XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Hamulce Type R vs 2,3VTEC
#1
Napisano 10:50, 10.05.2009
szukam i szukam i nadal nie mam pewności jakie są różnice pomiędzy układem hamulcowym Typa i moim. Podejrzewam, że wygląda to tak:
- tarcze przód: Typ 302mm, 2,3VTEC: 282mm
- tarcze tył: Typ 260mm, 2,3VTEC: 259,5mm
- Typ ma z przodu zaciski 2 tłoczkowe
- oba auta maja mocowania na 5 śrub
- pompa, przewody, itp - wygląda, że te same (jedynie tu nie mam pewności)
WNIOSEK: do 2,3VTEC do żeby mieć hamulce Typowe, trzeba przeszczepić:
- zacisk
- jarzmo
z przodu, tył bez zmian (ogółem wynika że wszystkie mają z tyłu ~260mm, a z przodu poza Typem, który ma 302mm tarcze, reszta ma 282mm, gdzie Typ i 2,3VTEC mają mocowania na 5 śrub, więc do 2,3VTEC można dodatkowo przełożyć Typowe koła.. co też mam zamiar uczynić
EDIT:
no więc w miarę robót, powiem tyle, ATR jest dziwnym autem
przed Pentami kupiłem oryginalne koła z ATRa ale nie pasowały ani średnicą piasty ani śrubami (łbami nakrętek), myślałem wtedy, że koła są kombinowane, dziś wszystko się wyjaśniło, ATR ma piastę przednią o średnicy nie jak wszystkie Acco 64.1 ale 70mm. Dziś przymierzałem tarcze pod ATRowy zacisk i tak wyszło. Co śmieszne tylna tarcza jest identyczna jak u mnie bo na średnicę 64.1 (zonk) więc ATR wnioskuję, ma jakiś pierścień z tyłu na piaście do montażu koła (bo wszystkie koła mają więcej niż 64,1mm średnicy. Muszę dorobić pierścionki pod tarczę, bo koła pasują mi idealnie i zakładam, reszta jest gitara, pasi idealnie;-)
EDIT2:
SWAP hamulców z przodu zakończony sukcesem. Mogę teraz potwierdzić, że odkręcamy stary i przykręcamy nowy, jak to się mówi plug & play. Problemy jakie można napotkać dotyczą tarczy, trzeba będzie udać się do tokarza zrobić pierścienie, podobne do tych jakie robi się pod koła w przypadku, gdy ich średnica piasty jest większa, tu jest podobnie, tyle że na tarczy (jak pisałem ATR ma większe piasty - PS takie jak Legend '96). Przy zakupie zacisków ATR należy zwrócić uwagę na takie blaszki trzymające klocek, są później problemy z ich dostaniem, naturalnie polecam też zregenerować zaciski. Ostatecznie wszystko śmiga aż miło.
Przy okazji szukania i wymyślania nasunęła mi się myśl przeszczepienia tylnych hamulców z Legenda '96 i tejże generacji. Wiem, ze trzeba będzie również jak w moim przypadku na przodzie dorobić pierścień między tarczą a piastą - identyczny jak na przedzie. Dla posiadaczy ATRów nie ma takiej konieczności. Jedyne co trzeba przyrównać to zacisk i jego położenie względem koła. Legend '96 ma o 1mm węższe tarcze, nie wiem jaka jest zw wysokość tarczy, ciężko je znaleźć, ale i tak łatwiej niż zaciski. także podsuwam pomysł i zachęcam do podzielenia się ewentualnymi uwagami
Jeszcze jedno - dla posiadaczy Acco innych niż mój i ATR, wystarczy dodatkowo przeszczepić łożyska z ATR lub Legenda '96
Pozdrawiam,
Tomek
#2
Napisano 00:13, 29.10.2009
Z tego co przeczytałem będę potrzebował :
Łożyska z Type R
pierścienie na piasty
zaciski
jarzmo
Czy jeszcze coś będzie potrzebne ?
#3
Napisano 07:31, 29.03.2011
Swap hebli z ATR do zwykłego 6 gen 1.8 czy 2.0 jak wygląda? Co trzeba podmienić? Całe zwrotnice przednie i serwo z pompą od ATR jak sie domyslam tylko nie wiem jak z tyłem co konkretnie...
#5
Napisano 20:12, 29.03.2011
#6
Napisano 20:16, 29.03.2011
też trzeba przekładać? od 1.8 czy tam 2.0 nie da rady by zostało ?serwo z pompą od ATR
#7
Napisano 22:07, 29.03.2011
#8
Napisano 08:08, 30.03.2011
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#9
Napisano 14:59, 30.03.2011
#10
Napisano 19:55, 30.03.2011
#11
Napisano 14:03, 31.03.2011
najlepiej przełożyć całą zwrotnicę na przód i na tyle piastę
zresztą polecam japancars.ru, wszystko jak na dłoni widać co się różni
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#12
Napisano 22:40, 06.05.2013
Czy ktos wie czy do CG2 wystarczy podmiana zaciskow, no i oczywiscie tarcz,plus klockow?