Skocz do zawartości


RODO w HAKP

półoś, przegub wewnętrzny i problem mechanika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:08, 17.02.2009

Witam Serdecznie,

Mam dziwną sprawę, której mój mechanik nie jest wstanie rozwiązać a przynajmniej rozwiązanie może być kosztowne.

Problem ujawnia się przy startowaniu, gdzie występuje drganie. Z tego co mi tłumaczył mechanik to, że przyczyną może być półoś a w zasadzie przegłub wewnętrzny. W sklepie się pytałem i podobno nie ma przegłubów.

Pytanie do użytkowników czy ktoś miał problemy z półosiami ale z takim zachowaniem.

pozdrawiam

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:13, 17.02.2009

Przeguby można oddać do regeneracji. Kapitan Żbik tak zrobił.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:01, 17.02.2009

Problem ujawnia się przy startowaniu, gdzie występuje drganie.

Jezeli przy ruszaniu to moze sprzeglo? Czesto kiepski stan sprezynek na tarczy objawia sie duzymi drganiami. Teorie o przegubach ja bym odzucil. Niepowoduja one drgan. Raczej pukanie w zakrecie lub male stukniecie przy dodatniu lub ujeciu gazu.

#4 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:48, 17.02.2009

A ząbkowanie opon może mieć na to wpływ ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:57, 17.02.2009

A ząbkowanie opon może mieć na to wpływ ??


Nie wiem co masz na myśli, ale jeśli chodzi o co drugą kostkę bieżnika niższą to objawia się to buczeniem przy pewnej predkości, tak jak np łożysko lecz bardziej basowo.

Pozdro!

#6 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:20, 21.02.2009

ząbkowanie opon występuje przy :
za wysokie cisnienie w oponie
za słabe amortyzatory(ale to już zadkośc przy szerokich oponach-mozna pominąć)
za słaba opona lub stara

szarpanie przy ruszaniu 100% sprzęgło było juz o tym wielokrotnie.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:19, 09.03.2009

Be_free wiem ze troche minelo wiec nie wiem czy juz rozwiazales sprawe - ja mialem problem z przegubem w mondeo - czy problem wystepuje przede wszystkim przy rozpedzaniu sie(znaczy przyspieszaniu) a powyzej 90km/h znika?

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:13, 11.03.2009

Be_free wiem ze troche minelo wiec nie wiem czy juz rozwiazales sprawe - ja mialem problem z przegubem w mondeo - czy problem wystepuje przede wszystkim przy rozpedzaniu sie(znaczy przyspieszaniu) a powyzej 90km/h znika?


raczej prędkosc tutaj nie ma znaczenia. Raczej przyspieszanie. Problem nie jest rozwiazany i chyba juz tak zostanie :(

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:17, 12.03.2009

No to ja mialem cos podobnego z tym ze wlasnie przy predkosciach powyzej 90-100 km/h bylo to duzo mnie odczuwalne.

Powiem tak - pojechalem do znajomego na warsztat i po prostu w ciagu moze 20 minut odkrecil przegub i tam sa takie rolki w ukladzie jak znaczek merca - 120 stopni wzgledem kolejnego. 2 sie trzymaly a 3 po prostu wypadl. Jesli masz to od niedawna to jest duza szansa ze sie nic nie wypaczylo. Mechanik mi to po prostu wlozyl na miejsce i auto smiga do tej pory bez zadnych problemow.

Wiem, ze opis to lekka abstrakcja, ale mam nadzieje ze da sie zrozumiec. :oops:

Jak cos to daj pm - postaram sie obszerniej :)

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:09, 13.03.2009

przerabialem ten problem w seacie to samo :!:

[ Dodano: 2009-03-13, 01:11 ]
porada :!: :!: :!:
seat ,vw
przeguby wewnetrzne pasuja od CLIo

#11 mario111-75

mario111-75
  • Forumowicz
  • 24 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:05, 14.03.2009

ja robiłem półosie tutaj http://www.polosie.pl/www/index.html
bardzo szybko robią i dobrze polecam firme :ok
miałem wyrobiony wieloklin przy podporze i dodatkowo przeczyścili przeguby oraz wymienili smar i osłony
ACCORD .............. i długo,długo NIC!!!

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:55, 14.03.2009

jesli przegub wewnetrzny jest tak zwany 3 ramienny [wyglada jak gwiazda ]
poprostu odwruc koczyk przegubu czli ta zwwnetrzna czesc o jeden lub 2 razy i sprawdz luz .
honda kocha rovera

[ Dodano: 2009-03-14, 21:56 ]
takze masz wiele mozliwosci
tylko chetny mechanik

[ Dodano: 2009-03-14, 21:58 ]
pomoge kazdemu jesli chodzi o wielokiln na polosi :!:

#13 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:56, 20.03.2009

w moim też mam pukanie i też się dowiedziałem że to przegub wewnętrzny. Więc nabyłem kompletne półośki i jutro wymieniam zobaczę czy się poprawi

[ Dodano: 2009-03-23, 19:08 ]
no i jestem po robocie
diagnoza jest taka:
przy ruszaniu słychać "klik" ale jest to wina mechanizmu różnicowego (nie będę tego naprawiał ma mały luz i niestety już tak zostanie).
pod czas przyśpieszania miałem drgania budy, ale tylko przy dosyć dynamicznym przyśpieszaniu.
Okazało się że winne temu są dolne wahacze a dokładniej tuleje gumowe, te pod amorkiem i przy mocowaniu z budą oraz lekkie luzy w sworzniach dolnych.
Wymieniłem te części + drążki i końcówki kierownicze oraz gumy stabilizatora przedniego i teraz mogę sobie elegancko przyśpieszać bez turbulencji w przednim zawiasie :ok

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#14 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:14, 26.03.2009

Jeżeli chcesz to możemy się kiedyś zgadać w Rybniku lub Sławkowie p.Olkuszem i rozwiązać problem, 100% sprawne półosie mam w garażu.
Jak cos to dzwoń 888107012

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





IPB Skin By Virteq