Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wycięty katalizator, odłączona sonda lambda

VI wycięty katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 McGregor

McGregor
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 14.10.2017

Witam !

Jestem przed zakupem  Hondy accord rocznik 2000, 1850 cm3, benzyna.  W trakcie oględzin stwierdziłem, że auto jest warte zakupu, zadbane, dobrze utrzymane itd. Natomiast problem jest taki, że został wycięty katalizator i sonda lambda jest odłączona, wkręcona do wydechu, ale nie podłączona. Świeci się też pomarańczowa lampka check engine, wskazująca na błąd. Dopiero w poniedziałek będę mógł zdiagnozować, czy dotyczy to lambda.  Moje pytania są następujące. 
Czy warto kupować takie auto ? Czy montaż katalizatora ( koszt z allegro około 400 zł ) i podłączenie sondy ( o ile jest sprawna ) będzie odpowiednie, czy spróbować bez kata ? Czytałem, że montuje się strumienice zamiast kata, albo oszukuje komputer ? 
Nie wiem jak jest ze spalaniem, czy nie jest za wysokie w przypadku, kiedy sonda jest nie podłączona. 
Będę wdzięczny za  każdą pomoc. 
Pozdrawiam


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6,273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 20:54, 14.10.2017

1) sonda na pewno wali błędami

2) Ktoś kto wycinał kata powinien wstawić emulator i wkręcić sondę w emulator. Skoro zrobił w ten sposób i zaoszczędził max 50zł to świadczy o utrzymaniu auta. Czy aby na pewno jest w dobrym stanie?

3) Kat powinien wyeliminować błąd o ile nie ma innego powodu do błędu i np też sonda nie jest walnięta

4) Pamiętaj o zaostrzających się przepisach przeglądów i w niedalekiej przyszłości konieczności zamontowania katalizatora. Będą to dodatkowe koszty. Jeśli sprzedający da cenę która zwróci ci wydatki związane z montażem katalizatora to brać.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 McGregor

McGregor
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 14.10.2017

1) sonda na pewno wali błędami

2) Ktoś kto wycinał kata powinien wstawić emulator i wkręcić sondę w emulator. Skoro zrobił w ten sposób i zaoszczędził max 50zł to świadczy o utrzymaniu auta. Czy aby na pewno jest w dobrym stanie?

3) Kat powinien wyeliminować błąd o ile nie ma innego powodu do błędu i np też sonda nie jest walnięta

4) Pamiętaj o zaostrzających się przepisach przeglądów i w niedalekiej przyszłości konieczności zamontowania katalizatora. Będą to dodatkowe koszty. Jeśli sprzedający da cenę która zwróci ci wydatki związane z montażem katalizatora to brać.

Sprawdzałem auto w stacji diagnostycznej. Poza drobnymi usterkami w układzie zawieszenia i hamulcami, trudno było się do czegoś doczepić.  Zastanawiałem się właśnie, dlaczego zostało to zrobione  w ten sposób ( mam na myśli katlizator ). Sprzedający twierdził, że nie był świadomy, że nie ma katalizatora, a błąd ma dotyczyć silniczka krokowego, który był zabrudzony i dawał błąd. Po wyczyszczeniu  było wszystko ok, tylko błąd pozostał. Widziałem też, że złącze elastyczne  w tłumiku było wymieniane, o czym sprzedający mnie też poinformował i może ktoś, kto wykonywałał ta usugę, może po prostu wyciął kata :) Sprzedający poszedł na układ, żeby opuścić cenę i udało się utargować 800 zł póki co. 


  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6,273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 21:24, 14.10.2017

Pewnie tylne zaciski do regeneracji jeśli chodzi o hamulce.

 

Jak chcesz sprawdzić jaki błąd to spinacz w dłoń

http://accord6gen.cb...Samodiagnostyka ECU

Będziesz wiedział od razu czego dotyczy błąd i można negocjować ze sprzedającym.

 

800zł mniej, czyli jaka cena za auto??


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#5 McGregor

McGregor
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 14.10.2017

Pewnie tylne zaciski do regeneracji jeśli chodzi o hamulce.

 

Jak chcesz sprawdzić jaki błąd to spinacz w dłoń

http://accord6gen.cb...Samodiagnostyka ECU

Będziesz wiedział od razu czego dotyczy błąd i można negocjować ze sprzedającym.

 

800zł mniej, czyli jaka cena za auto??

Nie wiem , czy można tutaj linki do ogłoszeń wklejać, więc powiem, że ogłoszenie znajduje sie na olx, Gdańsk, accord za 9200, granatowa. 
Dokładnie prawy zacisk, tarcze z tyłu i łącznik stabilizatora lewy. 
 


Użytkownik McGregor edytował ten post 22:05, 14.10.2017

  • 0

#6 gosebus

gosebus
  • Klubowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:35, 14.10.2017

https://www.olx.pl/o...html#c9d4e1219a

po tablicach widać, że to albo pierwszy wł. albo samochód miał właścicieli tylko w Gdańsku.

Jeżeli nie ma rudej w typowych dla tego modelu miejscach to myślę, że można brać.

Accord wypolerowany, wyszykowany do sprzedaży - przednie reflektory wydają się być zbyt świeże - czy to oryginał honda?

Ze zregenerowaniem hamulców + wymiana sondy myślę, że zamkniesz się w 1tys zł.


  • 0

#7 McGregor

McGregor
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:30, 15.10.2017

https://www.olx.pl/o...html#c9d4e1219a

po tablicach widać, że to albo pierwszy wł. albo samochód miał właścicieli tylko w Gdańsku.

Jeżeli nie ma rudej w typowych dla tego modelu miejscach to myślę, że można brać.

Accord wypolerowany, wyszykowany do sprzedaży - przednie reflektory wydają się być zbyt świeże - czy to oryginał honda?

Ze zregenerowaniem hamulców + wymiana sondy myślę, że zamkniesz się w 1tys zł.

Reflektory oryginalne, sprawdzone. Lambda + kat + hamulce, tarcze i łącznik stabilizatora , myslę że zamkne się w 1200 zł. 


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6,273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 08:09, 15.10.2017

Ok, ale to już nie dział porad przedzakupowych. 

Co so błedów to wiesz jak sprawdzić, a jak byś chciał coś więcej o aucie się dowiedzieć to załóż temat w poradach przedzakupowych.

 

 

https://www.olx.pl/o...html#c9d4e1219a

po tablicach widać, że to albo pierwszy wł. albo samochód miał właścicieli tylko w Gdańsku.

Jeżeli nie ma rudej w typowych dla tego modelu miejscach to myślę, że można brać.

Accord wypolerowany, wyszykowany do sprzedaży - przednie reflektory wydają się być zbyt świeże - czy to oryginał honda?

Ze zregenerowaniem hamulców + wymiana sondy myślę, że zamkniesz się w 1tys zł.

 

Chyba będzie mało

Zaciski tylne po pełnej regeneracji - 400zł

Sonda powiedzmy 200zł jeśli padła

Katalizator - 400 minimum

Tarcze przód minimum 300

Klocki przód - ok 150

 

Dobrze radzę, nie pchaj się w części słabej jakości bo będziesz 2 razy robił.

Co założyć znajdziesz na forum.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, wycięty katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq