W F18B2 też jest taki sam wałek z 3 krzywkami. Co nie neguje mojego twierdzenia, że VTEC załącza się przy 3000rpm a nawet wcześniej. Musisz rozróżnć napiecie sterujace zaworem VTEC od napiecia zasilajacego czujnik ciśnienia oleju. On u mnie nie występuje ale u Ciebie jest. Możesz zrobić VTEC light na komparatorze jeśli twierdzisz, że tam jest caly czas napięcie (11.3V) i ustawić jego wyzwalanie na 12V.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Problem z VTEC'em
#46
Napisano 14:49, 01.10.2014
#47
Napisano 15:51, 01.10.2014
Noi już wszystko jasne;)
przy dużym obciążeniu vtec zapina się przy 2300obr, przy niskim obciążeniu 3800obr
Użytkownik CiviT edytował ten post 19:34, 05.10.2014
#48
Napisano 19:05, 05.11.2014
VTEC 3-stopniowy ma za zadanie wspomóc silnik w zależności od obciążenia i obrotów + ssak z IAB czyli zmienną długością, tak samo jest np w B18C4 czy H22A5. IAB w niskim zakresie obrotów wydłuża drogę pokonywaną przez powietrzę co polepsza nam dół silnika czyli elastyczność i Nm przy zachowaniu małego spalania dzięki VTECowi, zaś na wysokich obrotach IAB się przestawia i powietrze szybciej dociera do komory spalania. Kiedy silnik drze japę jest to spowodowane przestawieniem się ssaka nie VTECa :P Inaczej jest już przy ssakach nastawionych na osiągi w górnym zakresie obrotowym tj. H22A7, B16A2, B18C6 itd gdzie faktycznie słychać vitka. Jako ciekawostkę dodam że IAB występuje np w silnikach ECOTEC Łopla z tym że nazywa się to Multi Ramem przytoczę tu np X18XE i X20XE i tam też od ok 4tys słychać jak silnik łapię głębszy oddech :P
#49
Napisano 19:57, 05.11.2014
Ale tutaj mamy VTEC 2 stopniowy, 1 stopień to dwie skrajne krzywki a 2 stopień to krzywka środkowa.
#50
Napisano 16:47, 06.12.2014
Na VTEC-u nie będzie żadnego kopa, jest tylko inny dźwięk silnika i lepiej (szybciej się wkręca z obrotami).
Żeby to wyczuć musisz mieć pedał wciśnięty do podłogi. Możesz też podpiąć jakąś lampkę pod VTEC i też będziesz wiedział kiedy jest załączony.
#51
Napisano 16:51, 06.12.2014
#52
Napisano 17:55, 06.12.2014
VTEC 2300obr przy depnięciu i 3800obr przy spokojnym wciśnięciu, IAB 4300obr
#53
Napisano 06:04, 07.12.2014
#54
Napisano 15:56, 07.12.2014
Grzałka raczej nie ma wpływu na działanie vtec-a.
Użytkownik accord034 edytował ten post 15:57, 07.12.2014
#55
Napisano 00:44, 08.12.2014
Kordecki mialem to samo nic nie czulem auto wylo a nie bylo czuc nic wiadomo ze nie bedzie kopniecia jak 2 2 Type R ale mimo wszystko przy 4000 tys obrotow powinno byc odczuwalne male kopniecie i u mnie po regulacji zaworow wyczyszczonym zaworze vtec tak wlasnie jest czuje jak krece mojego accorda na 2 biegu do konca to powyzej 4000obr auto lepiej idzie takze regulacja zaworow napewno pomoze i bedzie lepiej auto jechac a jak chcesz jeszcze lepiej slyszec vteca od 4000obr to zainwestuj w stozek K&N :}
#56
Napisano 07:53, 08.12.2014
Kolego kordecki, podjedź na spota wrocławskiego. Zajadę civiciem z B16, to zobaczysz jak działa VTEC
Moje szybsze wozidło: EG9+ http://www.accordklu...sc-urban-green/
jest CN2 http://www.accordklu...00/#entry443813
Jest i trzecia Honda>> LOGO http://www.accordklu...2054-honda-logo
#57
Napisano 09:35, 08.12.2014
Może zbrodni przyjedzie to na seryjnym 2.0 zobaczysz jak działa.
Wysłane z mojego C5303
#58
Napisano 11:16, 08.12.2014
Kordecki tak jak mowie regulacja zaworow i przy okazji wyczyszczenie zaworu vtec do tego dolot ze stozkiem K&N i bedziesz czul ze lepiej sie wkreca no i oczywiscie slyszal jak Vtec od 4000obr pracuje
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych