Skocz do zawartości


RODO w HAKP

ABS nie działa HONDA ACCORD 94'


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:55, 14.01.2009

hej:)
mam taki problem, jakis czas temu kupiłem accorda Vgen 2,0iEs i nie działa w nim ABS...sprawa wygląda tak:
Kontrolka ABS-u jest i podczas przekrecenia kluczyka zapala sie a podczas uruchomienia silnika za chwile gasnie i potem juz sie nie zapala, no ale kontrolka pokazuje ze niby wszystko ok jest a podczas jazdy wciskam pedał hamulca w podloge i wszystkie koła sie blokuja;/ ABS wogole nie łapie, na asfalcie zostaja tylko dlugie czarne slady od chamowania a na sniegu lub lodzie koła sie blokuja i samochod lata po drodze jak chce...zrobilem samodiagnostyke ECU ale nie wykryło zadnego błedu. i dlatego moje pytanie co moze byc nie tak? co sprawdzic lub co wymienic? osobiscie brak ABS mi nie przeszkadza bo w CRX tez nie mam no ale wolał bym zeby moj accord byl w 100%sprawny...:) pozdrawiam

#2 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 14.01.2009

Zacznij od bezpiecznika od abs

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:32, 14.01.2009

on znajduje sie w skrzynce pod maska? bo z tej skrzynki sprawdzilem wszystkie pokoleji i kazdy był cały

#4 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 14.01.2009

on znajduje sie w skrzynce pod maska? bo z tej skrzynki sprawdzilem wszystkie pokoleji i kazdy był cały


Tu masz pokazane gdzie on jest --> http://hondaaccord.s...opic.php?t=1125

Proponowałbym jeszcze przeprowadzić samodiagnostykę ABS-u --> http://www.honda.cba...ostyka_abs.html jeśli to nic nie pokaże należało by sprawdzić modulator ABS. A może wystarczy tylko zrobić reset kompa.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:51, 14.01.2009

ok jutro zrobie samodiagnostyke abs i sprawdze modulator. Napisze co z tego wyjdzie:P

#6 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 14.01.2009

Jeśli po wykonaniu samodiagnostyki komputer pokaże jakieś usterki to należy to naprawić ;-) Aby wykasować usterki w module ABS należy wyjąć na przynajmniej 3 sek. bezpiecznika ABS B2 (15A) w skrzynce bezpieczników ABS pod maską silnika.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:12, 14.01.2009

a po wyjeciu tego bespiecznik nie trzeba bedzie wykonywac jakiejs procedury uczenia czy cos w tym stylu? bo po recesie ECU trzeba wykonac nauke z tego co mi wiadomo:)

#8 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 14.01.2009

Raczej nie, w każdym bądź razie nigdzie nie jest to opisane i nie słyszałem aby ktoś przeprowadzał procedurę uczenia się systemu ABS.

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:29, 15.01.2009

zrobilem samodiagnostyke ABS i ECU, zadne nie pokazalo błedow...sprawdzilem tez taka oddzielną skrzynke z samymi bespiecznikami ABS no i z nim chyba tez wszystko wporzadku, bespiecnziki w nim sa całe tylko te 2 kostki, ktore w nim sie znajduja mnie nie pokoja, odpielem je i w srodku oraz na stykach jest taka jakas biała maź, nie wiem co to jest ale te kable w srodku kostki są cale w bialej mazi. To tak ma byc? :-x

#10 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 15.01.2009

zrobilem samodiagnostyke ABS i ECU, zadne nie pokazalo błedow...sprawdzilem tez taka oddzielną skrzynke z samymi bespiecznikami ABS no i z nim chyba tez wszystko wporzadku, bespiecnziki w nim sa całe tylko te 2 kostki, ktore w nim sie znajduja mnie nie pokoja, odpielem je i w srodku oraz na stykach jest taka jakas biała maź, nie wiem co to jest ale te kable w srodku kostki są cale w bialej mazi. To tak ma byc? :-x


Jeśli chodzi o tą maż to nie wiem nigdy tam nie zaglądałem( jak coś to jutro zajrzę ) Spróbuj jeszcze sprawdzić przekaźniki bezpieczeństwa. W manualu na stronie 19-41 jest pokazane gdzie się znajdują ( w bagażniku ) , a na stronie 19-107 jest pokazane jak je sprawdzić . Tutaj możesz ściągnąć manuala po polsku --> http://hondaaccord.s...accord94-PL.pdf

Co do tej mażi to jest to coś takiego jak smar czy może takie zżarte jakby się wylał elektrolit :?:

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:54, 15.01.2009

ok ściagam juz manuala i jutro posprawdzam, jak sprawdzisz u siebie czy masz tą maź to daj znac:)

#12 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:03, 16.01.2009

Sprawdziłem skrzynkę z bezpiecznikami od ABS. Sprawa wygląda tak, w kostce w której wpięte są przewody jest tak jak u Ciebie taki jakby smar, lub jakaś wazelina techniczna, więc na pewno to musi tam być. A jak tam u Ciebie sprawdzałeś coś jeszcze

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:41, 18.01.2009

sprawdziłem i niby wszystko ok...jak sprawdzic ten przekaznik bespieczenstwa? wytłumacz mi tak na chlopski rozum bo jakos nie moge załapac;)
aaa i mam pytanie co do samodiagnostyki ECU i ABS, robilem je i niby nie pokazalo zadnego błedu ale tak sie zastanawiam....trzeba miec właczony immobilizer czy wystarczy przekrecony kluczyk? bo ja wszystko wykonywalem na samej przekreconej stacyjce (kontrolki w liczniku sie swiecily)

#14 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 19.01.2009

Wymontuj przekaźnik i sprawdź czy obwód pomiędzy stykami C i D jest zamknięty ( nie przechodzi prąd, miernik nie pokazuje żadnych wartości ). Jeśli nie ma to OK. Następnie pod styki C i D podłącz przewody i podepnij to pod akumulator lub pod baterie taką płaską ( nie wiem tylko który styk to "+" a który "-" ) i sprawdź czy pomierzy stykami A i B nie ma przejścia ( jeśli nie ma to OK ) Potem odłącz od akumulatora i powinna być przerwa w obwodzie.

Ja tak to zrozumiałem po przeczytaniu tej procedury sprawdzenia, mam nadzieje że dobrze.

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:52, 20.01.2009

jezeli kontrolka po zapaleniu silnika gasnie (jak wszystkie inne) a zapale sie ponownie przy np pierwszym hamowaniu i pozniej juz sie swieci caly czas (i podczas prob abs faktycznie nie trybi) to ja mam 2 powody:

- brudny czujnik/czujniki i kola zembate abs na przegubach ;
- walniety jeden z 4 czujnikow abs (obstawialbym przod)

obecnie czasu nie mam zeby sie tym zajac ale problem mam dokladnie identyczny.. i ecu tez nie wypluwa zaadnych errorkow :)

pzdr

a i jeszcze damek jak probowales absu na bardzo sliskiej nawieszchni (bloto poslizgowe, szczery lod) gdzie opor jest minimalny tez nie dziala abs? bo u mnie w takich przypadkach sie zalacza.. jak tylko wjade na droge o leprzej przyczepnosci to przestaje...




IPB Skin By Virteq