Wysłane - dajcie znać jak dotrze. Za fatygę poproszę o punkta ;]
- Forum Honda Accord Klub Polska
- → Zawartość z najwyższą reputacją
Zawartość z najwyższą reputacją
#613232 Nakładki gumowe pedał sprzegła i hamulca
Napisane przez sin88 w 21:01, 11.02.2015
#927883 POMOCY! Problem ze sprzęgłem, nie można wyjąć biegów
Napisane przez przemkowal w 10:40, 02.06.2018
- 2
#906297 Dobór felg na lato do Accorda VII
Napisane przez gali w 16:54, 03.02.2018
Są węższe od standardowych 225/45r17 i nie zmyła tak auta.
- 2
#904859 Składanie lusterek
Napisane przez TRAFO w 22:22, 24.01.2018
No to tak;
Fabryczny sterownik działa tylko przy kluczyku przekręconym na II.
Zgodnie ze schematem blokowym;
i na podstawie serwisówki;
Fabryczny przycisk podając napięcie na sterownik w drzwiach kierowcy "rozkazuje" złożyć lub rozłożyć lusterka. Sterownik w drzwiach kierowcy łączem cyfrowym steruje lusterkiem w drzwiach pasażera.
Jeżeli zostanie zainicjowany proces składania/rozkładania i wjego trakcie zostanie wyjęty kluczyk ze stacyjki, lusterka dokończą proces składania/rozkładania.
Niestety bez dostępu do samochodu muszę opierać się tylko na informacji uzyskanych telefonicznie. Od elektryka który montował pierwszą wersję dowiedziałem się, że w czasie spoczynku ze sterownika na obydwa przewody zasilające silnik lusterka podawana jest masa samochodu.
W zależności od tego czy lusterko ma się złożyć czy rozłożyć, przez ok. 7 sekund na jeden z przewodów podawany jest plus 12V. Przy składaniu na zielony a przy rozkładaniu na niebieski. Po czasie ok. 7 sek. znowu na obydwu przewodach pojawia się masa.
Ponieważ obydwa lusterka połączone są cyfrowo a nie jestem w stanie tego przeskoczyć, konieczne będzie zamontowanie dwóch sterowników.
Z informacji otrzymanych przez "Wariata" wiem, że realny czas składania i rozkładania lusterek wynosi ok. 2 sekundy, dlatego czas mojego sterownika będzie ustawiony na ok. 3 sekundy.
Ustawiony Czas pracy zegarów w sterowniku zależy od rezystancji opornika, który zostanie dobrany doświadczalnie.
Schemat sterownika;
Układ ma działać w taki sposób, że po podaniu impulsu z siłownika centralnego zamka na "Zamknij" sterownika, włączy się zegar podając +12V na silnik lusterka, który złoży lusterko. Po czasie ok. 3 sek. napięcie "zniknie".
Podobnie przy otwarciu drzwi, impuls z siłownika podaje sygnał na drugi człon sterownika inicjalizując rozłożenie lusterek.
Przekaźnik PK1 służy do odstawienia układu po przekręceni kluczyka na II. Dzięki temu podczas jazdy zamknięcie/otwarcie zamków drzwi nie będzie miało wpływu na pozycję lusterek.
Jedyną wadą jaką w tej chwili widzę jest to, że jeżeli np. w trakcie składania lusterka wciśniemy przycisk "otwórz" w pilocie, to lusterka się zatrzymają, po czym po upływie krótkiego czasu zaczną się otwierać. W zależności od tego w którym miejscu lusterka staną, zostaną albo otwarte całkowicie, albo nie otworzą się do końca. W przypadku kiedy lusterka zatrzymają się w momencie kiedy ledwie zaczęły się zamykać, domkną się a napięcie będzie na nie (moduł automatycznego składania) podawane dłużej niż fabrycznie.
I podobnie w odwrotnej sytuacji, kiedy w trakcie rozkładania lusterek wciśnie się pilotem na "Zamknij".
Żeby takiej niedogodności uniknąć, trzeba pilnować, żeby nie wciskać przycisków na pilocie częściej niż co 3-4 sekundy.
Myślę, że cyfrowy, odpowiednio zaprogramowany sterownik może nie mieć takiej wady.
Jak widać na schemacie, dzięki zastosowaniu przekaźników, w spoczynku sterownik nie pobiera żadnego prądu.
Do tego trzeba oczywiście dołożyć jakiś bezpiecznik i wyłącznik.
Wyłącznik "odstawiający" układ można zamontować np. na przewodzie +12V z akumulatora zasilającym sterownik.
Można też zastosować podwójny wyłącznik wpięty w przewody sterujące z centralnego zamka;
Gdyby ktoś chciał, żeby lusterka tylko automatycznie się składały a rozkładały przy przekręceniu kluczyka w stacyjce na II, nie powinien podpina przewodu ze sterownika do sygnału "Otwórz" z centralnego zamka lub zastosować taki podwójny wyłącznik - dzięki temu kiedy się rozmyśli będzie mógł przejść na pełne sterowanie.
- 2
#893468 Kamera samochodowa
Napisane przez ARTurde w 21:55, 20.11.2017
Sprawdź to https://wr24support....fo-a119-i-a119sA119 czy A119S
może pomoże w wyborze
Tu masz możliwości A119S:
""
A119 bez STARVISA nie poradziłaby sobie z odczytaniem numerów, dlatego ja wybrałbym A119S.
https://m.banggood.c...-p-1153895.html
Tu jest dostępna za 277 złotych
Pozdrawiam
- Artur
- 2
#926662 Poradnik - jak dbacie o lakier
Napisane przez Bojar w 13:35, 27.05.2018
Zestaw pasty pady spoko tylko znowu bez sensu 4000.... Poza tym maja jeszcze stare serię menzerny wiec niezbyt to aktualne...
Jeśli robisz to pierwszy raz to mała rada
Kup 250ml menzerny 1000 i 250ml menzerny 2500/3000 do tego z 2 gąbki białe nata(twarde) 1 średnia(pomarańczowe) i 2 miekkie(czarne)
Zacznij od twardej gąbki i 1000... Jak będzie Ci fajnie szło zrób później jeden przejazd tej samej pasty na średniej gabce i później 2500/3000 na czarnej.... Efekt powinien być fajny
Ustal sobie poprawna kolejność czyli mycie, suszenie, tar&glue, mycie, glinka +vampire, mycie, suszenie, i dopiero zabawa z maszyna.... Po każdej kombinacji past wymywasz resztki pasty IPĄ... Kup sobie trochę porządnych fibr, miękkich, grubych... Do tego naszykuj się że pady się zapychaja wiec stąd potrzebne 2 do cięcia żeby nie czekać bez sensu aż wyschnie po myciu jeden pad.... Na zabezpieczenie na start weź coś z soft99, zależnie jaki chcesz efekt taki wosk można kupić... Kosztują trochę ale warto...
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
- 2
- Forum Honda Accord Klub Polska
- → Zawartość z najwyższą reputacją
- Privacy Policy