Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana sworzni


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 majkel30

majkel30
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:konin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ils
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 25.04.2012

Ostatnio zaczelo stukac mi delikatnie cos w zawieszeniu takie gluche stuki najwiecej z prawej strony,tylko puka jak sa niewielkie nierownosci na drodze sprawdzilem ze jest niewielki luz na gornych sworzniach i teraz pytanie czy przy wymianie tych sworzni gornych jest sens wymieniac komplet czyli dolne tez bo ja bym to chetnie wymienil tylko czy warto skoro sa dobre,z wygladu to widac ze nikt tam jeszcze nie grzebal i jak czytam o tych urywajacych sie dolnych sworzniach to az mi ciarki po plecach przechodza,dodam ze zadnych innych odglosow w zawieszeniu nie ma typu skrzypien itp
  • 0

#2 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 25.04.2012

hmmm pytanie tylko, jak dobry jestes z mechanikowania i jakim sprzetem dysponujesz... o ile gorny sworzen wymieni laik, to z dolnym jest zabawy, tak przynajmniej jest w V genie a z tego co wiem roznicy tu nie ma... takze jak chcesz wymieniac rowniez dolne, oddaj moją radą do warsztatu...

PZDR
  • 0
Drive Or Die

#3 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 26.04.2012

Przy wymianie dolnego sworznia później może być problem z łożyskiem. Żeby sworznie wymienić trzeba zdemontować półosie i najlepiej wyjąć całą zwrotnicę, no i najlepiej dysponować prasą. Jest często tak, że przy wymontowaniu półosi z piasty od razu lub po jakimś czasie odzywają się łożyska kół przednich (piasty). U mnie przynajmniej tak było.
  • 0

#4 Robson__007

Robson__007
  • Forumowicz
  • 626 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sol
  • KM:116
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:14, 26.04.2012

Jest często tak, że przy wymontowaniu półosi z piasty od razu lub po jakimś czasie odzywają się łożyska kół przednich (piasty). U mnie przynajmniej tak było.

Dokładnie, u mnie też tak samo :roll:
  • 0

pozdrawiam
Robert


#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:48, 26.04.2012

Jest często tak, że przy wymontowaniu półosi z piasty od razu lub po jakimś czasie odzywają się łożyska kół przednich (piasty). U mnie przynajmniej tak było.

Dokładnie, u mnie też tak samo :roll:


Panowie nie piszcie głupot. Łożyska mogą "paść" - ale nie muszą - po wyjęciu piasty ze zwrotnicy. Przy wyjmowaniu przegubu z piast nic im nie grozi.
  • 0

#6 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:50, 26.04.2012

Jest często tak, że przy wymontowaniu półosi z piasty od razu lub po jakimś czasie odzywają się łożyska kół przednich (piasty). U mnie przynajmniej tak było.

Dokładnie, u mnie też tak samo :roll:


Panowie nie piszcie głupot. Łożyska mogą "paść" - ale nie muszą - po wyjęciu piasty ze zwrotnicy. Przy wyjmowaniu przegubu z piast nic im nie grozi.


Jednak jak widzisz nie jest to taki odosobniony przypadek skoro u mnie dwa łożyska po niedługim czasie padły i u kolegi Robson__007. Także coś w tym temacie jest.
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:49, 26.04.2012

Jednak jak widzisz nie jest to taki odosobniony przypadek skoro u mnie dwa łożyska po niedługim czasie padły i u kolegi Robson__007. Także coś w tym temacie jest.


Zbieg okoliczności? ;-)
  • 0

#8 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 26.04.2012

Ostatnio zaczelo stukac mi delikatnie cos w zawieszeniu takie gluche stuki najwiecej z prawej strony,tylko puka jak sa niewielkie nierownosci na drodze sprawdzilem ze jest niewielki luz na gornych sworzniach i teraz pytanie czy przy wymianie tych sworzni gornych jest sens wymieniac komplet czyli dolne tez bo ja bym to chetnie wymienil tylko czy warto skoro sa dobre,z wygladu to widac ze nikt tam jeszcze nie grzebal i jak czytam o tych urywajacych sie dolnych sworzniach to az mi ciarki po plecach przechodza,dodam ze zadnych innych odglosow w zawieszeniu nie ma typu skrzypien itp


Jezeli masz jeszcze oryginalne sworznie, biorawszy pod uwage fakt, iz auto ma juz 13 lat, wymienilbym je dla pewnosci. Koszt niewielki, a bedziesz spal spokojnie. To, ze dobrze wygladaja nie znaczy, ze nie sa juz zuzyte - po 13 latach guma juz jest dawno do wyrzucenia na smietnik, a metal tez juz swoje przepracowal.
  • 0

#9 majkel30

majkel30
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:konin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ils
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 26.04.2012

sam tego robic nie bede mam szwagra mechanika sprzet do wymiany jest chyba wymienie oby dwa dla swietego spokoju

[ Dodano: 2012-04-26, 20:25 ]
tylko te lozyska mnie troche zaniepokoily ze moga pasc po wymianie dolnych ale trudno najwyzej sie wymieni i lozyska :-)
  • 0

#10 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 26.04.2012

Pierwsze slysze z tymi lozyskami, u mnie po wymianie (dobre 20 tys. km temu, czyt. ok 1,5 roku temu) nic sie z lozyskami nie dzieje.
  • 0

#11 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:53, 27.04.2012

Może trochę za bardzo kolegę nastraszyliśmy z tymi łożyskami. Na zapas nie ma co się martwić a wymienić sworznie jak mówi V12 trzeba dla spokojności. Zawsze później można wyjąć zwrotnicę wypinając ją ze sworzni do wymiany łożyska. Nie jest to aż tak drogie i uciążliwe np. w porównaniu do nierozbieralnej piasty w V gen. :j
Pozdrawiam życząc udanej wymiany :B
  • 0

#12 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 27.04.2012

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc się podczepię tutaj, bo w wyszukiwarce nie znalazłem tematu dotyczącego V gen.

Przy zmianie kół zauważyłem, że mam popękane osłony górnych sworzni z przodu, stukać jeszcze nie stukają, ale wolę to wymienić, bo bezpieczeństwo najważniejsze. I z związku z tym mam pytania:

1. Czy muszę wymieniać cały wahacz, czy też na podobieństwo VI da się wymienić sam sworzeń? Niby na allegro i w intercarsie występują same sworznie, ale wolę się upewnić.

2. Jaką średnicę powinien mieć ten sworzeń? W IC jest 35,5 mm, na allegro 33,5 oraz 35,5 mm (średnica zewnętrzna), który podpasuje pod mojego Acco ( V gen po lifcie, w IC i innych sklepach występujący jako VI gen :k ).

Prosiłbym o pomoc :mrgreen:
  • 0

#13 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:56, 27.04.2012

Da się sam sworzeń. Średnica jest chyba 33.5 35.5 jest w VI genie.
  • 0

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:05, 27.04.2012

Może trochę za bardzo kolegę nastraszyliśmy z tymi łożyskami.


Mocno na zapas.

Są 3 wyjścia:

1) Nie wymieniać sworznia i jeździć jak Stevie Wonder po dziurach
2) Wymienić sworzeń i śmigać modląc się do swojego boga aby nie poleciało łożysko za ~100zł
3) Zamówić w ASO kompletną zwrotnicę
  • 0

#15 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:33, 29.04.2012

Pierwsze slysze z tymi lozyskami, u mnie po wymianie (dobre 20 tys. km temu, czyt. ok 1,5 roku temu) nic sie z lozyskami nie dzieje.


tez pierwsze slysze, zrobione od wymiany sworzni jakies 15-18 tys i cisza jak makiem zasial, jak dla mnie zbieg okolicznosci.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq