XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zasilanie do wzmacniacza w bagażniku
#1
Napisano 09:47, 06.04.2013
Od niedawna jestem świeżym posiadaczem VI gena i chciałem zamontować sobie wzmacniacz ze skrzynią basową z poprzedniego samochodu do mojego nowego nabytku
Szukałem na forum, jednak nie znalazłem żadnych informacji na temat tego jak sobie przygotować zasilanie w bagażniku. Na pewno będzie trzeba pociągnąć kabelki spod samej maski... ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak to puścić, aby nie było widoczne i żeby nie rozkręcać pół samochodu?
I jeszcze - jakie to powinny być kable i czy spod samego akumulatora (od jego styków) je pociągnąć? Czy może z innego źródła?
#2
Napisano 10:24, 06.04.2013
[ Dodano: 2013-04-06, 11:31 ]
Kable puszczasz progami, zasilanie i sygnal HI najlepiej tym progiem gdzie idzie fabryczna wiazka a drugim progiem sygnal RCA.
#3
Napisano 10:59, 06.04.2013
A jak podpiąć wzmacniacz, tak aby był uruchamiany dopiero po włączeniu radia, bo jeśli dam mu prąd spod akumulatora, to zawsze będzie włączony.
#4
Napisano 11:43, 06.04.2013
robisz w tym dziurke i przepychasz kable i potem grzebasz za schowkiem zeby je wyciagnac, a potem to juz z gorki
osobiscie jestem zwolennikiem minusa prosto z aku
sygnal RCA to chinche z radia do wzmaka,
na kazdym wzmacniaczu na sekcji zasilajacej masz 3 wejscia +, - i sterowanie oznaczenia bywaja rozne, ale jak podlaczysz plus i minus to to trzecie to sterowanie
jak kupisz dedykowane kable radio-wzmak t z regoly one maja trzecia zylke 1mm2 idaca pomiedzy zylami sygnalowymi i ta wlasnie zylke podlaczasz pod sterowanie
w sekcji zasilajacej i drugi koniec do radia tam gdzie jest podlaczona antena, a jak masz na radiu plakietki z oznaczeniami kabli
to na kablu sterujcym bedzie plakietka ANT, jest to nic innego jak podanie +12V po wlaczeniu radia, jak nie bedziesz mogl zlokalizowac tego kabelka przy radiu to na bank go zlokalizujesz przy antenie
ostatecznie mozna dac prosto z aku, przez przelacznik i wtedy wylacznie manualnie wlaczasz wzmak
zasilanie puszczasz tak jak Ci wyjdzie przez grodz, czyli prawa strona auta, a sygnalowe razem z sygnalowymi do glosnikow fabrycznych, lewa strona, strona kierowcy
nie puszcza sie zasilania ta sama strona co sygnal liniowy badz tez HI, juz wzmocniony do glosnika, gdyz pole magnetycze wytwazane przez zasilanie moze powodowac zaklucenia
sygnal HI to sygnal wlasnie wzmocniony wiec jezeli puszczasz sygnal liniowy kablem RCA do wzmaka i masz juz fabryczne glosniki z tylu to po co puszczanie dodatkowego sygnalu HI? tu łuki88, troche zamieszal
Patrz ale nie dotykaj <= Klik:)
#5
Napisano 12:05, 06.04.2013
Zastanawiam się, czy by nie zrobić sobie przycisków jak w Twoim acco do wzmacniacza i anteny osobno - bardzo fajnie to wygląda i zawsze można sobie włączyć lub wyłączyć takie ustrojstwo. Te przełączniki wmontowałeś koło drążka skrzyni biegów? Jeśli tak, to ciężko było przeciągnąć kabelki?
A dlaczego masę ciągnąć spod akumulatora? I jeszcze powiedzcie proszę jaki przekrój kabla będzie odpowiedni. Jeśli mam bezpiecznik wmontowany we wzmacniacz, to muszę jakiś dodatkowy między akumulatorem, a wzmacniaczem dodawać? Mój wzmacniacz to - http://www.audioskle...-sf-p-3010.html
Rozumiem, że wystarczy pociągnąć 3 kable - plus i masę spod akumulatora + chinche od radia?
#6
Napisano 12:23, 06.04.2013
kable zasilajace mysle 16mm2 to max i wystarcza, bezpiecznik musi byc do 30cm od akumulatora na kablu plusowym
jak sie w razie cos by dzialo to on odcina prad od wzmaka i nie zjarasz sobie auta
masa z aku z racj, ze sama karoseria juz moze podawac zaklucenia do instalacji
dokladnie takie kable potrzebujesz:
- chinche L+R + sterowanie
- zasilanie plus i minus
Patrz ale nie dotykaj <= Klik:)
#7
Napisano 12:31, 06.04.2013
Grubosc przewodu zasilajacego zalezy od pradu pobieranego przez wzmacniacz. Jakiej mocy RMS on jest przy 12V?
Musisz dac bezpiecznik na przewod plusowy jak najblizej aku. Bezpieczniki przy wzmacniaczu chronia jego samego a nie Twoje auto
#8
Napisano 12:42, 06.04.2013
Znalazłem fajny opis co do doboru bezpiecznika na naszym forum - http://www.accordklu...pic.php?p=33410
W takim razie poszukam sobie jakiegoś 16mm2. Ile metrów mam kupić? Tak, żeby można było jakoś sobie dobrze schować.
Czy od włącznika do wzmacniacza też takiej średnicy powinien być kabel? W jakie miejsce najlepiej wpiąć się kablem z włącznika? Bezpośrednio do wzmacniacza czy może np. zamykać przepływ prądu gdzieś w okolicy progu?
#9
Napisano 13:59, 06.04.2013
Przewód załączający wzmacniacz może być cieniutki, tam idzie tylko pare mili amperów.
#10
Napisano 14:35, 06.04.2013
wiec taki bezpiecznik posrednio chroni rowniez auto
ja mam polozone HI i RCA razem a zasilanie osobno i nie bylo zaklucen wiec byc moze zalezy to od innych czynnikow rowniez
to prawda, przewod sterujacy moze byc cieniutki
Patrz ale nie dotykaj <= Klik:)
#11
Napisano 14:38, 06.04.2013
- w jakie miejsce najlepiej wpiąć się kablem z włącznika? Bezpośrednio do wzmacniacza czy może np. zamykać przepływ prądu gdzieś w okolicy progu?
Kwazer - gdzie u siebie zamontowałeś włączniki? Po zdjęciu wnioskuję, że w okolicach tylnej popielniczki, ja jednak mam podłokietnik i właśnie zastanawiam się w jakim miejscu to zamontować
#12
Napisano 15:02, 06.04.2013
ja mam zamontowane dokladnie za dzwignia recznego, w wyzej wyposazonej wersji jest tam sterowanie podgrzewaniem foteli
jak masz podlokietnik a nie masz grzanych stolkow to tez masz zaslepke od wlacznikow sterowania i tam sobie mozesz zamontowac przelacznik
Patrz ale nie dotykaj <= Klik:)
#13
Napisano 15:31, 06.04.2013
#14
Napisano 18:58, 06.04.2013
Przecież jak będę chciał kupić 6m x 2 kabelki, to zapłacę skromne 300 złotych
Później pojechałem do Castoramy, nie mieli 16mm2, ale był 10mm2, wyglądał na solidny, cena 10 zł za metr, to już lepiej, zamiast 300 zapłaciłbym 120 - da się przeżyć. Czy taki przekrój nie będzie za mały? :P
Na alledrogo (tym razem nie tak bardzo) znalazłem taki kabel - http://allegro.pl/su...3093722043.html - niby taki sam jak w "leruła", ale cena 3x niższa - co o tym sądzicie? Do tego wziąłbym drugi czarny - http://allegro.pl/su...3111199914.html - i byłoby OK
#15
Napisano 19:24, 06.04.2013
Musisz dac bezpiecznik na przewod plusowy jak najblizej aku. Bezpieczniki przy wzmacniaczu chronia jego samego a nie Twoje auto
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych