Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zasilanie do wzmacniacza w bagażniku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:47, 06.04.2013

Witam,

Od niedawna jestem świeżym posiadaczem VI gena i chciałem zamontować sobie wzmacniacz ze skrzynią basową z poprzedniego samochodu do mojego nowego nabytku :)

Szukałem na forum, jednak nie znalazłem żadnych informacji na temat tego jak sobie przygotować zasilanie w bagażniku. Na pewno będzie trzeba pociągnąć kabelki spod samej maski... ma ktoś jakiś sprawdzony sposób jak to puścić, aby nie było widoczne i żeby nie rozkręcać pół samochodu? :)

I jeszcze - jakie to powinny być kable i czy spod samego akumulatora (od jego styków) je pociągnąć? Czy może z innego źródła?
  • 0

#2 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:24, 06.04.2013

Masz na scianie grodziowej po lewej stronie (od aku) pusta przelotke, robisz dziurke i prowadzisz tamtedy plusowy od aku. Masa moze byc z dowolnego punktu np. w bagazniku, byle bylo to pewne polaczenie bo inaczej szybko wkradna sie zaklocenia.

[ Dodano: 2013-04-06, 11:31 ]
Kable puszczasz progami, zasilanie i sygnal HI najlepiej tym progiem gdzie idzie fabryczna wiazka a drugim progiem sygnal RCA.
  • 0

#3 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:59, 06.04.2013

Dzięki serdeczne. Sygnał RCA to rozumiem, że zwykłe "czincze" od radia. Sygnał HI to co to?
A jak podpiąć wzmacniacz, tak aby był uruchamiany dopiero po włączeniu radia, bo jeśli dam mu prąd spod akumulatora, to zawsze będzie włączony.
  • 0

#4 Kwazer

Kwazer
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:ap
  • Silnik:25
  • Wersja:pb
  • KM:25
  • Paliwo:PB
  • Rok:2525
  • Nadwozie:25
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:43, 06.04.2013

tak jak pisze łuki88, jak stoisz przed aku to delikatnie na lewo masz przelotke z gumowa zaslepka w ktorej idzie wiazka kabli
robisz w tym dziurke i przepychasz kable i potem grzebasz za schowkiem zeby je wyciagnac, a potem to juz z gorki ;-)
osobiscie jestem zwolennikiem minusa prosto z aku
sygnal RCA to chinche z radia do wzmaka,
na kazdym wzmacniaczu na sekcji zasilajacej masz 3 wejscia +, - i sterowanie oznaczenia bywaja rozne, ale jak podlaczysz plus i minus to to trzecie to sterowanie
jak kupisz dedykowane kable radio-wzmak t z regoly one maja trzecia zylke 1mm2 idaca pomiedzy zylami sygnalowymi i ta wlasnie zylke podlaczasz pod sterowanie
w sekcji zasilajacej i drugi koniec do radia tam gdzie jest podlaczona antena, a jak masz na radiu plakietki z oznaczeniami kabli
to na kablu sterujcym bedzie plakietka ANT, jest to nic innego jak podanie +12V po wlaczeniu radia, jak nie bedziesz mogl zlokalizowac tego kabelka przy radiu to na bank go zlokalizujesz przy antenie ;-)
ostatecznie mozna dac prosto z aku, przez przelacznik i wtedy wylacznie manualnie wlaczasz wzmak
zasilanie puszczasz tak jak Ci wyjdzie przez grodz, czyli prawa strona auta, a sygnalowe razem z sygnalowymi do glosnikow fabrycznych, lewa strona, strona kierowcy
nie puszcza sie zasilania ta sama strona co sygnal liniowy badz tez HI, juz wzmocniony do glosnika, gdyz pole magnetycze wytwazane przez zasilanie moze powodowac zaklucenia
sygnal HI to sygnal wlasnie wzmocniony wiec jezeli puszczasz sygnal liniowy kablem RCA do wzmaka i masz juz fabryczne glosniki z tylu to po co puszczanie dodatkowego sygnalu HI? tu łuki88, troche zamieszal :-P
  • 0

#5 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:05, 06.04.2013

@Kwazer dzięki za szczegółowy opis - niedługo zacznę działać :)

Zastanawiam się, czy by nie zrobić sobie przycisków jak w Twoim acco do wzmacniacza i anteny osobno - bardzo fajnie to wygląda i zawsze można sobie włączyć lub wyłączyć takie ustrojstwo. Te przełączniki wmontowałeś koło drążka skrzyni biegów? Jeśli tak, to ciężko było przeciągnąć kabelki?

A dlaczego masę ciągnąć spod akumulatora? I jeszcze powiedzcie proszę jaki przekrój kabla będzie odpowiedni. Jeśli mam bezpiecznik wmontowany we wzmacniacz, to muszę jakiś dodatkowy między akumulatorem, a wzmacniaczem dodawać? Mój wzmacniacz to - http://www.audioskle...-sf-p-3010.html

Rozumiem, że wystarczy pociągnąć 3 kable - plus i masę spod akumulatora + chinche od radia?
  • 0

#6 Kwazer

Kwazer
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:ap
  • Silnik:25
  • Wersja:pb
  • KM:25
  • Paliwo:PB
  • Rok:2525
  • Nadwozie:25
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:23, 06.04.2013

caly tunel rozbierasz w...5-10min. i robisz co tylko chcesz, nie ma problema :-P
kable zasilajace mysle 16mm2 to max i wystarcza, bezpiecznik musi byc do 30cm od akumulatora na kablu plusowym
jak sie w razie cos by dzialo to on odcina prad od wzmaka i nie zjarasz sobie auta :-P
masa z aku z racj, ze sama karoseria juz moze podawac zaklucenia do instalacji ;-)
dokladnie takie kable potrzebujesz:
- chinche L+R + sterowanie
- zasilanie plus i minus
  • 0

#7 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:31, 06.04.2013

Nic łuki nie namieszal :-P Ja osobiscie klade kable prądowe i kable sygnałowe wysokiego napięcia razem a RCA osobno. Drobne prady wirujace na zasilaniu nie beda miec takiego wplywu na kable sygnalowe HI co HI na RCA. Stosuje taki uklad od dawna i nigdy nie mialem problemu z zakloceniami od tej strony.

Grubosc przewodu zasilajacego zalezy od pradu pobieranego przez wzmacniacz. Jakiej mocy RMS on jest przy 12V?
Musisz dac bezpiecznik na przewod plusowy jak najblizej aku. Bezpieczniki przy wzmacniaczu chronia jego samego a nie Twoje auto ;-)
  • 0

#8 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:42, 06.04.2013

Szczerze to nie mam pojęcia jakiej jest mocy przy takim napięciu. Tutaj info jakie znalazłem na stronie producenta:
Dołączona grafika


Znalazłem fajny opis co do doboru bezpiecznika na naszym forum - http://www.accordklu...pic.php?p=33410

W takim razie poszukam sobie jakiegoś 16mm2. Ile metrów mam kupić? Tak, żeby można było jakoś sobie dobrze schować.

Czy od włącznika do wzmacniacza też takiej średnicy powinien być kabel? W jakie miejsce najlepiej wpiąć się kablem z włącznika? Bezpośrednio do wzmacniacza czy może np. zamykać przepływ prądu gdzieś w okolicy progu?
  • 0

#9 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:59, 06.04.2013

Starczyłaby Ci nawet 10tka ale lepiej z zapasem i na przyszłość. Nie wiem gdzie chcesz umocować wzmaka. Weź 6m bo kabel prądowy będziesz musiał puścić lewym progiem.
Przewód załączający wzmacniacz może być cieniutki, tam idzie tylko pare mili amperów.
  • 0

#10 Kwazer

Kwazer
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:ap
  • Silnik:25
  • Wersja:pb
  • KM:25
  • Paliwo:PB
  • Rok:2525
  • Nadwozie:25
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:35, 06.04.2013

łuki88, nie od dzis wiadomo, ze zwarcia, przepiecia elektryczne powoduja oprocz uszkodzen sprzetu rowniez pozary
wiec taki bezpiecznik posrednio chroni rowniez auto ;-)
ja mam polozone HI i RCA razem a zasilanie osobno i nie bylo zaklucen wiec byc moze zalezy to od innych czynnikow rowniez
to prawda, przewod sterujacy moze byc cieniutki
  • 0

#11 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:38, 06.04.2013

Dziękuję ponownie za dokładne wyjaśnienie. Zostaje mi tylko jedno pytanie:
- w jakie miejsce najlepiej wpiąć się kablem z włącznika? Bezpośrednio do wzmacniacza czy może np. zamykać przepływ prądu gdzieś w okolicy progu?

Kwazer - gdzie u siebie zamontowałeś włączniki? Po zdjęciu wnioskuję, że w okolicach tylnej popielniczki, ja jednak mam podłokietnik i właśnie zastanawiam się w jakim miejscu to zamontować :)
  • 0

#12 Kwazer

Kwazer
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:ap
  • Silnik:25
  • Wersja:pb
  • KM:25
  • Paliwo:PB
  • Rok:2525
  • Nadwozie:25
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:02, 06.04.2013

przelacznik montuj tam gdzie Ci bedzie wygodnie siegac ;-)
ja mam zamontowane dokladnie za dzwignia recznego, w wyzej wyposazonej wersji jest tam sterowanie podgrzewaniem foteli
jak masz podlokietnik a nie masz grzanych stolkow to tez masz zaslepke od wlacznikow sterowania i tam sobie mozesz zamontowac przelacznik
  • 0

#13 majki756623

majki756623
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 06.04.2013

Kabel do wzmacniacza im grubszy tym lepszy a najlepiej jeszcze dolożyć kondensator wtedy bass jest wiele lepszy ja miałem kiedyś subwoofer ciśnieniowy JBL ok 400W RMS juz nie pamietam dokladnie wzmacniacz jakiś z sredniej pólki i po załozeniu kondenstatora bylo o wiele lepiej bo wcześniej zdażylo sie że swiatla przygasały przy dużem basie:)
  • 0

#14 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:58, 06.04.2013

Właśnie wróciłem z Leroy Merlin - mają kable jednożyłowe 16mm2. Mega gruby taki kabel i w dodatku cena... 25zł za metr :shock:
Przecież jak będę chciał kupić 6m x 2 kabelki, to zapłacę skromne 300 złotych :)

Później pojechałem do Castoramy, nie mieli 16mm2, ale był 10mm2, wyglądał na solidny, cena 10 zł za metr, to już lepiej, zamiast 300 zapłaciłbym 120 - da się przeżyć. Czy taki przekrój nie będzie za mały? :P

Na alledrogo (tym razem nie tak bardzo) znalazłem taki kabel - http://allegro.pl/su...3093722043.html - niby taki sam jak w "leruła", ale cena 3x niższa - co o tym sądzicie? Do tego wziąłbym drugi czarny - http://allegro.pl/su...3111199914.html - i byłoby OK :)
  • 0

#15 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:24, 06.04.2013

Kwazer,

Musisz dac bezpiecznik na przewod plusowy jak najblizej aku. Bezpieczniki przy wzmacniaczu chronia jego samego a nie Twoje auto

;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq