Dziwne przyspieszanie
#16
Napisano 20:16, 29.11.2008
Czarna i piękna HA VI Ś.P.
#17
Napisano 20:17, 29.11.2008
Kolego Nowak gostek ma F20 a nie F 18 no i tych niutków troche mu wyparowało.
Sorry nie na ten profil spojrzałem pomyliło mi się z LukaszF18B2
Ale to i tak za duzo mu ucieklo. To moze jakas grubsza sprawa
#18
Napisano 18:27, 30.11.2008
Całe forum pozdrawia Cię Guest.
Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.
#19
Napisano 22:58, 30.11.2008
[...] Pamietaj ze przyspieszasz i jezdzisz momentem, a moc jest od predk max.
Z tego by wynikalo, ze diesel od 0-100 bedzie szybszy od benzyny o tej samej pojemnosci. Tymczasem w kazdym katalogu jest odwrotnie. Z czego to wynika?
Ja mam 340 Nm co w wiekszosci benzyn jest abskrakcja, i powinien (wg tego co napisales) wciagac takie ATRy, a tymczasem ma 9,3s do setki.
Jak to jest, z ta moca i momentem?
#20
Napisano 23:20, 30.11.2008
Czarna i piękna HA VI Ś.P.
#21
Napisano 22:10, 03.12.2008
Diesle zwykle szybciej przyśpieszają na starcie niż auta z porównywalnymi silnikami benzynowymi ale "wymiękają" wraz ze wzrostem prędkości.
Pozdrawiam,
Zbyszek
HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#22
Napisano 22:23, 03.12.2008
1. krótsze biegi = lepsze przyspieszenie, mniejsza V max,
2. dłuższe biegi = mniejsze przyspieszenie, większa V max.
Oczywiście biorąc za podstawę te same autka o takich samych silnikach.
Całe forum pozdrawia Cię Guest.
Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.
#23
Napisano 22:40, 03.12.2008
Gdybyśmy do diesla i benzyny (o porównywalnych parametrach) dali tą samą skrzynię to diesel będzie przyspieszał znacznie szybciej ale będzie w stanie osiągnąć znacznie mniejszą prędkość maksymalną niż benzyna (i to nie moc silnika a obroty maksymalne silnika go ograniczą).
Aby diesel mógł jechać tak samo szybko jak benzyna to trzeba mu dać inną skrzynię (o proporcjonalnie mniejszych przełożeniach), w efekcie będzie w stanie jechać szybciej i wykorzystać moc ale moment na kołach będzie mniejszy, w praktyce nieco tylko lepszy niż w benzynie ( i to tylko przy małych prędkościach). Cały wielki moment diesla na wale jest zmniejszany w skrzyni kosztem większej prędkości obrotowej kół. Coś za coś.
Pozdrawiam,
Zbyszek
HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#24
Napisano 22:48, 03.12.2008
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#25
Napisano 22:57, 03.12.2008
Moc i moment na kołach można zmierzyć na hamowni podwoziowej Te parametry tak naprawdę decydują o tym jak auto jeździ. Aczkolwiek też nie do końca bo średnica kół też ma znaczenie - ten sam moment na kole o większej średnicy da większą prędkość a mniejszą siłę pociągową. I to ona się tak naprawdę liczy. A tak naprawdę naprawdę to jej stosunek do masy auta... I to jest ten końcowy parametr podawany w papierach (czas do setki i prędkość maksymalna).
Wiele czynników decyduje o całościowym przełożeniu czystych parametrów silnika na przyspieszenie i Vmax. Przełożenie skrzyni, średnica kół, masa auta, sprawność układu napędowego (tj. wszystkie tarcia i opory m.in w skrzyni lub kół o podłoże), aerodynamika nadwozia itp. itd.
Pozdrawiam,
Zbyszek
HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#26
Napisano 09:43, 04.12.2008