Skocz do zawartości

Sponsorzy V Ogólnopolskiego Zlotu HAKP


Zdjęcie

opor kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 rekebukus

rekebukus
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:UK Luton
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:17, 13.01.2011

Witam kupilem Hanie i chcialbym zapytac, zauwazylem ze troszkie ciezej kreci mi sie kierownica niz w starszym aucie peugeot 307 tam to doslownie moge krecic piorkiem a tu nie jest to juz tak leciutko a przy predkosci powyzej 140 delikatne drgania ale bardzo delikatne. Zbieznosc ustawilem.... jakas podpowiedz?

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,478 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 13.01.2011

przecież dwa inne auta nie będą miały takiej samej siły wspomagania, bo są inne
układy
jak tak bardzo Cię to interesuje, jedź do ASO, tam mają taki przyrząd do badania siły skręcania
kierownicy i powiedzą Ci czy jest wszystko w normie

co do drgań przy 140km/h to może być wiele rzeczy
- opony
- wyważenie kół
- tarcze
- półosie
- luzy w zawieszeniu
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 13.01.2011

Moze ja sie podepne pod temat zeby nie smiecic nowym, wiec:
od jakiegos czasu ciezej mi sie kreci kiera i czasem nie odbija, skreca sie tak "gumowato". Przed zima tego nie bylo. Sprawdzalem cisnienie juz kilka razy w oponach i niby jest ok (o ile wierzyc tym sprzętom na stacjach). Teraz tak mysle moze to sworzen wysiada Bo jak robilem zawias to dony tylko z jednej strony zmienilem (teraz sobie w brode pluje). No chyba ze poporstu opony w dodatniej temperaturze tak pracuja i to ich wina.
Jakies sugestie co to moze byc??

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,119 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:08, 13.01.2011

logicsys, ja tez to zauwazylem ale to po pewnie wina przyzwyczajenia do szerokich felg z niskim profilem opon do tego zazwyczaj twardej mieszanki. zreszta powiem Ci za kilka dni bo jak do poniedzialku sie nic nie zmieni to zakladam letnie opony bo mam dosyc meczenia sie na tych zimowkach.
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#5 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 13.01.2011

Witam, ja juz duzo razy grzebalem w przekladi ostatnio.
To ze ciezkio sie kreci to nieznaczy odrazu ze cos nie tak, porownujac do innych aut,
Jak pierwszy raz do niej zagladalem od strony tuch gum harminijkowych to smar byl ale taki gesty i stary
Wyczuscilem wszystko i dalem nowy smar, tam sa na koncach slizgi j jeden slizg o dociskska listwe tez, po przesmarowaniu o niebo lepiej, a teraz wymienilem sworznie gorne i galki to diopiero lekko chodzi, wszytko fajnie dziala dopoki nie zavznie cziezko chodzic a tam tez sa tarcia i duze sily dziakaja, eiec warto czasem przeprowadzic konsetwacje.
Chyba ze bylo cos w maglu grzebane, bo np miala luz i ktos ja dociagal za bardzo, to moze dlugo niepochodzic, wyedy sie jeszcze baradziej moze wytrzec
VTEC

#6 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 13.01.2011

u mnie wymieniane drazki i koncowki byly a z jednej strony oba sworznie i wszystko profi zrobione nasmarowane. WIec mozliwe ze to jednak takie zludzenie, nie chce mi sie letnich zakladac wiec poczekam do wiosny. Zadnych niepokojacych dzwiekow nie zaobserwowalem Procz tego ociezalego krecenia :)

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,119 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:36, 13.01.2011

logicsys, juz jest wiosna:)
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#8 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 13.01.2011

Jak dla mnie w polowie jestesmy ;-) poza tym moje zimowe felgi bardziej mnie odpowiadaja od tych letnich (16") 8-)

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,119 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:58, 13.01.2011

logicsys, bo miales zajefajne 18 to zrobiles dziadostwo :k
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#10 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 13.01.2011

ale jezdze spokojnie, a tak bym sie wku****l. Zapraszam do Gorzowa to Tobie tez sie odechce ;-) Jak juz bede szukac to max 215/50/17. ALe juz nie robmy OT :k

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#11 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:54, 14.01.2011

Ja jak sie przejechałem nową civic type s to myslałem ze auto jest na podnośniku albo ze gałki odpiete, tam to dopiero lekko kierownica chodzi, wspomaganie elektryczne, inaczej rozwiazane,
W naszych accordach kierownica tak chodzi, i to nie jest cieżko, w porównaniu do innych aut, bo każdym aucie będzie inaczej, a z drugiej strony to nam się może też wydawać, jak ktoś sie przyzwyczaił, albo przejechał innym autem, a opony to swoja droga bo też maja duże znaczenie, wystarczy odpowiednio dbać i konserwować, dobry smar, dobre sworznie, gałki, odpowiednie ciśnienie w oponach, szerokość opony itp., bo więcej nic nie zrobimy z tym żeby lekko chodziła, taka widać konstrukcja, no chyba że komuś ewidentnie chodzi ciężko, to wtedy wiadomo że coś jest nie tak, można też porównać z inną accordka jaka jest róznica, albo sprawdzić jeszcze wydajność pompy, bo wiadomo że jak nie będzie odpowiedniego cisnienia i litrów to siłownik też nie da tej siły co ma dać, to wtedy też będzie chodzić ciężko, a nie wspome już o wyciekach z maglownicy, bo to chyba by każdy szybko zlokalizował, pozostaje posprawdzać, konserwować i cieszyć się jazdą :-D bo te auta też ważą po 1400kg masy własnej, a civic jakieś 1100 a peugeot 307 też jest lżejszy, pozdrawiam
VTEC

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,119 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:12, 14.01.2011

grzesvtec, po prostu w civicu jak i nowym acco jest inne wspomaganie. na postoju go mocno wspomaga a podczas szybkiej jazdy wylacza czy tam duzo mniej wspomaga. mnie odpowiada to jak sie kreci kierownica w acco, a rozmowa zaczela sie dlatego ze na zimowkach u mnie jakos taki bardziej gumowy jest ten uklad kierowniczy. na letnich wszystko cacy dobrze czuje podloze i wraca znacznie szybciej tak samo jak i lzej chodzi
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko

#13 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:19, 25.05.2011

Odgrzeje temat, ale to chyba bedzie lepsze niż zakładanie nowego. Własnie miałem okazje pokrecic sie czterema różnymi autkami po małym placyku za domem - mowa tutaj o zawracaniu na 5-7 razy :-P Autka to '97 Audi A6 1.8T, '00 Renault Scenic 1.4, '00 Accord 1.8 i moja Halina '06 2.0. Ku mojemu zdziwieniu najlzej krecilo sie kierownicą Audi z '97 roku!!! Jestem w ciężkim szoku bo nie pomyślał bym nigdy ze auto o 9 lat starsze zawstydzi moja Halinę :-(

A teraz tak na powaznie, to czy u was w Acco tez kiera chodzi cieżko?? Wydawało mi sie ze drugi Acco z roku 00 chodził nawet nieco lżej. Gdzie ewentualnie szukać przyczyny :?: Dodam ze obie hondy i audi maja takie same kapcie 205/55/16.

P.S. Czy skacze/szarpie wam auto przy ruszaniu bez gazu czy mam sprzeglo do roboty??

#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5,119 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:222
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:e46
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:27, 25.05.2011

JaBrzoza, nie wiem co oni zmienili w tym silniku ale nim sie prawie nie da ruszyc bez gazu.... w k20a6 bylo duzo lepiej pod tym wzgledem.

w audi sie zawsze lekko krecila kierownica ale za to gorzej sie prowadzilo w zakretach. przyczyny nie masz co szukac bo TTTM:) da mnie to nie wada
http://www.accordklu...pic.php?t=11294

Przeglądy, oleje, filtry, zawieszenie itp honda i nie tylko




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq