Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem po czyszczeniu przepustnicy i IAC

VII przepustnica accord IAC czyszczenie problem obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
317 odpowiedzi w tym temacie

#271 ralfixx

ralfixx
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 27.03.2015

korbol2007 tak jak piszę u mnie tylko takie są objawy nic nie szarpie nie dusi, byłem z tym i mi zrobili to tak, że nie pływały, ale utrzymywały sie na poziomie 1000 na jałowym. Chciałem trochę pojeździć bo myślałem, że się ustabilizuje ale po 2 tyg. dalej to samo i już miałem jechać to poprawić, ale po wymianie cewki znowu te same objawy.

A co zrobili za pierwszym razem to cytuję "poprawiliśmy na krokowcu te obroty"

 

na samym początku byłem w innym warsztacie i czyścili mi przepustnicę, ale IAC chyba nie ruszali, bo jak odebrałem auto to powiedzieli że jest lepiej, ale jak się okazało nic się nie polepszyło...

 

jeszcze jeden objaw to obecnie delikatnie mi falują obroty na jałowym tak w zakresie o ok 100 obrotów się podnoszą.

 

 

 

 

Tak zawory regulowałem w ASO i nie pomogło...

 

 

 

 

Użytkownik ralfixx edytował ten post 11:24, 27.03.2015

  • 0

#272 ralfixx

ralfixx
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 27.03.2015

Byłem dziś ASO i mam się pojawić 1 kwietnia na "próbę" przywrócenia fabrycznego ustawienia kąta nachylenia przepustnicy, czy jakoś tak. Oczywiście mają zaglądnąć czy tam wszystko czyste i nauka wolnych obrotów, jak to Pan powiedział - wymagana przy każdej ingerencji w przepustnice itp. Pisze to bo różne opinie tu były o tej nauce, wiec przynajmniej przekazuje zdanie ASO.
Dodatkowo podobno nie można w te ustawienia ingerować bo są fabrycznie ustawiane jak i kręcić przy IAC śrubami, bo przywrócenie tego nie jest proste.
Ubiegam wszystkie negatywne posty bo ja tylko przekazuje co mi w ASO powiedzieli i nie jest to moje osobiste zdanie ;-) bo się nie znam :-D
  • 0

#273 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:43, 08.04.2015

Byłem dziś ASO i mam się pojawić 1 kwietnia na "próbę" przywrócenia fabrycznego ustawienia kąta nachylenia przepustnicy, czy jakoś tak. Oczywiście mają zaglądnąć czy tam wszystko czyste i nauka wolnych obrotów, jak to Pan powiedział - wymagana przy każdej ingerencji w przepustnice itp. Pisze to bo różne opinie tu były o tej nauce, wiec przynajmniej przekazuje zdanie ASO.
Dodatkowo podobno nie można w te ustawienia ingerować bo są fabrycznie ustawiane jak i kręcić przy IAC śrubami, bo przywrócenie tego nie jest proste.
Ubiegam wszystkie negatywne posty bo ja tylko przekazuje co mi w ASO powiedzieli i nie jest to moje osobiste zdanie ;-) bo się nie znam :-D

I jak po wizycie w "naszym" ASO?

Zmieniło się coś ?


  • 0
maniek

#274 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:01, 08.04.2015

Panowie mi padla 2ga przepustnica i znow zmienialem na uzywke tu problem byl taki ze nie ruszajac tps-u po podlaczeniu obroty wskoczyly na 3000 i tam staly caly czas.

Zmierzylem tps - 0.52V

Ustawilem tps na 0.45V , reset kompa HDS-em - nadal 3000 i ani ciutki nizej.

Odpialem wtyczke przy kompie, potem znow podlaczylem - bez zmian

Probowalem roznych wariantow:

Najpierw reset HDS-em i potem wtyczka od kompa - nic nowego

Wtyczka od kompa i restet HDS-em - nic nowego

Sam reset HDS-em - nic nowego

Sama wtyczka - nic nowego

Wyczyscilem cala przepustnice, rozebralem IACV (ten czarny plastik tez zdemontowalem) i czyscilem az caly walec krecil sie bez zadnego oporu (uzywalem benzynki do czyszczenia)

Poskladalem wszystko do kupy odpalam i znow obroty w gore i bez zmian.

I znow rozne warianty z HDS-em i wtyczka (te co wyzej) - zadnej poprawy

To sie wkurzylem i na odpalonym silniku (musi byc rozgrzany - warunek konieczny) odkrecilem lekko sruby od tps-u i delikatnie nim krecilem w lewo (pamietac trzeba ze jak wychylimy go za bardzo na prawo lub na lewo - na sam koniec skali - wyskoczy blad i najpierw trzeba go skasowac dopiero potem regulowac)

I po chwili obroty spadly do wlasciwych.

Zmierzylem TPS-a i pokazuje 0.38V na tych ustawieniach.

Przykrecilem sruby od TPS-u i jazda.

I tak wolne obroty sa w normie, podczas jazdy jak wcisne sprzeglo obroty spadaja w dol (jakies 500 obrotow) lekko sie odbija i ida na 1000 i tam stoja do mometu az zatrzymam auto (silnik chodzi) i spadaja do wlasciwych 650 obrotow.

Po za tym odbijaniem sie jak pileczka obrotow na wysprzegleniu wsio jest oki.

I tak jezdze caly czas zmian zadnych.

 

Dodatkowo probowalem innych wariantow z ustawieniem tpsu (juz jak wiedzialem na ile Voltow jest ok) i przestawilem go z 0.38V na 0.39V i mam wrazenie ze auto lepiej sie zbiera ale po wysprzegleniu obroty ida na 1100 a jak zatrzymam auto sa na 700 (i juz buda nie targa tak jak wczesniej na wolnych)


Użytkownik TaryfiX edytował ten post 11:09, 08.04.2015

  • 0

#275 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:13, 08.04.2015


 

Dodatkowo probowalem innych wariantow z ustawieniem tpsu (juz jak wiedzialem na ile Voltow jest ok) i przestawilem go z 0.38V na 0.39V i mam wrazenie ze auto lepiej sie zbiera ale po wysprzegleniu obroty ida na 1100 a jak zatrzymam auto sa na 700 (i juz buda nie targa tak jak wczesniej na wolnych)

 

Teraz sprawdź ile procent masz uchyloną przepustnicę.Masz dwie pozycje w procentach. Jedna będzie coś około 8% a druga powinna być 0%

Wydaje mi się że na zamkniętej będzie ci pokazywało ileś%.

A obroty podajesz z zegarów czy z HDSa? Bo jest różnica.


  • 0

#276 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:00, 09.04.2015

Teraz sprawdź ile procent masz uchyloną przepustnicę.Masz dwie pozycje w procentach. Jedna będzie coś około 8% a druga powinna być 0%

Wydaje mi się że na zamkniętej będzie ci pokazywało ileś%.

Ty mi powiedz gdzie to mam sprawdzic bo za Chiny ludowe nie wiem.

 

 

A obroty podajesz z zegarów czy z HDSa? Bo jest różnica.

Z zegarow


  • 0

#277 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:40, 09.04.2015

Nie wiem jak to jest w HDS ale na ELM to są dwie pozycje.

Relative Throttle Position

Absolute Throttle Position

Absolute chyba nie może przekroczyć 14% bo wtedy tps jes kopnięty przy Relative 0%

Nie jestem teraz pewien czy nie na odwrót ale chyba dobrze pisze.

A obroty zobacz na HDS to się okażą że masz około 80 RPM mniej.


  • 0

#278 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:16, 10.04.2015

I jak tam TaryfiX?

 

Sprawdzałeś?


  • 0

#279 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:44, 10.04.2015

Jutro sprawdze bo bede mial chwile czasu


  • 0

#280 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:39, 14.04.2015

Czyli problem nie został usunięty do końca?

Podbijanie obrotów nadal występuje?


  • 0
maniek

#281 ralfixx

ralfixx
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 14.04.2015

I jak po wizycie w "naszym" ASO?

Zmieniło się coś ?

 

sorka za zwłokę ale nie było mnie na miejscu.

 

odbieram auto z ASO i pytam: ma Pan dla mnie dobre czy złe wieści? a On: a dlaczego złe wszystko w porządku... no to super sobie myślę :D

przepustnicę Panu usawiliśmy, IAC też był zawalony, więc przeczyściliśmy w dodatku wgraliśmy nowe oprogramowanie. miałem tez za mało temperatury podawanej na sondę lamda ale nie jest uszkodzona...

 

po czym wsiadam do auta i co.... hahaha i NIC dalej obroty po wysprzęgleniu do 500 i do góry...

 

w tym tygodniu znajdę dzień i znowu do nich jadę


  • 0

#282 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:46, 06.07.2015

Witam, chcialem sie zapytac, jak bardzo powinna sie otwierac przepustnica podczas przygazowywania silnika na jalowym np do 4tys? mam na mysli przepustnice sterowana elektronicznie w silniku k20z2?
  • 0

#283 Kryss

Kryss
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:14, 20.07.2015

Panowie czy ktoś z was ma HDS lub jakiegoś kompa w kujawsko pomorskimżeby nastawić obroty biegu jałowego 2.0 przepustnica na lince szaleje mi jadę puszczam nogę z gazu spada jakby do tysiąca potem podbija do 1,5 tyś obr i po 4 sekundach opada ??? nic nie czyściłem takiego kupiłem ktoś może grzebał


  • 0

#284 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:42, 28.07.2015

Witam po dłuższej przerwie...

I jak panowie poradziliście sobie z tymi obrotami?

ASO nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów (to samo mi powiedzieli że wszystko jest w porządku ale nic sie nie zmieniło)

Ktoś tu na forum pisał że z tymi objawami występuje jeszcze przymulenie ,jak depnie sie do końca,zbiera się powoli;trzeba  odjąć trochę  gazu i dopiero wtedy ma powera.

Na "zimnym silniku" zbiera się ok!

Sprawdźcie i napiszcie.


Byłem dziś ASO i mam się pojawić 1 kwietnia na "próbę" przywrócenia fabrycznego ustawienia kąta nachylenia przepustnicy, czy jakoś tak. Oczywiście mają zaglądnąć czy tam wszystko czyste i nauka wolnych obrotów, jak to Pan powiedział - wymagana przy każdej ingerencji w przepustnice itp. Pisze to bo różne opinie tu były o tej nauce, wiec przynajmniej przekazuje zdanie ASO.
Dodatkowo podobno nie można w te ustawienia ingerować bo są fabrycznie ustawiane jak i kręcić przy IAC śrubami, bo przywrócenie tego nie jest proste.
Ubiegam wszystkie negatywne posty bo ja tylko przekazuje co mi w ASO powiedzieli i nie jest to moje osobiste zdanie ;-) bo się nie znam :-D

Też mi to mówili


  • 0
maniek

#285 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:56, 28.07.2015

Ostatnio pisalem z kolega sebo_runner i podalem mu takie instrukcje jakie zadzialaly u mnie i jemu tez pomoglo.

 

U mnie zadziałało tak:

1) Silnik zimny (po całonocnym staniu), wsiadasz i włączasz zapłon.

2) Otwierasz maskę, ustawiasz tps (dobrym, nie chinolem) miernikiem na właściwą wartość (ja sie wpinałem sie w te 2 kabelki co idą od wtyczki TPS-u + i - [nie bierz minusa z aku! Tylko z TPS-u])

3) Wyłączasz zapłon, Kluczyki w kieszenie (Nie w stacyjce!) i wypinasz wszystkie wtyczki od kompa (ECU mieści sie pod radiem na dole przy podłodze)

4) odłączasz aku (obie klemy) na jakieś 10 min

5) wsiadasz do auta wciskasz pedał STOP na 10 sek (rozładowuje resztki prądu w układzie)

6) podpinasz aku (po tych 10 minutach)

7) podpinasz wtyczki od ECU

8) wsiadasz do auta i włączasz na zapłon [NIE ODPALAJ AUTA] i wszystkie elektryczne urządzenia na OFF (wszystko co ciągie prąd - radio, nawiewy, lusterka, nawet wtyczka co wchodzi w gniazdo zapalniczki itp na OFF)

9) odpalasz i czekasz aż odpali sie 2 razy wiatrak [NIE Dotykac pedałów pod żadnym pozorem, jak dotkniesz jest po zawodach i wracasz do punktu 3)] (to potrwa około 35-45 min zanim sie nagrzeje i odpali wiatrak 2 razy)

I tu może wystartować Ci na 1500 rpm na starcie i długo bedzie sie tak trzymać - spokojnie, napij sie zimnego piwka i czekaj aż 2 razy sie włączy i wyłączy wiatrak, do tego czasu bedzie delikatnie schodził sam z obrotów powoli do tych właściwych.

Ja sie bałem że bedzie stał na tych obrotach ale dopiero pod koniec po jakiś 35 minutach zaczął dopiero schodzić w dół z obrotami

Wiatraki sie włączą na bank, tylko uzbroi sie w cierpliwość bo może to trwać nawet 45 minut. Najlepiej jak odpalisz auto miej maskę otwartą i usiądź przed autem żebyś słyszał jak sie załączy wiatrak. Musi sie odpalić 2 razy potem gasisz auto.

Jak nie masz innego miernika niż chinol to pożycz od kogoś jakiś pożądniejszy na dobrych kablach. Ja na początku robiłem chinolem i nie szło za cholere tego ustawić. Potem skombinowałem pożądny sprzet i za pierwszym razem sie udało.

 

Tps ustawiasz:

0,45V zamknięta przepustnica

a 4,5V otwarta przepustnica (jak ustawisz 0.45V na zamkniętej przepustnicy to potem niech ktoś delikatnie wciska pedał gazu a Ty patrz na mierniku czy wzrasta liniowo - jak nie wzrasta  liniowo to TPS walnięty -i w pełni otwartej przepustnicy nie powinno przekroczyć 4.5V powinno być poniżej tego. Jak przekroczy TPS walnięty.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, przepustnica, accord, IAC, czyszczenie, problem, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq