Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Opony na cały rok

all_gen opony caloroczne opony zimowe opony letnie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kubus88

Kubus88
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:okolice Radomia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:???
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:15, 28.02.2018

W kwestii opon wielosezonowych jestem na TAK.

Piszecie różne swoje opinie, porównania czy jakieś testy z gazet. W niejednej gazecie pisano o tym, że letnia opona na suchym zimowym asfalcie potrafi zachowywać się lepiej od zimowej. Prawda jest taka,że przeciętny Polak (ja) jeździ do pracy i raz może dwa na urlop gdzieś dalej. Daje to 10-15 tys rocznie. Dwa komplety opon zazwyczaj zanim się zuzyja zdążą się mocno zestarzec, wtedy już bardzo tracą swoje parametry. Oczywiście o ile ktoś będzie posiadał tak długo auto.

Większość Polaków, nawet powiedział bym, że 90% jeździ na oponach kiepskiej klasy budżetowej, maksymalnie średnia półka. Nie wspomnę o tych co nie mają zimowych, np ja w tym roku nie wyrobiłem się z kasą i jedno auto zostało na letnich. Za dwa komplety opon budżetowych kupujemy jeden komplet wielosezonowych z najwyższej półki. Tym samym uważam, że powinniśmy porównać zachowanie sezonowych opon budżetowych z wielosezonowymi klasy premium. Wtedy wygląda to inaczej.

Nie wspomnę o $ przeznaczonych na sezonowe wymieniane opon lub drugi komplet felg. Czy to się podoba forumowym specjalistom czy nie ja zwiastuje w najbliższym czasie duży sukces oponie wielosezonowej a załatwia to głównie suvy gdzie opony swoje kosztują.

EDIT. Swoją drogą już wyżej ktoś pisał jak często pada ostatnio u nas śnieg...

Użytkownik Kubus88 edytował ten post 08:16, 28.02.2018

  • 0

#32 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:20, 28.02.2018

W aucie żony mamy założone Goodyeary 4seasons rozm. 165/?? R14. Opony z bieżnikiem ok 6mm, z 2012r. W lecie nie czuć pogorszenia prowadzenia w stosunku do opon letnich, w zimie radzą sobie zaskakująco dobrze. Guma jest nieco twardsza, i mniej jest lameli. Przyczepność jest porównywalna do zimówek. Zauważalnie gorzej jest na świeżym zmrożonym śniegu i lodzie (choć tu trudno porównać, bo zimówki też się ślizgają). 

Podjazd do domu mamy pod górkę, ale nawet na śniegu auto wyjeżdża normalnie. W testach te opony nie wypadają gorzej od zimówek. Pomimo wcześniejszych obaw i negatywnych opinii znajomych (teoretycznych), wiem że montaż całorocznych był dobrym rozwiązaniem. 

Generalnie, jeśli ktoś nie jeździ rozsądnie to jest to rozwiązanie godne polecenia. 


  • 0

#33 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4788 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 12:28, 28.02.2018

Do samochodu teściowej ( :P) kupiłem w minionym roku komplet nowych Vredesteinow wielosezonowych. Nie pamiętam teraz modelu. Ale rozmiar klasyczny - 205/55R16. SEAT Leon z 2008. Teściowa jeździ głównie po mieście. Czy deszcz, czy śnieg... Póki co po ok pół roku jest bardzo zadowolona. W górach jeszcze nie była, ale umówmy się - kupując takie opony mamy świadomość że nie są idealne na każde warunki.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, opony caloroczne, opony zimowe, opony letnie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq