancje. Mam tylko potanko odnośnie czujnika polożenia pedału gazu. Bo nie wiem który mam wybrac i czy ten z wersji benzynowej jak tam piszecie też bedzi ni działał? Podsyłam tu pare linków i zdam sie na wasze fachowe zdanie. Z góry dzieki..

http://www.ebay.co.u...a6e6e55fe#rpdId

http://www.ebay.co.u...=item3cd1e1ba7f

http://www.ebay.co.u...=item3a7e5feeb2

http://www.ebay.co.u...=item5891b99f6e
  • 0

#11 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:09, 11.06.2013

Kolego a możesz odczytać jaki masz numer na czujniku AP to porównam jaki mam u siebie w 2,4 ale obstawiam ze jest to ten sam potencjometr. Przeczytaj http://www.accordklu...ht=przepustnica izobacz czy przypadkiem jak wymieniany był filtr kabinowy nie ropieli białej kostki....
  • 0

#12 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:59, 17.05.2015

Rozbierał ktoś z was ten potencjometr ? Przed wymianą całe czujnika chciałbym go jeszcze popsikać preparatem do czyszczenia potencjometrów. Wystarczy rozwiercić nity i zanitować jeszcze raz ? Ewentualnie można później skręcić to śrubami ?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq