Dokręcanie kół ręcznie czy kluczem dynamometrycznym nie ma znaczenia? czy możliwe ze podczas dokręcenia ręcznie pojawiają się wibracje na kierownicy? Zmieniłem teraz koła na zimowe i mam wibracje na kierownicy mimo wcześniejszego wyważenia na letnich wibracji nie było. Dodam ze koła zimowe to oem hondy speedliney. Czy raczej nie ma róznicy czy zrobimy to ręcznie, a dynamometrykiem? bo tak na chłopski rozum nie dokręcimy każdej śruby tak samo i od nie równomiernej siły dokręcenia, koło nie przylega równo do tarczy czy mylę się?
Dokręcanie kół ręcznie czy kluczem dynamometrycznym?
#2
Napisano 14:22, 29.10.2017
klucz dynamometryczny jest potrzebny jedynie do tego aby nie zniszczyć gwintów lub ewentualnie nie zniszczyć felg aluminiowych zbyt mocnym dokręceniem (felgi aluminiowe dokręcamy momentem ok. 120Nm), praktycznie nie ma możliwości aby felga nie przylegała przy zbyt słabym dokręceniu bo daleko byś nie ujechał z niedokręconym kołem, bardziej prawdopodobne jest że coś podeszło między felgę a piastę lub co bardziej prawdopodobne korozja dopadła felgę lub piastę i nie zostało to dobrze oczyszczone i jest bicie.
#4
Napisano 14:31, 29.10.2017
ja osobiście w razie potrzeby czyszczę szczotką drucianą na szlifierce kątowej, ale zwykłą szczotką drucianą ręczną też pójdzie, papierem to nie za bardzo bo aluminium zetrzesz i piaste też wyczyść aby była gładka powierzchnia, można też delikatnie psiknąć na felge smar ceramiczny w sprayu żeby to nie korodowało bo aluminium w kontakcie z metalem koroduje.
https://www.narzedzi...owej_96039.html
Użytkownik Maxell edytował ten post 14:35, 29.10.2017
#6
Napisano 15:30, 29.10.2017
Zawsze piasta i felga czyszczona delikatnie z rdzy, brudu szczotka druciana.
Przetarte szmata i przykrecane na sucho. Nigdy nie stosuje zadnych smarowidel pomiedzy felge, a piaste. Zawsze dokrecam kluczem dynamomertcznym.
#8
Napisano 17:58, 31.10.2017
Co do przykręcania felg kluczem dynamometrycznym, to wyjaśnienie które mnie najbardziej przekonuje to takie, że ma to zapobiec wykrzywieniu piast.
Do zobaczenia na trasie.
#9
Napisano 18:08, 31.10.2017
Ja też przykręcam kluczem dynamometrycznym, z grzechotką. Jest to i porządne i wygodne.
#10
Napisano 11:14, 01.11.2017
Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
#11
Napisano 11:51, 01.11.2017
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#12
Napisano 13:26, 01.11.2017
Wysłane z mojego ONEPLUS 3T
#13
Napisano 22:38, 01.11.2017
i pamiętajcie że klucz dynamometryczny po użyciu zawsze trzeba skręcić na wartość 0 Nm ponieważ w innym przypadku sprężyna w kluczu będzie stale ściśnięta i klucz ulegnie rozkalibrowaniu
#14
Napisano 18:40, 07.11.2017
Dość mocno ręką ...Wyszło bardzo blisko co klucz dynamometryczny
Także chyba sobie odpuszczę zakup a był w planach
MOJA SATYNOWA DWURURKA
....prawda was jeszcze zadziwi...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Kierownica ciężko chodziNapisany przez Ziemniak88 , 03 paź 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Accord 6 gen F18b2 - zmiana silnikaNapisany przez stanek , 19 cze 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bałagan w całej elektryce.Napisany przez Blacku , 18 cze 2018 VI, elektryka, anglik, bałagan i 2 więcej |
|
|
||
Mechanik →
Układ napędowy →
Wycie/buczenieNapisany przez Punowy , 18 cze 2018 VI, łożyska buczenie wspomaganie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Kopułka sens wymianyNapisany przez bastek32 , 15 cze 2018 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych