Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Głośniejsza praca silnika po regulacji zaworów.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:17, 11.12.2009

Witam,

2 dni temu byłem na przeglądzie po 80kkm i m.in. regulowano mi zawory (właściwie to mojej Hani :-D )
Odnoszę wrażenie że od tego czasu silnik pracuje głośniej i lekki wibracje się przenoszą (odczuwalne w kabinie). Przed przeglądem jak się zatrzymywałem na światłach to nie wiedziałem czy mi silnik przypadkiem nie zgasł - tak było cicho. Teraz nie mam wątpliwości że jest i pracuje.
Czy przyczyną może być złe wyregulowanie zaworów?
Może ktoś już się spotkał z podobnym problemem?

Accord CL7 silnik 2.0 B20A6 Benzyna jakby kto pytał :B
  • 0

#2 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:23, 11.12.2009

Podejrzewam , że przed regulacją miałeś luzy poniżej minimum lub nawet mogłeś ich nie mieć( zawory bliskie podparciu). Teraz luz jest prawidłowy i dlatego słychać klawiaturę.
  • 0

#3 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1,165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:24, 11.12.2009

a regulowałeś po 40tyś? bo ja np tak i różnicy nie widziałem w pracy samochodu przed i po... teraz mam 78tyś i tak się waham czy regulować :mrgreen:
Silnik to masz K20A6 a nie B20A6 :-)
Gdzie regulowałeś i ile dałeś? ASO w Wawie ok 220zł w nową uszczelką.
  • 0
F1

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:46, 14.12.2009

Dzięki za odpowiedzi. Model poprawiony ;)

Czy po 40 tys była regulacja nie wiem. Autko posiadam od 73tys. a poprzedni właściciel nie wiedział nawet jaki ma olej zalany, a co dopiero co mu tam na przeglądach robili :k

Co do kosztu samej regulacji to nie wiem, bo to w ramach przeglądu robiłem w ASO w Gdańsku łącznie koło 900 wyszło.

Tak się trochę właśnie zastanawiam czy ta regulacja było dobrze zrobiona i stad wątek. Mechanik po regulacji chciał założyć ta sama uszczelkę pod pokrywę, dopiero jak się zapytałem czy nie trzeba zmienić to mu się przypomniało, także nie wiem jak resztę zrobił.

Z drugiej strony może się czepiam, a uszczelka była jeszcze dobra i nie trzeba było wymieniać, ale faktem jest głośniejsza praca silnika i odczuwalne w kabinie drgawy...

Na plus ASO mogę powiedzieć że już się umówiłem na darmową wymianę drążka stabilizatora - ponoć akcja taka :db
  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:53, 14.12.2009

To jedz i reklamuj niech sprawdzą jeszcze raz zawory
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:22, 14.12.2009

dla mnie to jakieś dziwne, właśnie jak już słychać, to są do regulacji, a nie odwrotnie...
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:20, 16.12.2009

Drążek stabilizatora wymieniony :)

Co do pracy silnika to w serwisie:
- wykluczono że to zawory, acz przyznano że rzeczywiście się telepie,
- zrobiono reset kompa. Nie pomógł,
- stwierdzono, iż w chwili obecnej nie da się zdiagnozować przyczyny głośniejszej pracy i przenoszenia wibracji,
- zalecono jazdę tak jak jest -albo coś konkretniej się objawi i wtedy będzie naprawa, albo się "samo ustawi"

To tyle w temacie.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Gdyby ktoś miał sugestie co może być przyczyną opisanych dragań prosze o podzielenie się.
  • 0

#8 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1,165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 16.12.2009

podobno w 2,0 wycierały się wałki rozrządu tylko nikt chyba nie miał / nie słyszał o takim przypadku ja wiem że jak następnym razem pojadę na regulację to zarządam pomierzenia wałków i opisu krzywek w formie papierowej :-)
  • 0
F1

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:39, 16.12.2009

podobno w 2,0 wycierały się wałki rozrządu tylko nikt chyba nie miał / nie słyszał o takim przypadku ja wiem że jak następnym razem pojadę na regulację to zarządam pomierzenia wałków i opisu krzywek w formie papierowej :-)


Podobno w 1,8 VI też były takie przypadki, ale też nikt tego nie widział realnie ;-)
A jak ci mają te wałki mierzyć bez ich demontowania? na oko? :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1,165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 16.12.2009

zmierzyć można... może nie do 1/100 ale do 1/10 pewnie tak nawet do 1mm niech zmierzą pozatym ciekawe jak one się wycierają czy po wys. krzywki czy może jakoś inaczej... generalnie w ASO radzą pilnować oleju dlatego trzymam się blisko MAX zawsze na bagnecie.
  • 0
F1

#11 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:28, 16.12.2009

na serwis zawsze można liczyć :ok :mrgreen:
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#12 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:50, 17.12.2009

mam dokładnie takie same objawy jak kolega. Zawory regulowałem sam i myślałem, że zrobiłem coś źle. Kiedy kupiłem auto silnika prawie nie było słychać ( dokładnie jak kolega - na początku na światłach zastawiałem się czy nie zgasł). Ale po zdjęciu dekla okazało się, że pokasowany był luz na zaworach żeby silnik ciszej chodził. Najgorzej jest na ssaniu, dość głośno pracuje. Ale dałem se z tym spokój, doszedłem do wniosku, że lepiej mieć prawidłowo ustawione zawory i głośniejszy silnik niż miały by się wypalić gniazda.
  • 0

#13 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 19.12.2009

zarówno w civicu jak i w accordzie słychać głośniejszą prace zaworów po ich regulacji i tak być musi(zależy jak bardzo trzeba było przestawić luz dlatego jedni nie będą słysza nic a drudzy odwrotnie) a co do uszczelki to raczej wmienia się tą która się poci bo normalnie to mechanicy smarują "płynną uszczelką". drogie te regulacje macie. mi kolega(mechanik/diagnosta na codzień jeździ ITR DC2) robi to za 30zł a bratu w k20a5 50zł (sporo więcej odkecania osłon)
  • 0
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#14 maniek19842

maniek19842
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Łódzkie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 27.05.2015

Witam Panowie... Sorki za odświeżenie ale mam podobny problem... Jakieś 2-3 tys km temu wyregulowałem zawory w aucie... Plus wymiana oleju i inne... Jakoś nie wsłuchiwałem się potem specjalnie w pracę silnika ale dziś przy odgrzybianiu klimy zauważyłem jak by silnik pracował odrobinę głośniej? I troszkę słychać "klawiaturę"... Czy to normalne? I czy może tak być przez wyregulowanie zaworów? Czy tez mechanik nawalił i źle wyregulował zawory? I to stąd?


  • 0

#15 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:38, 27.05.2015

Hej :-)
Jak napisałem na PW, proponuję zmianę oleju na coś lżejszego niż obecny 10W60 (chociaż 5W30) i pytanie czy zawory regulowane na zupełnie zimnym silniku (czyli co najmniej po 4-5 godz. od wyłączenia silnika, a najlepiej po całej nocy)?

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq