Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z VTEC'em


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#46 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:49, 01.10.2014

W F18B2 też jest taki sam wałek z 3 krzywkami. Co nie neguje mojego twierdzenia, że VTEC załącza się przy 3000rpm a nawet wcześniej. Musisz rozróżnć napiecie sterujace zaworem VTEC od napiecia zasilajacego czujnik ciśnienia oleju. On u mnie nie występuje ale u Ciebie jest. Możesz zrobić VTEC light na komparatorze jeśli twierdzisz, że tam jest caly czas napięcie (11.3V) i ustawić jego wyzwalanie na 12V.


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#47 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:51, 01.10.2014

Noi już wszystko jasne;)

przy dużym obciążeniu vtec zapina się przy 2300obr, przy niskim obciążeniu 3800obr


Użytkownik CiviT edytował ten post 19:34, 05.10.2014

  • 0

#48 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:05, 05.11.2014

VTEC 3-stopniowy ma za zadanie wspomóc silnik w zależności od obciążenia i obrotów + ssak z IAB czyli zmienną długością, tak samo jest np w B18C4 czy H22A5. IAB w niskim zakresie obrotów wydłuża drogę pokonywaną przez powietrzę co polepsza nam dół silnika czyli elastyczność i Nm przy zachowaniu małego spalania dzięki VTECowi, zaś na wysokich obrotach IAB się przestawia i powietrze szybciej dociera do komory spalania. Kiedy silnik drze japę jest to spowodowane przestawieniem się ssaka nie VTECa :P Inaczej jest już przy ssakach nastawionych na osiągi w górnym zakresie obrotowym tj. H22A7, B16A2, B18C6 itd gdzie faktycznie słychać vitka. Jako ciekawostkę dodam że IAB występuje np w silnikach ECOTEC Łopla z tym że nazywa się to Multi Ramem :D przytoczę tu np X18XE i X20XE i tam też od ok 4tys słychać jak silnik łapię głębszy oddech :P 


  • 0

#49 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:57, 05.11.2014

Ale tutaj mamy VTEC 2 stopniowy, 1 stopień to dwie skrajne krzywki a 2 stopień to krzywka środkowa. 


  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#50 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:47, 06.12.2014

Na VTEC-u nie będzie żadnego kopa, jest tylko inny dźwięk silnika i lepiej (szybciej się wkręca z obrotami).

Żeby to wyczuć musisz mieć pedał wciśnięty do podłogi. Możesz też podpiąć jakąś lampkę pod VTEC i też będziesz wiedział kiedy jest załączony.


  • 0

#51 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:51, 06.12.2014

Cos slabo czytales Kolego o tym VTEC-u. Nie od 4-5 a juz przy 2.7-3 zalacza sie u nas ten system . Przy 4.2 masz dodatkowo otwarcie szerszego i krotszego kanalu olotowego w kolektorze ssącym. Dlatego on tak wtedy sobie warczy, ryczy, trzeszczy czyli WRC ;-). Przy takiej charakterystyce silnika w naszych Accordach nie poczujesz "kopa" jak w silniku DOHC. Zapomnij o tym.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#52 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:55, 06.12.2014

VTEC 2300obr przy depnięciu i 3800obr przy spokojnym wciśnięciu, IAB 4300obr


  • 0

#53 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:04, 07.12.2014

To nie jest tak że nic. Czuć ten moment przy 4200. Delikatnie ale czuć. Podobno w 1.8 troszkę lepiej niż w 2.0
  • 0

#54 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:56, 07.12.2014

Powinno wywalić błąd. Prosty test, odepnij wtyczkę zaworu vtec i przejedź się. Z tego co pamiętam przy trzech albo czterech tys. obr. jest odcinka.
Grzałka raczej nie ma wpływu na działanie vtec-a.

Użytkownik accord034 edytował ten post 15:57, 07.12.2014

  • 0

#55 Norbi 85

Norbi 85
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1 8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:44, 08.12.2014

Kordecki   mialem to samo nic nie czulem auto wylo a nie bylo czuc nic wiadomo ze nie bedzie kopniecia jak 2 2 Type R   ale mimo wszystko przy 4000 tys obrotow powinno byc odczuwalne  male kopniecie i u mnie po regulacji zaworow wyczyszczonym zaworze vtec tak wlasnie jest czuje jak krece mojego accorda na 2 biegu do konca to powyzej 4000obr auto lepiej idzie takze  regulacja zaworow  napewno pomoze i bedzie lepiej auto jechac a jak chcesz jeszcze lepiej slyszec vteca  od 4000obr  to zainwestuj w stozek K&N  :}


  • 0

#56 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:53, 08.12.2014

Kolego kordecki, podjedź na spota wrocławskiego. Zajadę civiciem z B16, to zobaczysz jak działa VTEC :)


  • 0

#57 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:35, 08.12.2014

I całkiem straci wiarę że jego VTEC działa.
Może zbrodni przyjedzie to na seryjnym 2.0 zobaczysz jak działa.

Wysłane z mojego C5303
  • 0

#58 Norbi 85

Norbi 85
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:1 8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:16, 08.12.2014

Kordecki  tak jak mowie regulacja zaworow i przy okazji wyczyszczenie  zaworu vtec do tego dolot ze stozkiem K&N i bedziesz czul  ze lepiej sie wkreca no i oczywiscie slyszal  jak Vtec od 4000obr  pracuje   :-D


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq