Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem ze sworzniem;/


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:40, 14.09.2010

Witam dzisiaj wziąłem się za wymianę przegubu w mojej Hani i jak na złość urwał się gwint od sworznia razem z nakrętką chyba nigdy jeszcze nie był odkręcany:P Jest to V gen rok 97 i moje pytanie brzmi: Jak wyjąć ten element? Wybić młotkiem? Bo nie wygląda aby to narzędzie było odpowiednie.Jest to sworzeń który znajduję się zaraz za tarczą hamulcową (no może pod nią z tyłu ) powinniście zrozumieć o którą część mi chodzi. Nie upieram się ,że to się napewno nazywa sworzeń a na rysunkach technicznych nie mogę odnaleźć tej części a chcę wziąść na wzór do zakupu.Pozdrawiam
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:26, 15.09.2010

Rozumiem że nie rozszedł Ci się wachacz dolny ze zwrotnicą. Próbuj wbic między nie jakiś klin.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:58, 15.09.2010

Zwrotnice z wachaczem dolnym rozłączyłem parę stuknięć i poszła:D Teraz jak wybić ten sworzeń wybić ze zwrotnicy żebym mógł ten element dać na porównanie w sklepie
  • 0

#4 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 15.09.2010

Spryskaj to jakimś "penetratorem" i młotek z przecinakiem w dłoń :mrgreen:
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#5 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:15, 15.09.2010

Chyba powinieneś wyjąć całą zwrotnicę, wtedy jest łatwiej wybić sworzeń.
  • 0

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:21, 15.09.2010

Nie jestem pewien ale czy sworzeń nie jest wprasowany i zabezpieczony pierścieniem seegera?
  • 0

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:27, 16.09.2010

Kuba08891 - dolny sworzeń kupujesz w sklepie motoryzacyjnym po modelu auta i ewentualnie po VIN - jest jeden rozmiar i z zakupem nie ma problemu (np. firmy "555")
jak chcesz dopasować z jakiegoś fiata uno i zaoszczędzić 15zł, to się zastanów, bo po urwaniu dolnego sworznia koło odpada...

sworzeń najłatwiej wymienić na prasie

jak już masz wyjętą zwrotnicę i kupiony nowy sworzeń to bierzesz jedno i drugie i idziesz do dobrego warsztatu i tam za parę zł w ciągu kilku minut sworzeń Ci wymienią
  • 0
AK

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:38, 20.09.2010

Dziękuję za pomoc.Wszystko poszło OK
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq