Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Brak wspomagania, diagnoza DTC 71-02, uszkodzenie kostki czujników kąta silnika EPS oraz czujnika momentu obrotowego przekładni kierowniczej.

VIII czujnik kąta silnika EPS

Najlepsza odpowiedź mukumuku , 15:15, 02.12.2014

 

Witam. Chyba w aso w toruniu pracuja niekompetentni ludzie skoro twierdza ze w kierownicy jest czujnik (a powiedzial jak sie nazywa czujnik) ja jestem w 100% przekonany ze takiego nie ma. Czujnik skrętu (czujnika momentu obrotowego) znajduje sie przy przekładni a dokładnie zespół wałka zębnika. Ale skoro tak Ci powiedział to mozesz w to wierzyc. A jednak wydaje mi sie ze trzeba wprowadzić położenie neutralne czujnika skrętu. Eps to nie tylko zwykłe wspomaganie kierownicy jak w VII generacji (hydrauliczne)
 
Samoadaptacyjny układ EPS
EPS i VSA mają za zadanie przeciwdziałać skutkom nieprawidłowych manewrów i utracie stabilności pojazdu w niekorzystnych warunkach jazdy spowodowanych opadami deszczu, śniegu i bocznym wiatrem.
Układ obejmuje następujące elementy: moduł sterujący EPS, czujnik momentu obrotowego, modulator-moduł sterujący VSA, czujniki prędkości kół, czujnik kąta skrętu, czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego oraz kontrolki układu w module zestawu wskaźników
 
tak w praktyce sprobuj na mokrej nawierzchni np na skrecie tak zeby auto stracilo przyczepnosc wtedy poczujesz na kierownicy na czym polega eps jezeli twoja przekładnia dziala poprawnie

 

Pozdrawiam i powodzenia 

 

Dziś odbyła się mam nadzieję już ostateczna rozgrywka. Strasznie ściągało mnie na prawo, pojechałem na geometrie i to też nic nie dało. Następnie pojechałem do jednego mechanika i ten ustawił mi za pomocą kompa i hds położenie neutralne czujnika i jest już git. Idzie jak po sznurku. Nareszcie :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#31 mukumuku

mukumuku
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Brodnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:AERO
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:15, 02.12.2014   Najlepsza odpowiedź

 

Witam. Chyba w aso w toruniu pracuja niekompetentni ludzie skoro twierdza ze w kierownicy jest czujnik (a powiedzial jak sie nazywa czujnik) ja jestem w 100% przekonany ze takiego nie ma. Czujnik skrętu (czujnika momentu obrotowego) znajduje sie przy przekładni a dokładnie zespół wałka zębnika. Ale skoro tak Ci powiedział to mozesz w to wierzyc. A jednak wydaje mi sie ze trzeba wprowadzić położenie neutralne czujnika skrętu. Eps to nie tylko zwykłe wspomaganie kierownicy jak w VII generacji (hydrauliczne)
 
Samoadaptacyjny układ EPS
EPS i VSA mają za zadanie przeciwdziałać skutkom nieprawidłowych manewrów i utracie stabilności pojazdu w niekorzystnych warunkach jazdy spowodowanych opadami deszczu, śniegu i bocznym wiatrem.
Układ obejmuje następujące elementy: moduł sterujący EPS, czujnik momentu obrotowego, modulator-moduł sterujący VSA, czujniki prędkości kół, czujnik kąta skrętu, czujnika obrotu pojazdu/przyspieszenia bocznego oraz kontrolki układu w module zestawu wskaźników
 
tak w praktyce sprobuj na mokrej nawierzchni np na skrecie tak zeby auto stracilo przyczepnosc wtedy poczujesz na kierownicy na czym polega eps jezeli twoja przekładnia dziala poprawnie

 

Pozdrawiam i powodzenia 

 

Dziś odbyła się mam nadzieję już ostateczna rozgrywka. Strasznie ściągało mnie na prawo, pojechałem na geometrie i to też nic nie dało. Następnie pojechałem do jednego mechanika i ten ustawił mi za pomocą kompa i hds położenie neutralne czujnika i jest już git. Idzie jak po sznurku. Nareszcie :)


  • 0

#32 Buzka1983

Buzka1983
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Łuków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 22.12.2015

Witam dziś mnie dotknął podobny problem w mojej VIII w czasie jazdy wywaliło kontrolkę z kierownicą i wykrzyknikiem i znikło wspomaganie tylko jak narazie nie ma chęci  wrócić po diagnozie kompem błąd 51-07 czujnik momentu obrotowego vt1 vt2 nie reagował na kalibracje zero kontaktu kontrolka nawet nie mignęła da się sprawdzić jeszcze jakoś ten czujnik czy to raczej pewniak

w aso powiedzieli że to praktycznie nie pada co jeszcze warto sprawdzić żeby nie wganiać się w koszty bezpieczniki ok pomóżcie pozdr


  • 0

#33 Parel

Parel
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 28.02.2016

Witam
Pojawił mi się podobny objaw - brak wspomagania i wyświetlona kierownica "check system"
Po podłączeniu wskazuje błąd P3301 lub 13057

W najbliższym serwisie błąd określili jako przekaźnik zacisku lub "dolny FET zablokowany w pozycji włączony"

Sprawdzony bezpiecznik,  odłączyłem na jakiś czas akumulator.

Diagnostyka spinaczem pokazuje błąd DTC 1241 PA51
lub B2375 PA74

 

Skasowanie błędu nie rozwiązuje problemu.

Do najbliższego ASO mam ponad 60km. Będę wdzięczny za sugestie co można sprawdzić.



 

 


  • 0

#34 Vookie

Vookie
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 04.10.2016

witam,

mam pytanie, gdzie znajduje się sensor położenia pojazdu / czujnik VSA "sensor assy cluster"?


  • 0

Lukas


#35 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:24, 04.10.2016

http://www.lingshond...0&block_03=3182

Numer 26 na schemacie. Wyglada jak by byl gdzies pod nogami pasazera. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, czujnik kąta silnika EPS

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq