Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odpływ wody z parownika.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:37, 19.08.2010

Czy wie ktoś gdzieś jest odpływ wody skraplającej się w parowniku klimatyzacji? Zaglądałem do auta i wychodzi, że powinien być w ścianie grodziowej pod filtrem EVAP. Wychodzi gumowa rurka czy po prostu jest otwór w karoserii?
Chcę sprawdzić drożność odpływu, bo nie zauważyłem żeby kapało spod auto przy włączonej klimatyzacji. Z drugiej też strony, nie zalewa mi auta wewnątrz.
Jutro wjadę sobie na kanał i obadam sprawę, ale chciałbym mieć już jakieś rozeznanie. Oczywiście Accord VIgen
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:05, 19.08.2010

wychodzi gumowa rureczka - wężyk - jest fota na forum poszukaj pablo :))
  • 0

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:00, 19.08.2010

Widziałem dla VIIgen, ale do VIgen nie znalazłem.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:01, 19.08.2010

u nas jest chyba tak samo - woda sie leje na ulicę przy właczonej klimie w okolicach prawego koła
  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:12, 19.08.2010

jak zajrzysz pod auto z prawej strony z przodu okolice początka progu to zobaczysz czarną rurke przyczepioną do podłogi ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:22, 20.08.2010

jak zajrzysz pod auto z prawej strony z przodu okolice początka progu to zobaczysz czarną rurke przyczepioną do podłogi


A właśnie, że nie. Jest to rurka wychodząca z filtra EVAP. Okrągła puszka pod skrzynką bezpieczników.

Dołączona grafika

Odpływ z parownika znajduje się pod puszką filtra EVAP. Króciec wystaje ze ściany grodziowej.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

A tutaj "rynienka" i wejście w ścianę grodziową. Czyli obudowa parownika, nad stopami pasażera. Żadnych wężyków nie ma.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dla pewności przepchnąłem odpływ, ale nic nie siedziało. Generalnie się dziwię, że u mnie nic nie kapie przy włączonej klimatyzacji. U ojca w Vectrze kapie niemal ciurkiem.
Przy okazji pobawiłem się w archeologa i "odkopałem" klucz nasadowy 11m. Siedział między "dwururką" kolektora a misą olejową. Nasadka spadła mi przynajmniej pół roku temu albo i w zeszłym roku, podczas pracy przy aucie. Grzeczny Accordzik przechował ją dla mnie.

Jak mogę sobie nacisnąć pomógł? :-P
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:52, 20.08.2010

No to masz zupełnie inaczej niż u mnie, widac albo polifty mają inaczej, albo ktoś ci rurke uciął :mrgreen:
Zrobie potem fote i ci pokaże jak to wygląda
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:42, 09.05.2011

Żeby nie dublować tematu - podepnę się pod istniejący ...

Od kilku tygodni odnosiłem wrażenie, że klima mi coś słabo chłodzi. Objawiało się to zdeycodwanie dłuższym czasem pomiędzy uruchomieniem samochodu i klimy po wyjściu z pracy, a momentem kiedy klimatronik wyłączał obieg wewnętrzny i przechodził na powietrze z zewnątrz. Można tu oczywiście zakładać, że potrzebował więcej czasu na schłodzenie wnętrza, jednakże pragnę nadmienić że był to po prostu lekko ciepły dzień i do letnich upałów mu było daleko.

W ub. tygodniu nadal mi to nie dawało spokoju i po proacy pojechałem sprawdzić poziom czynnika. Okazało się, że poziom był prawie idealny. Gość odessał wszystko, zrobił próżnię i nabił ponownie. Wydawało mi się, że jest lepiej, ale ostatnio gdy zrobiło się cieplej - zaczęły sie pojawiać następujące symptomy ...

1. Klimatronik ustawiony np. na 22 stopnie, przy zewnetrznej temp. okolo 20-24 (i nagrzanym samochodzie) spawial, ze na starcie dmuchawa startowala jak odrzutowiec i juz po chwili zaczynalo byc zimno. Rzadko potrzebowalem schodzic ponizej 22 - 20 stopni na nastawie klimatronika. Obecnie wyglada to tak, ze startuje ale jakby jakos leniwie. Odnosze wrazenie, ze ma nizsze obroty. Oczywiscie moge go recznie podciagnac w gore, ale to juz nie jest wtedy tryb "AUTO".

2. Sojac w niedziele popoludniu w sloncu (z piecioma osobami w samochodzie), dopiero po zjechaniu do 16 stopni mozna bylo mowic o komforcie temperaturowym w srodku. Przy 22 dmuchawa byla ledwie slyszalna, przy 20-18 ruszala sie troche mocniej, ale dopiero przy 16 zaczynalo lecec w miare chlodne powietrze ktore rzeczywiscie chlodzilo wnetrze.

3. Dzisiaj (bedac w delegacji - pisze notabene z hotelu :) ... po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow na klimie przy temp. zewnetrznej okolo 23 stopnie, postawilem samochod na asfalcie na lekkim spadku terenu i specjalnie zwrocilem na to uwage odjezdzajac .... POD AUTEM NIE BYLO ANI KROPLI. Wyglada na to ze skropliny nie wydostaja sie pod samochod.

4. Przyjechalem pod hotel i przypomnialem sobie niektore posty z Forum. Zajrzalem pod wycieraczke pasazera i rzeczywiscie na dywaniku podlogowym, tuz po lewej stronie przy nogach pasazera jest slad po zacieku ... ale niestety jest on jakby lekko tlusty :( (olej?)

5. Uprzedzajac ew. pytania - filtr pyłkowy właśnie mi sie sciaga razem z olejem i innymi akcesoriami - ktore beda zmieniane pod koniec tygodnia. Obecnie zamontowany ma okolo roku.


Bardzo prosze o sugestie - na co moga wskazywac powyzsze objawy ...
1. Czynnik jest nabity.
2. Pod autem nic nie chce kapac => wilgotny dywanik (kapanie do srodka z powodu zapchanego odplywu)?
Ale czy przez to klima moze slabo chlodzic?
3. Klima dziala, bo powietrze jest zdeycodowanie chlodniejsze niz z zewnatrz, ale tak jak napisalem - jakos "ospale" chodzi ... moim zdaniem za wczesnie obniza obroty dmuchawy.

Z gory serdeczne dzieki za wszelkie sugestie.
PS
Poczytam jeszcze posty dot. klimy, bo do kraju i tak wracam dopiero jutro rano, a w hotelu i tak nic innego do roboty nie mam :)
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:58, 10.05.2011

Jeżeli miałeś tłusty ślad na dywaniku to znaczy ze parownik zaczyna wypluwać olej.A to nie dobrze ,mozliwe ze parownik sie rozszczelnił.Ten olej jest pompowany razem z czynnikiem chłodzącym żeby smarował wszystkie podzespoły w klimie.
Sprawdz jeszcze drożność odpływu.
  • 0

#10 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:10, 10.05.2011

Jeżeli miałeś tłusty ślad na dywaniku to znaczy ze parownik zaczyna wypluwać olej.A to nie dobrze ,mozliwe ze parownik sie rozszczelnił.Ten olej jest pompowany razem z czynnikiem chłodzącym żeby smarował wszystkie podzespoły w klimie.
Sprawdz jeszcze drożność odpływu.


Miałem to napisać późniejszym popołudniem, ale dopiero niedawno do kompa usiadłem ...
Odebrałem dzisiaj zamówione części do samochodu (pisałem m.in. o filtrze paliwa) ... i zakupiłem m.in. nowy filtr pyłkowy. Nie chciało mi się czekać do weekendu, by wymieniać go razem z olejem i takimi tak rzeczami, więc na szybcika cyk-cyk wymieniłem. Albo jestem już zupełnie nienormalny, albo przyczyną tych dziwnych zachować klimy był właśnie stary filtr.
Po wymianie pojechałem odebrać żonkę z pracy, ustawiłem sobie tryb AUTO na 22 stopnie wewnątrz.
Będąc z krótkim rękawem lekko zaczalem marznac. Diametralna roznica :shock: :shock: :shock:

A co do odpływu to sprawdze to przed koncem tygodnia :B

..........

Trzeci dzień z rzędu na klimie po wymianie filtra pyłkowego. Nie ma porównania - chłodzi jak wściekły :ok
  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#11 m@rita

m@rita
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 03.07.2011

Albo jestem już zupełnie nienormalny, albo przyczyną tych dziwnych zachować klimy był właśnie stary filtr




trafne spostrzeżenie :ok

To oczywiste że zatkany filtr powoduje mniejszy dopływ powietrza do kabiny, bez różnicy czy zimnego czy podgrzanego.
Filtr kabinowy powinien być wymieniany co około 6 miesięcy i to nie tylko dla dobrego przepływu, ale również dla zdrowia,
dlatego warto kupić markowy filtr a nie tanią atrapę która natychmiast zamienia się w siedlisko wszelkich bakterii i wirusów.



Pozdrawiam ;-)
  • 0
m@rita

#12 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:24, 09.09.2014

Witam,

 

U mnie na bank jest zapchany ten odpływ. Pod podwoziem nic nie kapie a sprawdzałem rurkę odpływową i jest drożna. U mnie tak się powaliło, że szyby parują zwłaszcza przednia jak włączę klimę nawet w słoneczny ciepły dzień :depresja: Na szybie przedniej osadza się taka dziwna mazista mgiełka, wygląda to tak jakby dmuchawa zasysała wodę z obudowy parownika.Filtr kabinowy mam nowy, klima odgrzybiona a tu mi się tak porobiło. Mam pytanko czy dostanie się do parownika będzie problemem? Trzeba odkręcać schowek jak przy wymianie filtra kabinowego? Czy wystarczy samo odkręcenie tych dolnych śrub jak na 3 zdjęciu od pabla? Prawdopodobnie mam zatkany odpływ wody tu w środku gdzie jest parownik. Zapewne woda nie wylatuje na zewnątrz i stoi w tej rynience i jest automatycznie zasysana przez dmuchawę a ja to kurna muszę wąchać i wdychać eeee.


  • 0

#13 markoluk

markoluk
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:09, 10.09.2014

Hej!

 

Dobra Pany pochwalę się może co zrobiłem aby pozbyć się tego uciążliwego problemu. Rozkręcenie obudowy nagrzewnicy i parownika do najłatwiejszych nie należy. Rozkręciłem praktycznie wszystkie śrubki trzymające obudowę a ta ani drgnęła. U dołu jest chyba z 5 śrub, które trzymają obudowę. Najpierw przystąpiłem do odkręcenia schowka i działałem tak jak przy wymianie filtra kabinowego. Wyjąłem filtr kabinowy, niestety nie mogłem zdjąć obudowy, udało mi się ją delikatnie podważyć i za pomocą dużej strzykawki z rurką zaaplikowałem do odpływu ( rynienki ) dosyć sporą ilość kreta którego granulki rozpuściłem wcześniej z wodą. Trzeba bardzo uważać aby się nie poparzyć, najlepiej to robić w jakiś gumowych rękawiczkach. Kret bardzo dobrze rozpuścił mi zalegający bród i stare liście, które skutecznie zapychały odpływ. Bardzo ważne jest aby po wszystkim bardzo dobrze przepłukać rynienkę wodą bo się można zatruć, kret jest bardzo drażniący na drogi oddechowe i chyba nie muszę tłumaczyć czym to grozi. Po przepłukaniu od razu zauważyłem jak woda odpływa pod podwoziem a więc udało się odetkać odpływ. Jak ktoś ma problemy z parowaniem szyb a wyczerpał już wszystkie pomysły to polecam właśnie szukać przyczyny w tym kierunku. Na razie nie zauważyłem parowania, przy włączonej jak i wyłączonej klimie nawet w pochmurny wilgotny poranek.

 

 

Pozdrawiam

markoluk


Użytkownik markoluk edytował ten post 20:06, 09.07.2015

  • 0

#14 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:47, 14.09.2014

Wczoraj też popracowałem  w tym temacie. Po pierwsze, brak właśnie skroplin pod nadwoziem podczas pracy klimatyzacji (sprawdzane w byłą środę). Po drugie kłopoty z parowaniem szyb, a dostałem przyśpieszenia gdy własnie w środę odkryłem wodę pod dywanikiem kierowcy. Po przeczytaniu powyższych postów dostałem się do filtra i tu nie miła niespodzianka. Wydawało mi się że przy wymianie filtra dopełniłem wszelkiej staranności, a jednak w rynience dużo starego brudu, właściwie wilgotnej mazi. Wydłubywanie tego zajęło mi trochę czasu. Następnie zamknąłem obudowę parownika i po zdjęciu gumowego dolotu powietrza do silnika, jest łatwy dostęp przynajmniej ręką do otworu w grodzi i prowilaktycznie (brakuje mi słowa , każde będzie sie kojarzyć) powiedzmy pogrzebałem :). Po włączeniu klimatyzacji na 4 zaczeło ciurkać i po chwili zrobiła sie całkiem niezła kałuża i co mnie trochę zaskoczyło wyczuwalny (wcale nie mały) podmuch zimnego powietrza  do komory silnika z wspomnianego otworu. Poskładałem wszysko, żadne śrubki nie zostały, jest OK.

Tak więc jeżeli ktoś ma jakieś podejrzenie, wystarczy włączyć dmuchawę na 4 i przyłożyć ręke do otworu podmuch musi być wyczuwalny.

Natomiast nie uspokoiłem się odnośnie wody pod dywanikiem, bo z tyłu kierowcy też wilgotno. Z dugiej strony w piątek w Opolu było małe oberwanie chmury i nic więcej wody się nie pojawiło.


  • 0

#15 seba2ts

seba2ts
  • Forumowicz
  • 290 postów
  • Skąd:zaręby
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:13, 15.09.2014

tez tam musze zajrzeć bo mam dosyc problem z parowaniem szyb a podczas wymiany filtra nie zerknąłem tam ech


  • 0
"Tak to my ludzie z gry nakręceni pasją, porzuć łzy ruszaj ty swoja drogą jasną... "

http://www.accordklu...p=563034#563034




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq