Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ząbkowanie opon


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#16 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:21, 28.01.2011

kardas, napisalem ze jak jade sam to chce poszalec i tylko wtedy daje glosniej radio. jednak jak pojade wczesiej z psazerem i bede slyszal niepokojace dzwieki aniestety opony slychac jak lozysko to nie daje mi to mozliwosci do szalenstw. i tak zmieniam opony prawie co rok wiec nie robi mi to roznicy.
  • 0

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:59, 28.01.2011

Jarek, nie wiem poniewaz pierwszy raz spotkalem sie z tym wlasnie w accordzie po dlugiej podrozy na autostradzei. poczatkowo myslalem ze to lozysko, jednak poczyalem na necie pojechalem do kilku aso/warsztatow na sprawdzenie zawiasu i wszstko wyszlo ze jest jak najbaridzej ok a jednak wyzabkowaly. ale to byla ewidentna jazda po autostradach z predkosciami 150 i wiekszymi.

tak po przelozeniu pomoglo. nie wiem czy to samo spalenie gumy cos dalo, po prostu staralem sie gwaltowowniej ruszac i szybciej wchodzic w zakrety tak zeby ta przednia os sie jak najszybciej ztarla. ogolnie to dosyc szybko sie to wyrownalo ale u mnie to nie bylo jakos bardzo wyzabkowane bo po to jakies 3.5kkm zrobilem. jak ktos przejezdzi 15kkm to raczej niz juz z tym nie zrobisz. ale zastanawia mnie jak mozna jezdzic z takimi oponami? przeciez to slychac jak cholera :k

Myślę ,że może mieć też to związek z rosnącym ciśnieniem w oponie przy szybkiej jeździe.
W stary accordzie potrafiło rosnąć z 2,2 do 2,4 a nawet 2,5
Większe ciśnienie też będzie podnosiło zewnętrzny bieżnik do góry co będzie sprzyjać ząbkowaniu.
Chociaż to tylko moja teoria :-P
  • 0
                       

#18 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:10, 29.01.2011

Wlodar, to nie ma znaczenie jaki samochod w kazdym cisnienie wzrasta tak samo. ja z 2.3 czasami jestem wstanie zrobic 2.8 ale nie to jest probleme. problemem jest lekki tyl i negatyw ktory zawsze jest w zawieszeniu wielowahaczowym nawet minimalny ale powoduje ze os nienapedzana jakby hamuje, nie wiem jak to powiedziec ale lekki nacisk i napedzanie kola przez asfalt powoduje jaby tarcie i moze nie poslizg ale cos w jego rodzaju przez co tylna czesc klocka bieznika zdziera sie bardizej, im drobniejsze te klocki w oponie tym wieksze prawodopodobiensta zabkowania poniewaz sa one bardziej elastyczne i dotyaja mniejsza powierzchnia. najlepsza opona to taka ktora ma zewnetrzna czesc w calosci albo prawie w calosci. teraz jak kupowalem opony to przykladalem do tego duza uwage w efekcie moje GY F1 sa antyzabkujace:) bo zewnetrzna czesc jest prawie w calosci razem.
  • 0

#19 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:35, 29.01.2011

Dobra metoda jest spuszczenie nieco powietrza z tylu, jak sie czesto jezdzi nieobciazonym autem.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#20 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:49, 29.01.2011

Wiem o co ci chodzi z tym ząbkowaniem.....tylko może te klocki ( jak określiłeś) są bardziej (dodatkowo) narażone na wyząbkowanie w momencie większego ciśnienie... gdzie środek opony podnosi brzegi bardziej do góry
(trochę przesadzone... ale tak jak na tym rysunku)
http://felgeo.pl/CIS...nks-pol-14.html t


...teraz poszukałem na necie i jest też o ciśnieniu i ząbkowaniu (jeden z czynników)
niestety na dłuższe trasy przydałby się azot lub po prostu upuścić powietrze.
http://www.opony.com...ie-opon/?id=116
  • 0
                       

#21 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:53, 29.01.2011

dlatego jak mi szumi opona to daję morvolume na radiu i jest git :bag

Bo jak na Twój wiek "70" zawsze musisz mieć "morvolume" na radiu :mrgreen:
  • 0

#22 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:06, 29.01.2011

dlatego jak mi szumi opona to daję morvolume na radiu i jest git :bag

Bo jak na Twój wiek "70" zawsze musisz mieć "morvolume" na radiu :mrgreen:


no, nie, następny forumowy spamer, i Ty Brutusie? :mrgreen:

Dobra metoda jest spuszczenie nieco powietrza z tylu, jak sie czesto jezdzi nieobciazonym autem.


o, to też było w tym artykule o ząbkowaniu opon

u mnie wyząbkowały nowe po przejechaniu około 25kkm, tak że było to słyszalne, radio off
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#23 MarcinW

MarcinW
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 29.01.2011

czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie poząbkowanej opony.
Słyszę i czytam o tym problemie od dawna a nie wiem czy kiedykolwiek miałem z nim do czynienia. Nie potrafię zdjagnozować poząbkowanej opony.
Jak to wygląda?
  • 0

#24 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1809 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:12, 29.01.2011

Nie wiem czy na zdjęciu da się to dobrze uchwycić(no chyba że przy mocno wyząbkowanej widać to gołym okiem). Weź ręką najlepiej przejedź po oponie w jedną i w drugą stronę i jeśli jest wyząbkowana to gwarantuję Ci że poczujesz(ręka nie będzie szła gładko).
  • 0

#25 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:22, 29.01.2011

dokladnie jak mlun pisze jak sie wyzabluje to na biezniku robia sie jakby schodki i przypomina ona troche tarcze do ciecia drewna (taka w pile wolnostojacej) ale nie widac tego golym okiem da sie wyczuc przesuwajac po opone w przod i w tyl - w jedna strone idzie gladko nawet bardzo a w droga haczy...
  • 0

#26 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:26, 29.01.2011

ja u siebie widzialem jak sie schylilem pod auto od razu widac gdzie i jak co sie dzieje, zobkowanie ujawnia sie m.in schodkami widocznymi na oponie gdzie jest ona scierana wyglada to tak wzdluz bieznika IIiiIIiiIIiiII gdzie II caly czas ma kontakt z nawierchnia a ii nie zawsze i dlatego zabkowanie przyklad moze niezbyt wyrazny ale jak mozna pokazac Ci udowodnic lub wytlumaczyc....przedstawilem swoja sytuacje zaBKOWANIA I WLASNIE TAK TO WYGLADALO(szkoda ze nie mam juz tych opon dalbym Ci zdjecie)

[ Dodano: 2011-01-29, 16:28 ]
http://opon-market.p...abkowania-opon/
znalazlem na necie dokladnie tak to wyglada
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#27 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:05, 29.01.2011

Dziękuję za wyjaśnienia . Tak jak pisałem jestem posiadaczem 3 latka jestem II właścicielem i o tym że tylne opony ząbkują powiedział mi wulkanizator . Wulkanizator mi podpowiedział o tym żeby zrobić podmiankę(poprzekładać tył na przód i odwrotnie) co 7000 km i poszaleć (popalić gumę).Zanim wymieniłem opony na zimowe to polatałem dwa tygodnie i rzeczywiście pamiętam jakby bicie tylnej prawej opony. Czekam do wiosny wtedy przełożę tył na przód i polatam po zakrętach a mam gdzie (Warmińsko-mazurskie) .Zakrętów ci u nas dostatek :ok . P.S. Samochód kupiłem od kolesia co latał głównie po trasie Warszawa -Lublin a tam same proste zero winkli . Pozdrawiam i dziękuję za objaśnienie . :B
  • 0

#28 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:09, 29.01.2011

jak opony juz wyzabkowalo to niewiele im pomoze, ale aby temu zapobiec nalezy kola przekladac, bo najbardziej zabkuja tylne opony w autach z wielowahaczowka, ale sporo zalezy tez od opon, sa takie co bardziej i takie co mniej na to podatne sa

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#29 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:16, 30.01.2011

Dzięki za wskazówki .Wulkanizator powiedział ,że nie są mocno zniszczone i przemianka powinna pomóc . http://www.ceneo.pl/...oductID=3878756 to są moje opony na lato . Po przeczytaniu tego co mi napisaliście jak zedrę te do końca to poszukam innych np: http://www.ceneo.pl/...oductID=1423571 zawsze latałem na Conti i byłem zadowolony . :B
  • 0

#30 MarcinW

MarcinW
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 30.01.2011

Lorf, Blackfly dzięki za wyczerpujące objaśnienie problemu. Teraz napewno bedę umiał zdiagnozować problem gołym okiem (lub gołą ręką:)
Dzięki
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq