Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przepustnica


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 20:12, 14.11.2008

Czy przez przepustnice, tnz jej obudowe przepływa płyn chłodniczy?
Pytam bo chce ją zdjąć i wyczyścić i nie wiem czy musze któryś z przewodów chłodniczych scisnąć aby mi pól silnika nie zalało chłodziwem :-P
Jeśli trzeba to może ktoś wie który?
I czy trzeba odłączyć przed demontażem akumulator?
Oczuwiście jak to zrobie to fotorelacja będzie ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:16, 14.11.2008

Do przepustnicy nie idą zdane przewody od chłodnicy a jak będziesz ja zdejmował nie musisz odpinać aku. |Tylko po jak wszystko złożysz odpal niech pochodzi z minute, wyłącz i wyjmij bezpiecznik od ECU aby kompa zresetować ( tak z 5 minut) potem odpal i niech pochodzi z 10minut

#3 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 4,927 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:20, 14.11.2008

Młody ma rację nie ma problemów z przeczyszczeniem przepustnicy.W Nissanie przepustnicę odkręcałem całą z 4 srub i czyściłem ją z dwóch stron i mimo,że była elektroniczna i odpinałem kostkę nie musiałem jej nawet potem adoptować :shock: :mrgreen:

#4 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:14, 14.11.2008

Ok wielkie dzięki za pomoc, o ile jutro nie będzie padało to się za to wezmę ;-)

[ Dodano: 2008-11-15, 14:22 ]
A jednak na dole przepustnicy przepływa przez nią płyn chłodniczy ;-) Są dwa wężyki jednym wpływa i drugim wypływa. Ale poradziłem sobie :ok

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 1,047 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:32, 15.11.2008

Seth... ja na wiosne zlecam Romiemu zrobienie obejścia na mojej przepustnicy zeby ssacy mi sie tak nie grzał :P

#6 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 241 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:08, 15.11.2008

przepustnica jest podgrzewana,ale mozna przewody zdjąć poleci tylko troszke.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:08, 17.11.2008

Blade mozesz uchylic rabka tajemnicy, o co chodzi z tym obejsciem?jakies termo podkladki/uszczelki chcesz zamontowac?

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 2,038 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:52, 17.11.2008

Wystarczy zrobić przejściówkę i spiąć ze sobą wąż doprowadzajacy z odprowadzajacym a otwory w przepustnicy zaślepić jakimiś np. nakładkami plastikowymi bądź gumowymi zeby tm syf nie leciał. Co do resetu to 5 minut to wieczność... Naprawdę wystarczy kilkanaście sekund (do 30 w zupełności) :-) a potem nie 10 minut ale do załączenia wentylatora, tylko przy obecnych warunkach na dworze-faktycznie można się nie doczekać. Ok, może i 10 minut starczy. Tylko taki reset powinno się robić na zimniutkim silniku.

#9 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 20:53, 17.11.2008

Tylko taki reset powinno się robić na zimniutkim silniku.


Nie zgodzę się, robiłem na gorącym i wszystko działa super.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:32, 18.11.2008

Pegal a przepustnica nie daje sygnalu do kompa ze just jest nagrzana? Czy tylko krokowy daje? Mam juz teraz wariacje na cieplym silniku i doczytalem wczoraj ze moze to byc wina babla powietrza ktory zmienia temp wewenatrz krokowego. sory jesli troche OT.
Seth, rzeczywiscie powinno sie robic reset na zimnym bo pozniej komputer sie adaptuje i uczy calej procedury nagrzewania silnika az do 2 wlaczenia wenta. Ale jesli wszystko ci chodzi jak nalezy to zostaw jak jest.

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 2,038 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:59, 18.11.2008

Można robić na ciepłym ale wtedy możesz dłużej odczuwać falowanie obrotów. Są pewne zasady ale ich obejście nie spowoduje, że autko przestanie jeździć. Ja tez czasem musiałem zrobić na ciepłym gdy mi wywaliło błąd EGR (miałem specjalnie wypiętą wtyczkę). A potem szaleństwo na wolnych obrotach po przełaczeniu na LPG. Dlatego staram się to robić na zimnym i odczekać ile trzeba. Co do przepystnicy to nie wydaje mi się, żeby poza swoim położeniem meldowała do ECU dodatkowo o tempetarurze-nie ma tam czujnika temperatury przepustnicy.

#12 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:24, 18.11.2008

Tak zgadzam się z wami powinno sie robić na zimnym, ale jak mówie zrobiłem ta procedurę do dwoch uruchomień wentylatora na ciepłym i nie ma żadnego falowania obrotów.
I pewnie zrobiłbym to na zimnym, gdyby było cieplej. A wtedy było jakieś 5st i padała mżawka, to nie chce nawet myśleć ile czasu musiałbym czekać do uruchomienia wentylatora.
Jak się coś zacznie dziać to wytrzymam te pół godziny :mrgreen:

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 241 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:05, 18.11.2008

to teraz wywołam burze :

RESETOWANIE KOMPUTERA TO BAJKA,nie trzeba nic takiego robić.Po odłaczeniu komputera sterowanie jest przywracane do wartosci fabrycznych.A potem w czsie jazdy
sa adaptowane i magazynowane mapy ze stylu jazdy,ewentualnie potem z nich korzysta.

#14 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 4,927 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:07, 18.11.2008

Tak miałem w Nssanie i niczego nie musiałem adoptować sam mi się adoptował tylko trzeba zachować kolejność składania części.

#15 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6,456 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:52, 19.11.2008

Panowie teraz mam pytanie, aby nie zakładac nowego tematu. W tej chwili u mnie jest tak że czasem potrafi nie odpalić za pierwszym razem, odpala za drugim. Ale odpala na dotyk jak jest całkiem zimny, nawet jak postał 3 dni i wczoraj odpalałem na mrozie, odrazu zapalił na dotyk. Dojechałem jakieś 2km zgasiłem postał jakieś 30 min i znów zapalił na dotyk. Potem pojechałem do wulkanizatora (silnik już się nagrzał ale nie idealnie) zgasiłem, postał może minuta lub dwie i za pierwszym nie odpalił.
Dwa dni wcześniej z rana odpalił na dotyk, potem postał 10 min i dopiero za drugim odpalił. Potem pojeżdziłem, postał 20-30 min i odpalił na dotyk. Potem znów pojechałem do sklepu, zgaszony był 3 min i potem odpalił odrazu.
Jakieś ma dziwne fanaberia, ktoś może wie co to może być. Bo mam tak po czyszczeniu przepustnicy i EGRa.

I pytanie na temat przepustnicy, jak ją czyściłem to zauważyłem że jesttaką śrubką podregulowana wyżej, tzn nie jest to metalowe kólko prostopadłe do obudowy. Odchylona jest od pionu jakieś kilka stopni. Czy wykręcić tą srubkę regulacyjną aby przepustnica była całkowicie w połozeniu neutralnym w odchyleniu od pionu 0 st ?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





IPB Skin By Virteq