Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sonda lambda do 2.0 155 KM

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#31 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 24.01.2018

Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum dlatego z góry proszę o wyrozumiałość za odgrzebanie tematu, bo już przeczytałem (być może niedokładnie) kilkanaście podobnych postów ale wszędzie zawsze wszyscy piszą bardzo ogólnikowo. Ale do rzeczy.

 

Moje pytania są następujące:

1) gdzie znajdują się sondy lambda (z tego co wyczytałem i sprawdziłem ELM'em są dwie) w Accordzie 7. generacji z silnikiem K20A6? I co tak na prawdę znaczy "pierwsza" i "druga" sonda, która jest która i gdzie ich szukać?

2) Czy te sondy są identyczne? Jeśli nie, to jakie są oznaczenia pierwszej i drugiej sondy? (PS do jednej z nich już znalazłem, jest to sonda Denso DOX-1424 o numerze OEM Hondy 36531RBB003 - w tym przypadku proszę o potwierdzenie).

3) Czy można wymienić te sondy samemu? Domyślam się, że bez większego problemu ale może ktoś by się podzielił jakimiś wskazówkami? 

 

Tytułem wyjaśnienia, moje pytania wzięły się stąd, że wyskoczył mi CE, odczytany błąd P0420 - czyli standard z układem wydechowym i sondami z tego co zdążyłem już tutaj na forum wyczytać; nie będę się na razie wdawał w ten check bo domyślam się że chodzi właśnie o sondy, zresztą poprzedni właściciel potwierdził mi że miał z tym już kiedyś problem ale twierdził że mu to samo zgasło ;) No cóż, mi samo nie gaśnie muszę to kasować przez ELM'a ale zgodnie z innymi wypowiedziami na tym forum po jakimś czasie check wraca, do tego tak jak piszą inni spalanie mam wrażenie leci ostro w górę.

 

Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam :)


  • 0

#32 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:48, 24.01.2018   Najlepsza odpowiedź

Pierwsza sonda w kolektorze wydechowym szerokopasmowa odpowiedzialna za skład mieszanki. Druga sonda w katalizatorze odpowiedzialna za wskazywanie poziomu jego sprawności i tutaj jedni twierdzą że jest a drudzy że nie odpowiedzialna częściowo za skład mieszanki. Wymienić można samemu wypiąć wtyczkę i odkręcić, nie trzeba niczego w komputerze ustawiać.

Użytkownik pawel84j edytował ten post 16:49, 24.01.2018

  • 1

#33 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:16, 25.01.2018

Dzięki, 

czyli rozumiem, że "druga" sonda to np ta DENSO którą podałem w poście powyżej?

Na stronie https://www.czesciau.../denso/7026179opisana jest "Dla katalizatora wstępnego", o to chodzi?


  • 0

#34 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 12:34, 25.01.2018

Dzięki, 

czyli rozumiem, że "druga" sonda to np ta DENSO którą podałem w poście powyżej?

Na stronie https://www.czesciau.../denso/7026179opisana jest "Dla katalizatora wstępnego", o to chodzi?

2 sonda nie jest nigdzie w sklepach dostępna. Albo uzywka Albo ASO

to co pokazujesz jest sonda nr 1

jak cos ci będzie trzeba z gratów wal śmiało pomogem


  • 0

#35 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 13:49, 25.01.2018

Hej :)

...

Ten błąd pochodzi raczej od katalizatora, niż błędnie działającej sondy...
Czy jak skasujesz błąd to pojawia się natychmiast, czy dopiero po jakimś czasie?
Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420


Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#36 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:09, 26.01.2018

Dzięki za info wolek, jak coś to się odezwę.

 

 

Hej :)
Ten błąd pochodzi raczej od katalizatora, niż błędnie działającej sondy...
Czy jak skasujesz błąd to pojawia się natychmiast, czy dopiero po jakimś czasie?
Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420


Pozdrawiam
Tomek

 

Opinie są podzielone, już wyczytałem tutaj że różne rzeczy mogą powodować ten błąd, m.in. niesprawne świece, cewki, kat ale również pierwsza lub druga sonda. Jak skasuję błąd to pojawia się ponownie po przejechaniu około 100-150km.

 

[EDIT] czytam, czytam i im więcej czytam artykułów tym mniej wiem, teraz znowu mi chodzą po głowie te świece. Bo po pierwsze w poście wrzuconym przez Ciebie ktoś napisał że zła praca świec może powodować niedokładne spalenie mieszanki co przekłada się na późniejsze zajechanie kata. Najgorsze jest to, że nie mogę powiedzieć żeby z silnikiem coś złego się działo. Jedyny mankament, a w zasadzie dwa to fakt, że na zimnym silniku po włączeniu zapłonu obroty na postoju na luzie mam na poziomie około 1200rpm i dopiero w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają ostatecznie do około 650rpm i tak mogę jeździć cały dzień i stoją jak zamurowane. Druga sprawa, po przyspieszeniu do powiedzmy 30km/h na pierwszym biegu, po odjęciu gazu moja Hania potrafi zaszarpać jak dziki ogier, zdarza się to też na drugim biegu przy czym częściej zdarza się to na nierozgrzanym silniku. Czy takie objawy mogą wskazywać na świece czy to kat ją tak dusi?

 

[EDIT2] Trochę już tu odszedłem od tematu więc jeszcze pytanko dotyczące sond lambda, w jaki sposób sprawdzić poprawność ich działania? Posiadam interfejs ELM327 ze złączem USB, możecie polecić jakiś program którym będę mógł to sprawdzić? OBD Auto Doctor wersja darmowa odpada, sondy można w nim sprawdzić tylko w wersji płatnej, używałem też PCMScan ekhm.. pełnej wersji ;) ale nie podaje mi żadnych odczytów z sond, tylko je wykrywa.

 

Pozdrawiam,

wład


Użytkownik wladd edytował ten post 13:32, 26.01.2018

  • 0

#37 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:52, 26.01.2018

Też uważam, że to wina kończącego się katalizatora. Jaki przebieg auta? Miałem ten sam problem po przebiegu 130 tys km. Żywotność katalizatora szacuje się na 100-150 tys km. Ten błąd zaczyna się pojawiać, gdy sprawność katalizatora spadnie do 90%, więc działa on jeszcze bardzo dobrze. Kup emulator sondy, najlepiej mosiężny kątowy za ok 30 zł i problem pojawiania się błędu prawie na pewno zniknie. Ja z takim emulatorem przejechałem ponad 30 tys km i błąd się już nigdy więcej nie pojawił. Gdyby jakimś cudem emulator nie pomógł to stracisz niewiele pieniędzy w porównaniu do nowej sondy, czy katalizatora. 

To, że po odpaleniu silnika obroty wynoszą 1200 jest normalne, jest to coś w rodzaju "ssania", tak jak w silnikach gaźnikowych i nie ma to nic wspólnego z tym błędem. Podobnie jak z tym poszarpywaniem - była na to kampania serwisowa, wymieniali linkę gazu i wgrywali nowe oprogramowanie silnika. Może to też być wina sprzęgła, ale też inne czynniki mają na to wpływ. Sam mam takie poszarpywanie, choć nie zawsze i z różną intensywnością.

Można ELM327 sprawdzić sondy, ale jest to pomiar niezbyt dokładny. Najlepiej sprawdzić je oscylatorem, ale to niestety trochę kosztuje.


  • 0

#38 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:08, 26.01.2018

No właśnie dlatego pisałem, że generalnie problemów z silnikiem nie ma. Przebieg 210k km., mały problem polega też na tym że poprzedni właściciel to raczej lekkoduch nie przejmujący się zanadto wydatkami a więc na przeglądy jeździł do ASO, czasami faktury brał czasami nie, ogólnie to nie za bardzo się przejmował tym co konkretnie mu w aucie robili tylko płacił i miało jeździć ;) Toteż nie mogę liczyć na odpowiedzi czy był wymieniany kat, czy była robiona regulacja zaworów (na to pytanie odpowiedział "regulacja zaworów??"), albo inne tego typu pytania. Spróbuję chyba z tym emulatorem i zobaczymy, chociaż jak już tu ktoś na forum pisał emulator nie rozwiązuje problemu a jedynie go maskuje. Dam znać co i jak a póki co dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

Pozdrawiam,

wład.


  • 0

#39 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:27, 26.01.2018

Ale katalizator ma jeszcze tak dużą sprawność, że radzi sobie z oczyszczaniem spalin. O środowisko powinni się raczej bardziej martwić właściciele diesla, zwłaszcza tych starych.


  • 0

#40 wladd

wladd
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 27.03.2018

W miniony weekend wymieniłem świece, dzisiaj cewkę na pierwszym garze i CE zniknął :) Swoją drogą świece były już pięknie zjechane, minimum 2 mm "prześwitu". Były NGK, teraz wsadziłem Denso KJ20DR-M11. Cewka poleciała bo miałem wypadanie zapłonu i podmieniając miejscami ze sobą i obserwując w programie diagnostycznym wytypowałem która powoduje to wypadanie. Dla potomnych: zamontowałem cewkę Denso DIC-0105. Emulatora ostatecznie nie montowałem, jak będzie potrzeba to leży i czeka w szufladzie :)

Pozdrawiam,

wład.


  • 0

#41 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 30.06.2018

https://allegro.pl/h...95.html#thumb/2 pytanie mam czy ktoś stosował taki zmienniik? 


  • 0

#42 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 30.06.2018

Czy denso brać?

Użytkownik awadam edytował ten post 12:07, 30.06.2018

  • 0

#43 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:14, 30.06.2018

Osobiście brałbym Denso ...i taką mam ..od kilku tyś km
  • 0
                       

#44 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:51, 30.06.2018

Jeśli chodzi o "elektrykę" , a w szczególności sondy , świece i kable to Honda ciężko toleruje zamienniki  . Ja też niedawno wymieniałem i kupiłem Denso z Alledrogo za trochę ponad 350 zł .  Jest spokój ... Nie ucieraj  "du.y" szkłem , bo potem będziesz się wkurzał .

 

Masz tu link i nie dziaduj ...

 

https://allegro.pl/d...804623527.html


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#45 Domin3-D

Domin3-D
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:W-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:18, 01.07.2018

Jak koledzy wyżej- zamienniki nie dają rady i było to już wielokrotnie napisane. Jak już chcesz przyoszczędzić weź ori używkę np.od Wolka lub innego kolegi z forum.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq