Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dziwne przyspieszanie


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 193 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 29.11.2008

Ale to i tak za duzo mu ucieklo. To moze jakas grubsza sprawa

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#17 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 101 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 29.11.2008

Kolego Nowak gostek ma F20 a nie F 18 no i tych niutków troche mu wyparowało.


Sorry nie na ten profil spojrzałem :oops: :oops: :oops: pomyliło mi się z LukaszF18B2 :oops: :oops: :oops:

Ale to i tak za duzo mu ucieklo. To moze jakas grubsza sprawa



#18 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5,467 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:27, 30.11.2008

Może też być katalizator przytkany i też będzie przymulał.

Całe forum pozdrawia Cię Guest.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#19 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 5,129 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:58, 30.11.2008

[...] Pamietaj ze przyspieszasz i jezdzisz momentem, a moc jest od predk max.


Z tego by wynikalo, ze diesel od 0-100 bedzie szybszy od benzyny o tej samej pojemnosci. Tymczasem w kazdym katalogu jest odwrotnie. Z czego to wynika?
Ja mam 340 Nm co w wiekszosci benzyn jest abskrakcja, i powinien (wg tego co napisales) wciagac takie ATRy, a tymczasem ma 9,3s do setki.
Jak to jest, z ta moca i momentem?

#20 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 193 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:20, 30.11.2008

Gdyby Ci sie krecil jak ATR to bys wciagnal ATRa ale ze zaraz musisz zmieniac bieg na dwojke i w momencie gdy wrzucasz 3 on zapina 2 :-) troche przesadzilem ale ty jestes w polowie dwojki, tracisz an zmianach biegow a on ciagnie jeszzce na 1, jak ma trakcje prawda Młody ;-)

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#21 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1,643 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:10, 03.12.2008

To się niezupełnie z tego bierze tylko z innych przełożeń skrzyni. Diesel ma duży moment ale przy stosunkowo niskich obrotach. Benzyna ma gorszy moment ale kręci się szybciej. Oba auta jadą z tą samą prędkością na tym samym biegu, silnik w benzynie kręci się szybciej ale większe przełożenie skrzyni podnosi efektywny moment na kołach, skrzynia w dieslu będzie miała w tym momencie mniejsze przełożenie. W efekcie różnica przełożeń zmniejsza przewagę diesla w momencie obrotowym na wale korbowym. Trochę to pogmatwane ale mam nadzieję, ze rozumiecie o co chodzi.
Diesle zwykle szybciej przyśpieszają na starcie niż auta z porównywalnymi silnikami benzynowymi ale "wymiękają" wraz ze wzrostem prędkości.

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5,467 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:23, 03.12.2008

A najprościej to tak:
1. krótsze biegi = lepsze przyspieszenie, mniejsza V max,
2. dłuższe biegi = mniejsze przyspieszenie, większa V max.

Oczywiście biorąc za podstawę te same autka o takich samych silnikach.

Całe forum pozdrawia Cię Guest.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#23 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1,643 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:40, 03.12.2008

A jeszcze inaczej to samo:

Gdybyśmy do diesla i benzyny (o porównywalnych parametrach) dali tą samą skrzynię to diesel będzie przyspieszał znacznie szybciej ale będzie w stanie osiągnąć znacznie mniejszą prędkość maksymalną niż benzyna (i to nie moc silnika a obroty maksymalne silnika go ograniczą).

Aby diesel mógł jechać tak samo szybko jak benzyna to trzeba mu dać inną skrzynię (o proporcjonalnie mniejszych przełożeniach), w efekcie będzie w stanie jechać szybciej i wykorzystać moc ale moment na kołach będzie mniejszy, w praktyce nieco tylko lepszy niż w benzynie ( i to tylko przy małych prędkościach). Cały wielki moment diesla na wale jest zmniejszany w skrzyni kosztem większej prędkości obrotowej kół. Coś za coś.

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 5,129 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:48, 03.12.2008

To po jaka cholere podaje sie moc i moment na wale, a nie na kolach?

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#25 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1,643 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:57, 03.12.2008

Taka tradycja - podaje się parametry silnika tj. moc i moment na wyjściu silnika tj. na wale korbowym.

Moc i moment na kołach można zmierzyć na hamowni podwoziowej ;-) Te parametry tak naprawdę decydują o tym jak auto jeździ. Aczkolwiek też nie do końca bo średnica kół też ma znaczenie - ten sam moment na kole o większej średnicy da większą prędkość a mniejszą siłę pociągową. I to ona się tak naprawdę liczy. A tak naprawdę naprawdę to jej stosunek do masy auta... I to jest ten końcowy parametr podawany w papierach (czas do setki i prędkość maksymalna).

Wiele czynników decyduje o całościowym przełożeniu czystych parametrów silnika na przyspieszenie i Vmax. Przełożenie skrzyni, średnica kół, masa auta, sprawność układu napędowego (tj. wszystkie tarcia i opory m.in w skrzyni lub kół o podłoże), aerodynamika nadwozia itp. itd.

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#26 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 241 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:43, 04.12.2008

sprawdzic kompresje i zapłon,zawory,..




IPB Skin By Virteq