Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Spryskiwacze reflektorów - jak to ugryźć ?? :)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:24, 03.01.2011

Witam,

Zauważyłem ostatnio, że nie wysuwa mi spryskiwacz od lampy po stronie kierowcy :-) Płyn przez dyszę się leje, bo spod zderzaka wycieka on przy próbie umycia lamp, więc poległ mechanizm podnoszenia...

Jak się zabrać za diagnozę usterki, żeby nie narobić sobie dodatkowych kłopotów ?? Konieczny jest demontaż zderzaka ??

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki :ok

Autko to Accord VII z 2004r.

pzdr.
Dylu
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:35, 03.01.2011

więc poległ mechanizm podnoszenia...

Tam nie ma żadnego mechanizmu-to działa na zasadzie ciśnienia płynu,który podaje pompka znajdująca się (jak stoisz na wprost) po lewej stronie na wysokości przeciwmgielnego.Spróbuj zdjąć samą zaślepkę-trzyma się ona na zatrzasku (ciągniesz do góry i będziesz widział zaczep).Być może sama dysza bezpośrednio pod klapką jest zapchana jakimś syfem (popsikaj np.WD-40 i należy go rozpuścić-wtedy wszystko zacznie działać.Druga sprawa,jeżeli miałeś zdejmowany zderzak,bądź uderzony to wężyk spryskiwacza (też na wysokości halogenu)mógł spaść z zaczepu i zagiąć się-też ciecz nie poleci.Możesz delikatnie przez kratki wymacać wężyk i sprawdzić czy od pompki do dyszy nie zsunął się bądź nie zagiął.Jak wyczerpiesz wszystkie sposobności zdjęcie zderzaka nieodzowne-niestety.
  • 0

#3 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 03.01.2011

Dzięki za odpowiedź.

Tak jak napisałem, płyn się leje gdzieś z okolic spryskiwacza, tylko ten się nie wysuwa, ponieważ po każdym zadziałaniu pod zderzakiem, od strony tego, który się nie unosi widać plamę.

Tego czy zderzak był zdejmowany, nie wiem, ale autko jest w 100% bezwypadkowe, więc jest szansa, że jednak ruszany nie był.

W którym dokładnie miejscu najłatwiej dostać się do dyszy spryskiwacza, do którego dochodzi wężyk podający płyn ?? Bo z tego co piszesz, wnioskuję, że zsunął się on ze swojego miejsca i zamiast podawać płyn na spryskiwacz, leje go gdzieś obok.
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:09, 03.01.2011

wyjmij falogen wraz z oslona on jest na zatrzaskach tam na pewno dosiegniesz tylko ze u Ciebie on ejst z cala dokladka... wiec masz troche wiecej roboty.
  • 0

#5 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:24, 03.01.2011

Demontaż zderzaka w VII to kilka minut i wszystko będziesz miał na wierzchu bez kombinowania i bez męczenia się z dojściem do czegokolwiek.
  • 0

#6 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:11, 03.01.2011

Demontaż zderzaka w VII to kilka minut i wszystko będziesz miał na wierzchu bez kombinowania i bez męczenia się z dojściem do czegokolwiek.


A jakieś FAQ step by step jak się demontuje zderzak ?? I czy nie ma później problemów ze spasowaniem, bo obecnie szczeliny mam seryjnie równie, i chciałbym aby tak zostało, bo później przy ewentualnej sprzedaży nie wytłumaczę, że zderzak był zdejmowany, żeby się dostać do spryskiwacza :mrgreen:
  • 0

#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:16, 03.01.2011

Dylu, szczeliny beda oki:) tu sie nie ma co martwic. demntujesz nadkole, ta liste pod maska z przodu i z dolu. ale dokladnie to popytaj Glinusia bo on chyba demontowal.
  • 0

#8 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:59, 03.01.2011

To co przy aucie nic nie robić bo jak to wytłumaczę przy sprzedaży? :-P Jak ktoś chce nowe to niech do salonu idzie.
Tam nic nie ma możliwości pasowania i regulacji.

Podnosisz maskę i wypinasz spinki od maskownicy. Od spodu są dwie śruby do płyty pod silnikiem i chyba ze 3 spinki w nadkolach na krańcach zderzaków są jeszcze dwa wkręty. Jak już wszystko odkręcisz i wyczepisz spinki łapiesz zderzak na krańcu, odchylasz jakbyś chciał zajrzeć co tam pod nim jest :-P i powinien wyskoczyć z zaczepów to samo z drugiej strony i ot cała praca :-P Moment zdjęcia i założenia na auto najlepiej robić w dwie osoby. Warto położyć jakiś koc lub karton na którym położysz zderzak po zdjęciu z auta- będzie połączony ze spryskiwaczami i halogenami no i warto okleić błotniki taśmą papierową co by nie porysować. Przed operacją znajdź lub pożyć mały płaski śrubokręt który będzie pasował w tą szczelinę do podważania spinek- są dość kruche i czasami może sobie któraś pęknąć.
  • 0

#9 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:24, 03.01.2011

Przed operacją znajdź lub pożyć mały płaski śrubokręt który będzie pasował w tą szczelinę do podważania spinek- są dość kruche i czasami może sobie któraś pęknąć.


To już wiem, żeby poczekać z zabawą do wiosny i plusowych temperatur, ale póki co spróbuję powsadzać łapska tu i tam ;-) ...może wymacam wężyk bez demontażu, bo prawdę mówiąc wolałbym mieć sprawne ochlapywanie lamp przy obecnych warunkach drogowych...

A powiedzcie mi jeszcze, czy nie da rady zajrzeć do tego elementu od wnętrza od strony nadkola, tudzież demontując osłonę silnika, przymocowaną do zderzaka od spodu ?? Bo do podnośnika jakiś tam dostęp mam :-)
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:07, 04.01.2011

Glinuś"Spróbuj zdjąć samą zaślepkę-trzyma się ona na zatrzasku (ciągniesz do góry i będziesz widział zaczep)."

Ta klapka jest przykręcona na dwa wkręty, a nie na zatrzaski!
  • 0

#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:08, 04.01.2011

Assad33, masz polifta u nas to wyglada inaczej niz w przedlifcie.
  • 0

#12 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:23, 04.01.2011

Ta klapka jest przykręcona na dwa wkręty, a nie na zatrzaski!

Niestety,ale nie mogę się z Tobą zgodzić.Całe spryskiwacze jak i mocowania zaślepek nie różnią się niczym.Przed czy po FL nie ma różnicy.Śrubki,które widzisz to są mocowania samego spryskiwacza,a żeby zdjąć zaślepkę należy cienkim płaskim śrubokrętem z dwóch stron podważyć i wypiąć na zatrzasku.Uwierz mi i jak odciągniesz zaślepkę będziesz widział jej zatrzaski.
Ps.Dylu jak będziesz chciał na wiosnę zdejmować zderzak to proszę o pw-pomogę.
  • 0

#13 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:54, 06.01.2011

Ps.Dylu jak będziesz chciał na wiosnę zdejmować zderzak to proszę o pw-pomogę.


Wielkie dzięki za deklarację pomocy. Jak z czymś bym sobie nie radził, na pewno się odezwę :drinking:
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:14, 11.01.2011

Niestety nie mogę się zgodzić z Glinusiem. Po zdjęci zaślepek końcówka pompki wpadnie do środka zderzaka i d.. zbita. Tak czy siak trzeba zdejmować zderzak, co nie jest ani trudne, ani pracochłonne.
  • 0

#15 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:40, 12.01.2011

Niestety nie mogę się zgodzić z Glinusiem. Po zdjęci zaślepek końcówka pompki wpadnie do środka zderzaka i d.. zbita. Tak czy siak trzeba zdejmować zderzak, co nie jest ani trudne, ani pracochłonne.


U mnie zaślepki zespolone są z dokładką, czy w tym przypadku temat wygląda tak samo ?? Zdjęcie samej dokładki nie wystarczy ??
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq