Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Biegi ciężko wchodzą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 17.03.2011

Witam koledzy
wczoraj kupiłem accorda VII gen i coś mi nie pasuje ze zmianą biegów, raz wchodzą lekko a raz ciężko nie wiem co jest grane, czy to taki urok temu modelu? czy coś może być zrypane? wiem że po podpięciu do kompa nie pokazuje żadnych błędów, wiem też że było wymieniane sprzęgło - czy mogą się koledzy wypowiedzieć i coś doradzić co sprawdzić ?
  • 0

#2 kryszakowy

kryszakowy
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Paryż/Stalowa Wola
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 17.03.2011

Biegi w tym aucie wchodzą idealnie coś musi być ze skrzynio lub ze sprzęgłem
  • 0

#3 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 17.03.2011

to może zacznę od sprawdzenia poziomu oleju, tylko jak to zrobić, gdzie jest jakiś miernik poziomu oleju?
  • 0

#4 kartoN

kartoN
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Niepołomice / Kraków
  • Silnik:2,4
  • Wersja:S
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 17.03.2011

oleju w skrzyni nie sprawdzisz , jedynie jak odkrecisz korek spustowy :mrgreen:
proponuje zmienic olej w samej skrzyni , a jak nie to tak jak kolega kryszakowy prawi , albo skrzynia albo sprzeglo cos nie bangla ...

Pozdro
  • 0

#5 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 17.03.2011

no to zaczynam od zmiany oleju a jaki olej do skrzyni koledzy by doradzili , czytałem różne wątki na ten temat ale od tego wszystkiego zgłupiałem :)
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:01, 17.03.2011

siara_nh, oryginalny MTF.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 19.03.2011

tak jak wyżej - tylko MTF
  • 0

#8 Migi

Migi
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 22.03.2011

mi wchodzi coraz cięzej 1 , zwłaszcza jak sie rozgrzeje na przykład przy staniu w korku, na zimno jeszcze w miarę, co też to może być? Jest tam jakaś regulacja? Mam skrzynię 6 biegową. A jak czesto trzeba zmieniac olej w skrzyni? Teraz mam przebieg ok 160 tys i nie wiem czy byl juz zmieniany i czy powinien byc?
  • 0

#9 pitero123

pitero123
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 22.03.2011

mi wchodzi coraz cięzej 1 , zwłaszcza jak sie rozgrzeje na przykład przy staniu w korku, na zimno jeszcze w miarę, co też to może być? Jest tam jakaś regulacja? Mam skrzynię 6 biegową. A jak czesto trzeba zmieniac olej w skrzyni? Teraz mam przebieg ok 160 tys i nie wiem czy byl juz zmieniany i czy powinien byc?


Ja tak mialem w poprzednim aucie, na zimnym wszytsko pieknie, a jak sie rozgrzal to jedynke z ledwoscia wrzucalem.
Wymiana sprzegla i jak reka odjal :)
  • 0

#10 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:39, 22.03.2011

mi wchodzi coraz cięzej 1 , zwłaszcza jak sie rozgrzeje na przykład przy staniu w korku, na zimno jeszcze w miarę, co też to może być? Jest tam jakaś regulacja? Mam skrzynię 6 biegową. A jak czesto trzeba zmieniac olej w skrzyni? Teraz mam przebieg ok 160 tys i nie wiem czy byl juz zmieniany i czy powinien byc?


Raz na 120 tys lub 96 miesięcy (tak mam w instrukcji). Zmień olej i powinno się sporo poprawić. U mnie nawet nie tyle zaraz po wymianie co po przejechaniu kilkuset kilometrów czuć było wyraźnie lżejsze przełączanie. Oczywiście Honda MTF
  • 0

#11 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 22.03.2011

też mi ciężko biegi wchodzą. Może nie ciężko ale nie super płynnie. Przedtem jeździłem seatem to biegi i drążek w ogóle chodziły jak w maśle. Nie wiem może sprzęgło się kończy a ma to dość duże znaczenie. Bierze mi od samego dołu. W innych samochodach gdzie nie było samoregulacji i linkę sprzęgła się regulowało ręcznie to wiedziałem czy sprzęgło się kończy czy nie a tutaj ? Samo się reguluje i jak się nie ślizga to nie będę wiedział czy już wymieniać. Ogólnie sprzęgło ma wpływ chyba też na elastyczność i przyspieszenie. I tak jakoś mam wrażenie że mój accordzik kiedyś był bardziej zrywny i w ogóle.

[ Dodano: 2011-03-22, 13:47 ]
Siara_Nh czy masz pewność, że było wymieniane sprzęgło ? Bo wiesz, różnie to bywa. Nie wiemy tez jaki masz przebieg ? Ogólnie uważam, że biegi raczej z winy oleju w skrzyni to raczej ciężko nie chodzą. W Accordach olej w skrzyni się wymienia ale np. jak miałem nowego seata przez 10 lat (później już nowy nie był) to producent nie zalecał wymiany oleju w skrzyni. Zrobiłem nim 180 tyś i biegi wchodziły idealnie.
  • 0

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:51, 22.03.2011

zbyty1, no bo w hondzie nie chodzi jak w masle, czuc takie klikniecie jak bieg wskoczy, w starszych hondach tego nie bylo a przynajmniej w cifie VIgen. jak dla mnie skrzynia codzi idealnie nie za lekko nie za ciezko dobrze ze jakis tam opor czuc jednak jest wszystko idealnie sztywne i wystarczy pchnac w przod czy w tyl i biegi same wskakuja a w peugeocie to trzeba celowac a i tak nie ma pewnosci w ktora dziure sie trafi, chyba ze mam problemy z trafianiem do dziur :mrgreen:
  • 0

#13 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 22.03.2011

no tak. ale jakieś 20 tyś km temu czułem lepszą płynność, nie szarpał tak przy przyspieszeniu po zmianie biegów. Myślę, że sprzęgło jak każde się zużywa (ponad 200 tyś) i to ma wpływ na ogólnie przeniesienie napędu, płynność itd.
  • 0

#14 siara_nh

siara_nh
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:42, 22.03.2011

koledzy no ja mam przejechane 190tys km , sprzęgło wymieniane rok temu mam fakturę ...dziś zauważyłem że jak wrzucam biegi to pod maską - mocowanie linek od skrzyni miały luzy - założyłem do nich gumowe podkładki i na wyłączonym silniku no normalne bajka , za to jak zapale to już różnie ale wydawało mi się że lepiej, zaraz po usunięciu luzów przejechałem się kilka km i kurcze jak miałem problem z ciężko wchodzącym 1 biegiem tak teraz większość wchodzi ciężko :/ o co kaman?
  • 0

#15 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 23.03.2011

stary nie rozumiem. Na wyłączonym silniku bajka a jak włączyć to lepiej ? Jakie sprzęgło założyłeś ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq