Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulce Type R vs 2,3VTEC


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:50, 10.05.2009

Czesc,

szukam i szukam i nadal nie mam pewności jakie są różnice pomiędzy układem hamulcowym Typa i moim. Podejrzewam, że wygląda to tak:
- tarcze przód: Typ 302mm, 2,3VTEC: 282mm
- tarcze tył: Typ 260mm, 2,3VTEC: 259,5mm
- Typ ma z przodu zaciski 2 tłoczkowe
- oba auta maja mocowania na 5 śrub
- pompa, przewody, itp - wygląda, że te same (jedynie tu nie mam pewności)

WNIOSEK: do 2,3VTEC do żeby mieć hamulce Typowe, trzeba przeszczepić:
- zacisk
- jarzmo
z przodu, tył bez zmian (ogółem wynika że wszystkie mają z tyłu ~260mm, a z przodu poza Typem, który ma 302mm tarcze, reszta ma 282mm, gdzie Typ i 2,3VTEC mają mocowania na 5 śrub, więc do 2,3VTEC można dodatkowo przełożyć Typowe koła.. co też mam zamiar uczynić :mrgreen:

EDIT:
no więc w miarę robót, powiem tyle, ATR jest dziwnym autem :-P
przed Pentami kupiłem oryginalne koła z ATRa ale nie pasowały ani średnicą piasty ani śrubami (łbami nakrętek), myślałem wtedy, że koła są kombinowane, dziś wszystko się wyjaśniło, ATR ma piastę przednią o średnicy nie jak wszystkie Acco 64.1 ale 70mm. Dziś przymierzałem tarcze pod ATRowy zacisk i tak wyszło. Co śmieszne tylna tarcza jest identyczna jak u mnie bo na średnicę 64.1 (zonk) więc ATR wnioskuję, ma jakiś pierścień z tyłu na piaście do montażu koła (bo wszystkie koła mają więcej niż 64,1mm średnicy. Muszę dorobić pierścionki pod tarczę, bo koła pasują mi idealnie i zakładam, reszta jest gitara, pasi idealnie;-)

EDIT2:
SWAP hamulców z przodu zakończony sukcesem. Mogę teraz potwierdzić, że odkręcamy stary i przykręcamy nowy, jak to się mówi plug & play. Problemy jakie można napotkać dotyczą tarczy, trzeba będzie udać się do tokarza zrobić pierścienie, podobne do tych jakie robi się pod koła w przypadku, gdy ich średnica piasty jest większa, tu jest podobnie, tyle że na tarczy (jak pisałem ATR ma większe piasty - PS takie jak Legend '96). Przy zakupie zacisków ATR należy zwrócić uwagę na takie blaszki trzymające klocek, są później problemy z ich dostaniem, naturalnie polecam też zregenerować zaciski. Ostatecznie wszystko śmiga aż miło.

Przy okazji szukania i wymyślania nasunęła mi się myśl przeszczepienia tylnych hamulców z Legenda '96 i tejże generacji. Wiem, ze trzeba będzie również jak w moim przypadku na przodzie dorobić pierścień między tarczą a piastą - identyczny jak na przedzie. Dla posiadaczy ATRów nie ma takiej konieczności. Jedyne co trzeba przyrównać to zacisk i jego położenie względem koła. Legend '96 ma o 1mm węższe tarcze, nie wiem jaka jest zw wysokość tarczy, ciężko je znaleźć, ale i tak łatwiej niż zaciski. także podsuwam pomysł i zachęcam do podzielenia się ewentualnymi uwagami ;-)

Jeszcze jedno - dla posiadaczy Acco innych niż mój i ATR, wystarczy dodatkowo przeszczepić łożyska z ATR lub Legenda '96 ;-)

Pozdrawiam,
Tomek

#2 RPcustoms

RPcustoms
  • Forumowicz
  • 21 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:13, 29.10.2009

Trochę odświeżę temat bo mam zamiar do mojej V-gen wrzucić hamulce z Type R,
Z tego co przeczytałem będę potrzebował :

Łożyska z Type R
pierścienie na piasty
zaciski
jarzmo

Czy jeszcze coś będzie potrzebne ?
Moja Honda-http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=5259

#3 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:31, 29.03.2011

Odkop
Swap hebli z ATR do zwykłego 6 gen 1.8 czy 2.0 jak wygląda? Co trzeba podmienić? Całe zwrotnice przednie i serwo z pompą od ATR jak sie domyslam tylko nie wiem jak z tyłem co konkretnie...

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:36, 29.03.2011

piasty, zaciski, tarcze no i felgi

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:12, 29.03.2011

najlepiej przełożyć całą zwrotnicę na przód i na tyle piastę, reszta tak jak napisał Seth. Swap jest P&P - mam taki u siebie ;-)

#6 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 424 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:16, 29.03.2011

serwo z pompą od ATR

też trzeba przekładać? od 1.8 czy tam 2.0 nie da rady by zostało ?

#7 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:07, 29.03.2011

ja u siebie mam stare serwo i pompę z 1.8 i dają radę. Pytałem kilka osób - mówiły, że to to samo. W sumie trzeba by sprawdzić w EPC i będzie jasne.

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:08, 30.03.2011

jedyna różnica 1.8/2.2 w "BRAKE MASTER CYLINDER/ MASTER POWER" to jakaś rurka, cała reszta ma te same nr
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:59, 30.03.2011

no więc właśnie ;-) więc nie ma sensu kombinować. Chyba, że naprawdę na lepsze....swego czasu się zastanawiałem jakby spisywała się np. pompka z Legenda....albo z NSX'a :roll:

#10 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 424 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 30.03.2011

czyli by dokonać modyfikacji z 4 na 5 śrub należy zrobić swapa dwóch przednich zwrotnic prawa, lewa strona z tarczami i zaciskami oraz dwóch tylnych piast i takim sposobem zyskamy możliwość rozstawu 5x114.3 :-)

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:03, 31.03.2011

no to myślę że już mądrzejsi wcześniej odpowiedzieli

najlepiej przełożyć całą zwrotnicę na przód i na tyle piastę


zresztą polecam japancars.ru, wszystko jak na dłoni widać co się różni
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:40, 06.05.2013

Odkopie..

Czy ktos wie czy do CG2 wystarczy podmiana zaciskow, no i oczywiscie tarcz,plus klockow?




IPB Skin By Virteq