Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#31 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:55, 20.11.2008

przewodow nie wymienialem, jedynie swiece stare wygladaly tak:
Dołączona grafika
mysle ze moze byc duza roznica w pracy silnika dlatego chcialem reset ale sam nie wiem. Przewody raczej sa ok ale jak nie bedzie spodziewanej poprawy to tez kupie nowe.
  • 0

#32 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:59, 20.11.2008

jaki masz przebieg w tym Accordzie??

świeczki już zjedzone- powinno być lepiej... ale po 200-500km
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:01, 20.11.2008

nieco ponad 140k mil. wlasnie ostatnio nierowno mi chodzila wiec na moje oko swiece daly znac o sobie.
  • 0

#34 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:18, 20.11.2008

świece to na pewno.... najpierw je wymień, zmierz oporność kabelków, pojeździj i zobacz co wtedy, jeśli silnik pracuje nie równo, możesz dokonać procedury resetu. Ustaw silnik i zobacz co wtedy.
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:21, 20.11.2008

Po wymianie swiec jeszcze nie uruchamialem wiec nie wiem ale zobacze zaraz i jak bedzie nierowno to na rano przed praca strzele reseta. Jak nie pomoze to nastepne poleca kabelki. :evil:
  • 0

#36 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:29, 20.11.2008

ale najpierw pojeździj troszkę żeby się ustawił silnik
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:42, 20.11.2008

To wiem skubiszek ze silnik sie sam dostosowuje do nowych warunkow i stylu jazdy. Reset jest raczej niepotrzebny, odpalila od kopa, rowniutko chodzi, jutro jazda probna. Zobaczymy czy spalanie mi spadnie. :roll:
  • 0

#38 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:46, 20.11.2008

no widzisz :-)
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#39 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 11:20, 12.12.2008

Witam Post z serii zamienniki
Po okresie ok 1.5 miesiąca od kupna przewodów marki Bosch oddałem je na reklamacje. Powodem reklamacji było przebicie fajki przewodu powstałe na skutek zbyt małej długości owej fajki Po prostu podczas jazdy zdarzało się że na 4 cylindrze zeskakiwała ze świecy fajka Oddałem na reklamacje i Bosch zwrócił mi kasę. Szukałem innych przewodów z NGK ale do mojego silnika (1,6) NGK nie robi. Choć oryginalne przewody od 1.8 powinny pasować niestety wejście na cewkę jest inne. Tak wiec chcąc nie chcąc zakupiłem Bugicord class 1 w ASO Koszt 400zł :-? Nie mało niestety ale jeśli starczą mi na tak długo jak oryginalne (9 lat) to warto było
  • 0

#40 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Poznań (PZ)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 12.12.2008

bo te od 1.8 są złe, jakiś bład w katalogu jest, musisz szukać od 2.2 :P ja takie kupiłem (NGK) i sa ok, 400 zł za oryginalne to nie tak źle, jak szukałem w aso w poznaniu to ceny były od 480-600 :/
  • 0

#41 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 22:18, 12.12.2008

Faktycznie na opakowaniu z Boscha było chyba napisane że właśnie pasują do silnika 2.2 No ale już pozamiatane. Zakupione i zamontowane oryginały Mają wystarczyć na dłuuugo A cena była 428zł ale dali mi rabat ;-)

PS. Pan w ASO powiedział że sprawę z za krótkimi fajkami przewodów Boscha zna i że nie jestem pierwszy co się na ciął :roll:
  • 0

#42 mario111-75

mario111-75
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków/okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 13.12.2008   Najlepsza odpowiedź

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj:
  • 0
ACCORD .............. i długo,długo NIC!!!

#43 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 20:53, 13.12.2008

Do tej pory przewody też miałem fabryczne. Rok produkcji 99 tydzień 16 :mrgreen: Niestety już czuć było że trzeba wymienić (nierówna praca, dławienie się podczas dynamicznego ruszania ) i już były dość sztywne. Po wymianie jest OK
A świece mam NGK ZFR6F-11 od silnika 1.8 bo w sklepie nie mieli tych o nr. niższych.

PS. Podczas ostatniego sprawdzania stanu świec zauważyłem że metalowa obwódka (ta przy której jest gwint) w środku której znajduje się elektroda jest okopcona na czarno. Elektroda koloru kawy z mlekiem. Czy to normalne ?? Dodam że w Toyocie tego nie było
  • 0

#44 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
  • Skąd:Police
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:19, 14.12.2008

Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu:


O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym urządzeniem rozruchowym (popularne „ssanie”), a tuż przed unieruchomieniem silnika nie powinien on pracować zbyt długo na biegu jałowym. Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:

- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;

- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);

- opóźnionym zapłonie.

Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:

- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;

- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei,

prowadnic zaworów);

- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.

Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:

- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności

układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);

- zbyt wczesnym zapłonem;

- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);

- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);

- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.

Nadmiernie zużyte elektrody świadczą o przekroczeniu okresu trwałości świecy.
  • 0
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#45 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 10:52, 15.12.2008

Może to okopcenie jest spowodowane tym że świece są od silnika 1.8
Mój mechanik jednak powiedział żebym się takimi du.... lami nie przejmował bo najważniejszy jest stan elektrody A ta jest w stanie idealnym Po prostu tak ma być :mrgreen:
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq