Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord 2.2 i-cdti po wymianie koncowego na podwojny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 19.05.2013

Witam wymienilem w swoim acco 2.2 i-cdti koncowy tlumik na podwojny. Moje pytanie jest takie czy mozliwe ze przez to w pewnym zakresie obrotow osiagi sie polepszyly a w pewnym pogorszyly, zaznacze ze sa to minimalne roznice:) Otoz wydaje mi sie ze auto slabiej jedzie na wolnych obrotach w zakresie 1000-2000 rpm, i przy wiekszych predkosciach tak od 160km/h na 6 biegu(zaznaczam ze to minimalne roznice), ale za to na 2 i 3 przy wyzszych obrotach 2500-4000rpm jedzie lepiej? Jak myslicie czy wymiana tlumika mogla miec na to wplyw czy poprostu mam takie dziwne odczucia. Zaznacze ze stary(orginalny tlumik) zostal obciety juz za srodkowym przed koncowym i tam wspawany rozdzilacz i 2 rurki.
  • 0

#2 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:44, 31.05.2013

Jezeli auto urodzilo sie z 1 tlumikiem koncowym a Ty zastosowales podwojny tlumik to Twoje odczucia moga moga byc prawdziwe. Spaprales wyliczenia konstruktora ukladu wydechowego.
Kilka lat temu wpadla mi w rece ksiazka o grubosci cegly "Kolektory ssace i wydechowe-pulsacja cisnien". W ksiazce naukowe podejscie do tematu, czyli wyliczenia matematyczne oraz badania praktyczne kolektorow aby przy okreslonych przekrojach i predkosci przeplywu uzyskac pulsacje cisnien powodujace wpychanie swiezego ladunku do cylindra lub oczyszczanie cylindra.
A z mojej praktyki to: Poprzednie moje auto to Honda Civic i w czasie jazdy na trasie przepalila sie rura wydechowa na zlaczce w taki sposob ze calkowicie sie rozlaczyla. Uklad wydechowy zrobil sie o 50% krotszy opory wydechu niby mniejsze bo bez tlumika a moc SPADLA, prawie nie szlo wyprzedzac na 5 biegu, trzeba bylo redukowac do 4.
  • 0

#3 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 31.05.2013

No wlasnie tak myslalem. A czy moze to miec wplyw na zwiekszenie apetytu na paliwo? Co do wydechu to chyba policze sobie przekroje i te tlumiki zdlawie jakas wstawka co by suma sumarum wyszledl ten sam przekroj wydechu co byl wczesniej. I jeszcze jedno czy wyczyszczenie kolektora ssacego i egr moglo tez miec wplyw na zwiekszenie zuzycia paliwa? Czy to raczej wina wydechu? Zauwazylem ten wzrost przy jezdzie na autostradzie. Chociaz wg komputera nie ma roznicy.
  • 0

#4 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:32, 02.06.2013

ja bym raczej stawiał na czyszczenie kolektora i EGRa niż na wydech. Po czyszczeniu powinieneś zrobić reset kompa i pierwsze kilkadziesiąt km traktuj z przymrużeniem oka, jak się komp ustawi, to dopiero sprawdzaj
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#5 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:32, 03.06.2013

Koledzy napiszcie prosze jak zrobic reset kompa? Ogolnie czyscilem egr i kolektor na odlaczonym akumulatorze(czyli byl odlaczony kilka h) czy przez to reset nie nastapil automatycznie? Jezeli nie to powiedzcie jaki bezpiecznik wyciagnac/lub co odlaczyc zeby zresetowac ECU i jak po odlaczeniu postepowac. Jezdzic odrazu normalnie czy np odpalic i ma postac 15min zanim sie ustawi. probowalem szukac w wyszukiwarce jaka procedura ale nie moge znalezc:(

[ Dodano: 2013-06-04, 19:02 ]
Napisali mi koledzy ze ECU sam sie ustawi. Teraz moje pytanie co moze byc przyczyna tego ze po wymianie wydechu na podwojny i rownoleglym czyszczeniu egr, wyraznie wzroslonaczy dokladnie wg. komputera jest takie samo, srednio 6.0-6.5 przy tempomacie zapietym na 140-150. Ale widze po kilometrach ze musi byc wieksze, bo normalnie na pelnym baku robilem kolo 550km do polowy baku i kolo 850-900 do rezerwy. A teraz robie kolo 400 do polowy i 700-750 do rezerwy. Czy to jest mozliwe ze zaczal palic wiecej a komputer tego nie pokazuje. Prosze o opinie co moze byc, albo co z tym zrobic.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq