Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciche opony zimowe

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#31 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 22:05, 02.01.2018

Zgadza się - Winter to udoskonalona wersja W.drive, ciekaw jestem jak będą spisywać się na śniegu.

Masz 16"/205 czy 17"/225?

Bez zastanowienia brałbym 205/50/17, niestety ten rozmiar występuje wyłącznie w wersji wzmacnianej - XL, i trochę się zastanawiam...

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

#32 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:22, 03.01.2018

Akurat w przypadku kombinacji Accord VII + 205/50R17 bez XL się nie obejdzie.
Indeks nośności opon dla tej gen. Acco to min. 91 (615kg), a standardowo dla 205/50/17 ta wartość wynosi 89 (580kg) - za takie zabawy można już dostać bęcki z kilku stron.
W przypadku tego rozmiaru dopiero XL (z indeksem 93) spełniają wymogi.
  • 0

#33 BUCZO

BUCZO
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:41, 03.01.2018

ja ze swojej strony powiem że yokohama jest dobra ale jak nie ma śniegu w trudnych warunkach

z tego co wiem to ta opona to porażka już kilku klientów mi to potwierdziło moim zdaniem nokian wrd4

bije yokohame na głowę :)


  • 0

#34 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 22:02, 03.01.2018

Ale dlaczego nie ma 205/50/17 z indeksem 91? Tak jak napisałeś - do wyboru albo 89, albo 93 XL.

Dziwne, bo 205/55/16 i 225/45/17 występują z indeksem 91, a że 205/50/17 nie udźwigną 91?

W trudnych warunkach na wszystkich będzie ciężko, dlatego są łańcuchy ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

#35 ślepak

ślepak
  • Klubowicz
  • 890 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 28
Super

Napisano 22:26, 03.01.2018

Trudne warunki to zapewne śnieg :P Nie wyobrażam sobie żeby tam gdzie pług jeszcze nie dojechał za każdym razem montować łańcuchy. Z resztą żeby poruszać się na łańcuchach musi być ku temu stosowane oznakowanie.

 

7827192100_1515014215_thumb.jpg 

 

W takich warunkach na wrd4 jeździło mi się świetnie. 

 

Co do poniższych wyników testów, im niższa wartość tym lepsza ocena. Wiadomo to tylko cyferki i "testy"  podobnie jak z tematem hałasu. Bynajmniej mogę śmiało napisać że po śniegu lepiej "trzymających" opon zimowych nie miałem. A trochę tych opon już w życiu zjeździłem. Od barum po michelin. 


Nokian WR D4 - łączna nota: 2,6

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 2,6

Śnieg: 1,9

Lód: 2,5

Hałas: 3,4

Zużycie paliwa: 2,0

Nośność: 2,5

Cena: 390 zł

 

 

Michelin Alpin 5 - łączna nota: 2,7

Suchy asfalt: 2,1

Mokry asfalt: 2,4

Śnieg: 2,7

Lód: 2,5

Hałas: 3,8

Zużycie paliwa: 2,3

Nośność: 0,5

Cena: 390 zł

 


  • 0
-F23A1    CG3
-J30A1     CG2
-N22A1    CN1

#36 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:56, 03.01.2018

Ale dlaczego nie ma 205/50/17 z indeksem 91? Tak jak napisałeś - do wyboru albo 89, albo 93 XL.

Dziwne, bo 205/55/16 i 225/45/17 występują z indeksem 91, a że 205/50/17 nie udźwigną 91?

Za cholerę nie wiem dlaczego tak jest, być może ktoś tutaj jest bogatszy o taką informację i się nią podzieli.
Od strony praktycznej z problemem zmierzyłem się parę lat temu szukając z kumplem zimówek 205/50/17 do jego Civica UFO (mimo niższej masy ma taki sam indeks jak Accord VII gen.). Mieliśmy zagwozdkę z tym 89/93 ale przepis jest przepis i stanęło na Dunlopie WS3 XL. Ponieważ ani fabryczne letnie Primacy 225/45/17 ani sam Civ (Type S) królami komfortu nie są po założeniu owych Dunlopów zasadniczych różnic w komforcie nie było. Za to wyraźna poprawa na plus ujawniła się w koleinach, znacznie mniej szarpało kierownicą.

Zresztą, opona oponie nierówna i są bardziej lub mniej "wygodne".
Zdarzają się sytuacje (choć nieczęsto) gdy wariant XL jest i tak lepszy pod tym względem niż "zwykła", konkurencyjna opona innego producenta.
  • 0

#37 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 00:56, 04.01.2018

Śnieg to trudne warunki? Bez paniki ;)

To są trudne warunki:


Pete,
nie obawiam się XL, mam letnie i jestem zadowolony, ponadto potwierdzam to co napisałeś - aktualna XL jest wygodniejsza od swojej konkurencyjnej poprzedniczki bez XL.

Ale zastanawiam się jak to XL może zachowywać się w warunkach zimowych, czy/ewentualnie jak wzmocniona konstrukcja wpływa na charakterystykę i właściwości opony w niskich temperaturach.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq